Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digitale TT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Digitale TT

hallo,

daar ben ik alweer :D
    ik ben beginnend dj en lees echt elke dag over gear etc.
    nu zag ik dj ravine (youtube) met TT draaien/scratchen, en dat wil ik ook!! nu wil ik niet met vinyl aan de gang maar wel zoals hij met serato etc. Ik las dat er verschillende soorten TT's zijn, maar welke werken nou om software aan te sturen?

*ik weet nog niet zo heel veel over het vak, ik hoop dat u daar begrip voor heeft.

Dat werkt met iedere TT. Dat werkt namelijk met tijdcode platen, waar je dit systeem voor nodig hebt.

Je hebt dus wel een speciaal systeem nodig, maar dit kun je aansluiten op je analoge TT's (bijvoorbeeld de SL 1200/1210).

Er zijn ook verschillende TT's met USB verkrijgbaar, maar zover ik weet werken die niet als MIDI controller.

Comment

Ik heb zegmaar wel een DJ/io geluidskaart, is dat niet hetzelfde als het systeem wat jij aanbood?

Want TT's als "controller" lijken me leuker als zo'n midicontrollertje of CDJ's.

Comment

k heb zegmaar wel een DJ/io geluidskaart, is dat niet hetzelfde als het systeem wat jij aanbood?
        Belangrijk als je met timecode gaat werken, is dat je een compleet systeem aanschaft waar een audio-interface, vinyls en software al in zit. Zo voorkom je compatibiliteitsproblemen.

Simpel gezegd: Neem een compleet systeem, voorkomt ergernis omdat het anders mogelijk niet werkt.

Rane Serato Scratch Live SL2 is een mooi pakket om te gebruiken met draaitafels. Je DJ I/O interface zou je dan nog kunnen verkopen tweedehands, of voor iets anders kunnen gebruiken.

Comment

dat is me net iets te duut eigenlijk, miss over een paar jaar maja weet je arme studenten he.

ik denk dat ik dan toch met cdj's / midi controller aan de slag ga ;)

Comment

Working...
          X