Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traktor & gehuurde muziek via PB Sound - Kan MP3's niet analyseren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traktor & gehuurde muziek via PB Sound - Kan MP3's niet analyseren

Collega Traktor gebruikers,

Sinds kort ben ik overgestapt van BPM-Studio naar Traktor Scratch Pro 2. Ik gebruik al jaren een muziekdatabase van PBsound, welke ik inclusief updates huur voor €69,- per maand (excl. BTW). PB Sound beveiligt haar MP3 bestanden met PepperSoft MediaProtector.

Dit is mijn probleem:
    Ik kan de MP3 bestanden van PBsound wel afspelen, maar niet analyseren in Traktor, met als gevolg dat ik het grootste gedeelte van de functies van Traktor niet kan gebruiken (en daar gebruiken we immers Traktor voor, toch?). Ik vermoed dat dit komt doordat ik alleen 'leesrechten' heb en geen 'schrijfrechten'. Als ik de tracks probeer te analyseren krijg ik de error: "Cannot execute BPM-Detection due to missing transients. Please analyze first".

Mijn vragen:
    - Als Traktor MP3 bestanden analyseert, schrijft deze dan data weg binnen het MP3 bestand?
    - Zijn er andere 'non-streaming' muziek-abonnementen die wel goed werken met Traktor? (voor een vast bedrag per maand).
    - Is er een andere manier waarop ik toch deze MP3 bestanden kan analyseren? (dit zou het mooist zijn natuurlijk, de database bevalt me namelijk goed).
    - Zijn er andere jocks met hetzelfde probleem?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Martijn Koedam

Heb je PB sound daar al over gebeld? Ik gebruik deze files in Virtual Dj en die heeft er helemaal geen problemen mee.

EDIT : ik heb even gegoogeld voor je en kom op het NI forum verschillende topics hierover tegen. De oplossing daar : mixing mode to Internal and to record Internal. Ik ken Traktor niet dus ik weet niet precies welke instellingen het zijn, maar misschien kun je er wat mee?
    Last edited by Geluid-en-licht.com; Wednesday-06-07-2011, 18:50.

Comment

Working...
    X