De één kiest liever voor Numark, de ander voor Ion. Er is dus geen die er echt 'uit' springt. Hiernaast vermoed ik wel dat de algemene restwaarde voor een Numark iets hoger is dan van een Ion, omdat het merk Numark iets bekender in de oren klinkt. Maar dat is een afweging die je aan de hand van je eigen budget moet maken. :)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Numark iDJ3 iPod DJ MIDI controller
Collapse
X
-
Nee, beide controllers beschikken niet over effect-knoppen. Uiteraard zou je die nog wel met een losse MIDI-controller of met de muis kunnen aanroepen, maar dat is meer werk. ;)
De Numark Mixtrack Pro heeft wel een ingebouwde effectenselector met beide parameters.
Comment
-
Ik heb nu de Reloop Mixage Ltd. controller edition MIDI controller
De Mixage van Reloop is een twee-decks MIDI controller met Traktor LE van Native Instruments. Deze versie, de Ltd. controller edition, stuurt uw DJ software snel en gemakkelijk aan.
vergeleken met de Reloop Digital Jockey 2 MIDI controller (zonder interface)
Als ik het goed begrijp, heeft de Reloop Digital Jockey 2 meer functies en een betere indeling, maar geen VUmeter en zijn de knoppen in het donker moeilijker te vinden.
Iemand een aanvulling op de verschillen tussen deze controllers?
(En bij beide kan er geen hoofdtelefoon in, maar kan ik de hoofdtelefoon dan op de computer aansluiten, zodat het wel werkt?)Last edited by michielvv; Wednesday-13-07-2011, 22:41.
Comment
-
Als ik het goed begrijp, heeft de Reloop Digital Jockey 2 meer functies en een betere indeling
(En bij beide kan er geen hoofdtelefoon in, maar kan ik de hoofdtelefoon dan op de computer aansluiten, zodat het wel werkt?)
Comment
-
Nou Rick, wie weet heeft hij twee interne geluidskaarten op zijn pc? Weet ik veel? Anders kan hij voor het master signaal een externe geluidskaart kopen. bovendien beveel ik voor een mastersignaal geen mini-jack out van een gewone pc geluidskaart aan. (tenzij hij er een hele goede in heeft zitten, weet ik veel?)
Comment
-
Subject: Firmware update probleem iDJ3
Goedemiddag dames en heren,
Ik heb al een tijdje bij BAx een midi console Numark iDJ3 gekocht.
Met veel tevredenheid gebruik gemaakt todat ik onlangs dacht om deze een firmware update te geven.
Nou daar begon dit probleem ook mee en nu kan ik niks meer met de iDJ3.
Ik heb dus bij www.NUMARK.com/iDJ3 deze firmware (NKC6_v1_03.syx) gedownload en gebruik gemaakt van de uploader Midioc (www.midiox.com).
Alle stappen gevolgd om dit te doen (volgens de bijgesloten pdf file) en update begint, alle lampjes begonnen dus te knipperen zoals het hoort tot de beide cue lampjes weer aanstaan, deze moet je dan samen indrukken en zou de update klaar zijn. Nou mooi niet, ik kreeg dus de cue lampjes niet meer uit.
Misschien dat iemand hiermee ervaring heeft en mij kan helpen voor een ander oplossing of een oudere firmware dat niet beschikbaar is bij de Numark website.
Please help needed,
Thanks
Rahul
PS; Mijn laptop draait op Windows XP SP3
Comment
-
Problem solved with the Firmware update:
Hi Mark,
I've just solved this problem maybe good to have this tool added as a simple but effective way to upload the SysEx file to the iDJ3 console.
I've followed the PDF insructions but used SysEx Solutions 97 Tool from http://www.leafdigital.com/software/...ax-shop.nl/and this worked flawlesly.
Thanks for helping me out but this tool worked very simple.
Br,
Raoul
2011/8/2 UK Support <UKSupport@numark.com>
Hello Raoul,
I am not sure why this would be happening but I think that it is most likely caused by faulty hardware. If the product is less than a year old, I would suggest that you return this to the place of purchase as they will be able to get this looked at free of charge under the warranty.
Mark
After Sales Support Advisor Numark
Comment
Comment