Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usb probleem met Denon HD2500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Usb probleem met Denon HD2500

Hallo,

Mijn Denon HD2500 herkend de usb-hub wel want mijn toetsenbord doet het.
    Alleen herkend hij mijn externe harde schijf niet.

Weet iemand wat de oorzaak hiervan is?!

Gebruik je een USB hub met eigen stroomvoorziening? Of heeft de externe harde schijf een eigen voeding? Veel externe harde schrijven hebben namelijk een eigen voeding nodig om voldoende stroom te krijgen.

Plug je externe harde schijf eens rechtstreeks in de Denon, herkent hij 'm dan wel?

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
      Gebruik je een USB hub met eigen stroomvoorziening? Of heeft de externe harde schijf een eigen voeding? Veel externe harde schrijven hebben namelijk een eigen voeding nodig om voldoende stroom te krijgen.

Plug je externe harde schijf eens rechtstreeks in de Denon, herkent hij 'm dan wel?
      De usb hub heeft geen eigen voeding, de externe harde schijven(2 stuks) wel. Ik heb ook een usb hub met eigen voeding, maar deze doet het ook niet.

Ook rechtstreeks in de Denon werkt hij niet.
      Last edited by DjRRRenetjuh; Thursday-23-06-2011, 19:09.

Comment

Is je schrijf FAT32 geformatteerd? En heb je de schijf al laten indexeren door de music manager software van Denon?

Comment

Is je schrijf FAT32 geformatteerd? En heb je de schijf al laten indexeren door de music manager software van Denon?
          Nee, mijn schijven zijn allemaal NTFS. De music manager software heb ik nog niet geprobeerd. Maar kan je op een of andere manier zien of dat dit geprobeerd is door de vorige eigenaar (2dehands)?!

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
            Nee, mijn schijven zijn allemaal NTFS.
            Dan is dat waarschijnlijk je probleem. De HD 2500 werkt alleen met FAT32 schijven, omdat het anders niet mogelijk is memo's, cue punten en loops op te slaan.

Comment

Dan is dat waarschijnlijk je probleem. De HD 2500 werkt alleen met FAT32 schijven, omdat het anders niet mogelijk is memo's, cue punten en loops op te slaan.
              Is het niet mogelijk de HD2500 up te graden naar NTFS? Want dat blijkt het nieuwste besturingssysteem te zijn voor de schijven.

Comment

DDj Music Manager is geïnstalleerd. Maar hoe moet ik nu verder? want word van de Handleiding niet echt wijzer.

Comment

De laatste firmware update is van juli 2008 (v1400). Op de site van Denon (denondj.com) kun je die terugvinden. Maar voor zover ik weet is er geen ondersteuning voor NTFS.

Aangezien het apparaat al lang uit productie is zal er waarschijnlijk ook geen update meer komen.

De music manager software geeft als het goed is je externe harde schijf weer, en dan kun je een database laten aanmaken (create database of zoiets). Deze kun je vervolgens transporteren naar je HD2500 (die je dus ook op de computer moet aansluiten).

Comment

Kan je op de schijf terug zetten op Fat32?

Want dat lijkt me dan de enige optie of niet?
                    Last edited by DjRRRenetjuh; Friday-24-06-2011, 15:58.

Comment

Dat is waarschijnlijk de enige optie inderdaad. Je zal de schijf moeten formatteren naar FAT32, maar dan gaan wel al je gegevens verloren. Eerst even backuppen dus...

Comment

Dat is waarschijnlijk de enige optie inderdaad. Je zal de schijf moeten formatteren naar FAT32, maar dan gaan wel al je gegevens verloren. Eerst even backuppen dus...
                        Was al gebackupt. En nu is de schijf terug gezet naar fat32. Maar leest hem nog niet.

Comment

Het rare is dat hij het nu wel op usb-sticks werkt. Maar qua externe harde schijven nog niet, weet iemand dit?

Comment

De schijf is geformatteerd naar FAT32 maar de HD2500 ziet hem nog steeds niet.
                            Ook de pc niet trouwens. Kan wel pc kiezen maar als ik op de knop druk staat er: USB device mode. To quit usb device/pc mode .... etc. Kom niet meer uit dit scherm totdat ik de Denon uit/aan zet.
                            Het versieno. is system 1200 , DSP 1009.
                            Moet ik dan versie 1400 downloaden van Denondj.com? Zou dat helpen?
                            Of ligt het misschien aan Vista?

Edit: Heb de externe schijf aan een andere pc gehangen, gecontroleerd en nu ziet de pc hem ineens weer wel. Alleen de HD2500 ziet hem nog steeds niet. De pc kan hij ook nog steeds niet lezen.

Rick, weet jij hier iets van? Of dit jouw specialiteit niet?
                            Last edited by DjRRRenetjuh; Sunday-26-06-2011, 01:02. Reason: veranderde situatie

Comment

Rick, weet jij hier iets van? Of dit jouw specialiteit niet?
                              Is voor mij ook een beetje abracadabra.

Sowieso raad ik wel altijd aan om de laatste firmware updates te installeren van een product om te voorkomen dat je ergens nog bugs hebt die eenvoudig te verhelpen zijn met een firmware update.

Maar wat er hier precies aan de hand is durf ik niet te zeggen.

Comment

Working...
                              X