Announcement

Collapse
No announcement yet.

ik kom er niet meer uit DJ-set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik kom er niet meer uit DJ-set

hee lui,

Ik kom er niet meer uit.
    Ik wil graag hardstyle gaan draaien met cdspelers en een mixer.

Ik heb al een aantal cd spelers gezien zoals de :

De ideale speler voor de creatieve DJ die graag met MP3-CDs wil draaien. Dankzij de diverse effecten en functies van de speler kunt u zich voor een scherpe prijs flink uitleven om een strakke mix in elkaar te zetten!

Numark NDX 400 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ★★★24-uurs-levering★★★ Laagste prijs garantie ★★★ Gratis verzenden

De ideale multimedia speler voor de beginnende DJ. CD, SD, USB, het is geen enkel probleem. De XMT-1400 speelt het allemaal af!

en ik heb nog een tweedehands setje van 2 pioneer cdj 200 gezien voor 500 euro.

Graag wil ik dat mijn set ook een externe hardeschijf kan lezen zodat ik ook mp3 kan afspelen, ook zou ik graag willen dat ik de set makkelijk op mijn pc aan kan sluiten zodat ik hem kan besturen met bijv traktor.

Ik hoef niet meer dan 2 decks te kunnen draaien dus een grote mixer is niet egt nodig.

Mijn budget zit tussen de 500 / 700 euro.

ik hoop dat jullie er iniedergeval een mooie mixer bij kunnen bedenken want daar heb ik toch vrij weinig verstand van.

alvast bedankt

Originally posted by rhemrev View Post
    Ik hoef niet meer dan 2 decks te kunnen draaien dus een grote mixer is niet egt nodig.
    Ik zou zelf een mixer pakken met meer decks, dan kan je er bijvoorbeeld nog een mp3 speler of telefoon op aansluiten.

Ik zou is naar de behringer djx750 kijken.
    Dat is best een leuk mixertje voor die prijs.

Comment

Ik zou voor de Numark NDX 400 spelers gaan. Dan heb je aardig uitgebreide spelers van een behoorlijk merk waarmee je ook mp3's van USB kan afspelen.

Voor wat betreft de mixer kan ik je wat lastiger adviseren, maar veel mensen zijn enthousiast over de genoemde DJX 750 van Behringer. Lijkt, net als de NDX 400, qua indeling veel op Pioneer. Je kunt ook naar de M4 van Numark kijken, dan heb je alles van hetzelfde merk.
      Last edited by Geluid-en-licht.com; Wednesday-13-07-2011, 08:37.

Comment

Heb je al een cd collectie ?
        Ik zou sowieso spelers nemen die een externe hd, usb of sd kaartjes aan kunnen.
        Wat verwacht je verder van een mixer, wil je effecten bijvoorbeeld ?

Als je toch al met Traktor bezig bent, heb je dan geen controller overwogen ?

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
          Ik zou zelf een mixer pakken met meer decks, dan kan je er bijvoorbeeld nog een mp3 speler of telefoon op aansluiten.

Ik zou is naar de behringer djx750 kijken.
          Dat is best een leuk mixertje voor die prijs.
          mp3 kan toch ook al op de reloop bijvoorbeeld ?
          of is dat niet wat je bedoelt?

Originally posted by Marker View Post
          Heb je al een cd collectie ?
          Ik zou sowieso spelers nemen die een externe hd, usb of sd kaartjes aan kunnen.
          Wat verwacht je verder van een mixer, wil je effecten bijvoorbeeld ?

Als je toch al met Traktor bezig bent, heb je dan geen controller overwogen ?
          ik heb nog geen cd collectie ik wil eerst weten wat ik in huis heb zodat ik daarna kan gaan branden of dingen op usb kan gaan zetten.
          Van de mixer verwacht ik opzich niet zo heel veel 4 decks draaien is opzich niet echt nodig. wat efffecten zijn wel leuk, maar die zitten ook al op de reloop toch ?

en ik ben zelf niet echt met traktor bezig een collega van mij wel en daar kan ik dan zo nu en dan is wat op proberen, maar als ik dan toch zelf ga beginne wil ik ook wel de basis leren en hoor toch van veel mensen dat dat dan met cd spelers het beste is. je mag het zeggen als ik ongelijk heb hoor haha

bedankt voor de reacties!
          Last edited by rhemrev; Thursday-14-07-2011, 12:18.

Comment

Ik heb ook nog de Jb systems tmc 200 met de bpm 4 usb van jb gezien en daar word dit gezegt.

Hiernaast is deze mixer voorzien van USB-aansluitingen, waardoor hij eenvoudig is aan te sluiten op iedere PC, laptop of Mac. De connectie met vrijwel elke DJ-software is eenvoudig te realiseren, waardoor digitaal draaien wel heel aantrekkelijk wordt. Zeker in combinatie met een paar MIDI-tabletops naast de mixer heeft u een erg strakke set met een stijlvolle look.

De BPM 4 USB is voorzien van de nodige in- en uitgangen, waardoor het aansluiten van verschillende randapparatuur een fluitje van een cent is.

wil dat zeggen dat er ook met een hardeschijf gedraaid kan worden nee toch ?

Comment

iedereen heeft het over de functies van de spelers maar dat zit bij alle drie wel goed. Als je kijkt naar degelijkheid en betrouwbaarheid zou ik zowieso voor de numarks gaan. Omnitronic is níet roadproof. Jb-systems is een tussenweg.

Comment

Hiernaast is deze mixer voorzien van USB-aansluitingen, waardoor hij eenvoudig is aan te sluiten op iedere PC, laptop of Mac. De connectie met vrijwel elke DJ-software is eenvoudig te realiseren, waardoor digitaal draaien wel heel aantrekkelijk wordt. Zeker in combinatie met een paar MIDI-tabletops naast de mixer heeft u een erg strakke set met een stijlvolle look.

De BPM 4 USB is voorzien van de nodige in- en uitgangen, waardoor het aansluiten van verschillende randapparatuur een fluitje van een cent is.

wil dat zeggen dat er ook met een hardeschijf gedraaid kan worden nee toch ?
                Nee, je haalt het een beetje door elkaar. Is niet erg, maar hier de uitleg:

- USB-aansluitingen: Deze zijn bedoeld om vanaf je PC (digitaal) geluid naar je mengpaneel te sturen. In je mengpaneel wordt het dan omgezet naar analoog geluid (denk maar aan een soort geluidskaart) en naar het juiste kanaal geleid. Meer doet die USB-aansluiting ook niet. :)
                Hij is ook in USB B-versie uitgevoerd, zodat niet de indruk gewekt wordt dat je er een USB-stick in kunt doen.
                - Randapparatuur: Hiermee wordt bedoeld dat je makkelijk CD-spelers, draaitafels, MP3-spelers, enzovoorts kunt aansluiten om die signalen te mixen. Ook microfoons en een hoofdtelefoon behoren daartoe. ;)

"Maar hoe doe ik dat dan met een externe schijf waar alle muziek op staat?"
                Een laptop er tussen met DJ-software. Je laadt je muziek dan in je software en gaat vervolgens draaien.

Ga je met een mixer als de BPM 4 USB draaien en wil je alles via de laptop doen, dan zou ik zelf gaan voor enkele MIDI-tabletop spelers. Die zien er dan uit als normale losse CD-spelers, maar je stuurt dan een soort digitaal signaal naar je laptop, net als met een toetsenbord.
                Ga je dan aan je jogwheels draaien, dan gebeurt dat ook in je software. :)

Met een budget van max. 700 euro totaal en min de +/- 300 euro van je mixer, hou je nog zo'n 400 euro over. Dan zit een Denon SC-2000 wel in de buurt, daar kun je er dan twee van nemen.

Wat ook nog kan, is direct gaan voor een alles-in-één MIDI controller die ondersteuning biedt om ook stand-alone op USB-sticks of harde schijven te werken.

De Numark Mixdeck is zo'n apparaat. :)

Comment

Working...
                X