Announcement

Collapse
No announcement yet.

Draaien met computer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Draaien met computer

Beste Bas-shop-leden. Ben momenteel aan het twijfelen wat ik moet doen als controller voor mijn computer om te draaien. Heb momenteel de Kontrol X1, maar ben hier niet helemaal tevreden over. Ben aan het denken om te werken met 2 cd-spelers met time-code, met Traktor, maar heb dit nog nooit écht gezien hoe dit werkt. Iemand suggesties? Alvast bedankt!!!

Native Instruments Traktor Kontrol S4 MK2 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Echt een SUPER apparaat!!

Een vriend van mij gebruikt:
    Nog nooit was het bedienen van al uw audiofiles en vinyls zo gemakkelijk als met de Conectiv Vinyl van M-Audio. Standaard uitgerust met het Torq DJ Software pakket voor nog meer features.

En is hier zeer tevreden over.

Ik denk wel dat het eerste wat je bij jezelf moet afvragen is ga ik een midi controler gebruiken of ga iuk Time code opstelling gebruiken.

LET WEL: Bij een timecode opstelling heb je wel tabletops en mixer nodig.
    Als je dit al hebt dan zou ik voor de time code gaan anders MIDI zoals de S4 controler

Comment

Ben aan het denken om te werken met 2 cd-spelers met time-code, met Traktor
      Heb zelf wel eens in de showroom gespeeld met een timecode setup en dat werkt eigenlijk kinderlijk eenvoudig. In principe heb je de looks en feels van een traditionele CD-speler setup, maar dan met tussenkomst van je laptop, waardoor je meer keuze in muziek hebt.

Wel raad ik je aan, als je er mee doorgaat, om ook direct een volledig pakket aan te schaffen. Het is bij ons wel eens gebeurt dat men setjes los gaat samenstellen met losse vinyls, losse interfaces e.d. en dan werkt het niet. ;) Een set als deze is ideaal en je hebt dan alles qua timecode om te kunnen starten.

Je zult hiernaast nog wel moeten kijken voor een leuk DJ-setje. Het belangrijkste daarbij is; Wat wil je er aan uitgeven?
      In principe hoeven je tabletops geen uitgebreide opties te hebben omdat ze alleen maar een signaal moeten uitsturen naar je software. Effecten e.d. zijn dus niet nodig.

Ga je in een andere tak van sport kijken, dan heb je altijd nog de categorie serieuze MIDI-controllers. Dan hoef je geen aparte timecode setup aan te schaffen.
      Zeker in het iets duurdere segment heb je een aardig grote controller met flinke jogwheels en een overzichtelijke lay-out. Zo lijkt het niet alsof je op een klein controllertje staat te werken en dat is voor het aanzicht ook bevorderlijk. :)

Heb wel eens staan spelen met de Numark NS7 en dat werkt op zich erg goed.

Zo heb je bijvoorbeeld ook nog de Pioneer DDJ-T1, waar tot het eind van de maand een actie van op toepassing is. Bij je aanschaf krijg je namelijk 100 euro terug. Dus dat is ook nog te overwegen. ;)
      Verder heb je in deze prijscategorie nog de Numark NS6 die iets anders opgezet is, maar wel soortgelijk is aan de Pioneer.

Je zult dus voor jezelf een keuze moeten maken. Voor timecode zijn nog steeds liefhebbers te vinden, maar MIDI-controllers zijn erg populair.

Comment

En heeft iemand dan goede tips voor goede midi-controllers? Want momenteel gebruik ik de http://www.bax-shop.nl/midi-studio-c...t-details.html, maar deze is te klein, en je vind de knoppen niet snel terug! Iemand goede suggesties? Alvast bedankt

Comment

Wat is je budget? Midi controlers varrieren van 75 to 1500 euro.

Comment

Ik ben niet echt dé professionele DJ, dus ik dacht 500 à 600 euro.

Comment

Dan zou ik iets meer door sparen/uitgeven en voor en mooie Denon MC-6000 gaan.

Werkt heel simpel en is hierdoor een zeer fijne controller om mee te werken.

Link: http://www.bax-shop.nl/digitale-djge...t-details.html

Maar iedereen heeft zo zijn eigen meningen en ervaringen dus misschien is het beter en keer in de winkel te gaan kijken.

Comment

De Xone DX is de nieuwste MIDI controller en audio interface van Allen & Heath. Bij deze controller wordt Serato ITCH software geleverd, waarmee u met vier decks tegelijkertijd kunt draaien.

Heeft een iets minder chaotische Lay-Out naar mijn mening.

Comment

Working...
                X