Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digitale DJgear.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Digitale DJgear.

Goedemorgen.

Zal me even voorstellen.
    Ik ben Miguel en kom uit Goes en wil me weer gaan verdiepen in het DJ gebeuren.
    Zo een 12 jaar geleden in de echte gabbertijd ( :D ) samen met mijn broertjes heel wat plaatjes afgedraaid op de SL1200. Alleen erg jammer dat ik niet meer weet waar ze staan en ik heb ze niet verkocht. Raar maar waar :mad:. Al mijn platen heb ik nog wel :cool:. Ok dat was ff een korte introductie.

Ontopic:

Ik ben me de laatste tijd erg veel gaan verdiepen in het digitale dj gebeuren. Zo vet dat ik het vond dat ik afgelopen donderdag een digital djgear setje had gehaald bij Bax.
    De Hercules MK4. Vrijdag en zaterdag geprobeerd te draaien en mijn broertje uitgenodigd om het te testen maar allebei kwamen we tot de conclusie dat de MK4 het niet word :(. Het is errug klein en het reageert niet goed.
    Dus deze wil ik gaan inruilen voor een andere. (in ieder geval een grotere)

Vandaar dit topic want ik heb een beetje hulp nodig met het uitzoeken van een andere.

De volgende heb ik op het oog en volgens mij is het allemaal wel redelijk hetzelfde. Graag zou ik jullie mening horen welke het beste bij mij zou passen. Ik zoek er één waar ik lekker mee kan mixen en waar je goed mee kan spelen (effecten etc).

Reloop Mixage interface edition MIDI controller
    Numark Omni Control USB/MIDI controller
    DJ Tech i-Mix Reload digitale DJ USB MIDI controller
    Hercules RMX DJ console
    Numark Mixtrack Pro MIDI DJ controller
    DAP DS-MP-170 digitale DJ MIDI controller
    Omnitronic TMC 3 USB MIDI controller
    DJ Tech i-Mix Reload MKII digitale DJ USB MIDI controller
    Gemini CTRL SIX digitale DJ software controller

Mijn keuze van deze val dan op de Reloop Mixage interface edition. Graag uw mening.

Alvast bedankt voor de moeite :)

Mvg Miguel

Alle controllers hierboven zijn relatief klein. De reloop scheeld letterlijk maar enkele Centimters.

Ik denk dat de twee grootste de:
    Numark omni control
    en
    Herculer RMX

Voor een groote controller die ook goed met effecten is kom je al vrij snel op de Traktor S4 uit. Ik ben zeer tevreden over deze controler.
    Maar kijk eens naar de American Audio VMS serie.

Comment

Ze zijn allemaal ongeveer even groot maar ze zijn wel een stuk groter dan de MK4 die ik hier heb.

De VMS is een vet ding zeker weten maar boven mijn budget.

Comment

Ik zou je ook het zelfde voorstellen. De controllers die je nu voorstelt verschillen eigenlijk bijna niets met de controller die je al hebt. Je zult dus al vrij snel weer het gevoel hebben van hmmm nee dat is het toch ook niet.

Wil je iets waar je echt plezier van wilt hebben dan zou ik gaan voor de s4 van traktor of de denon mc 6000.

Misschien wat duurder maar als je vroeger met goed spul gewerkt hebt ( technics ) en nu terug gaat naar budget jah dat is een onaangenaame verrassing.

Comment

Ik snap wat jullie bedoelen. Uiteraard is dit voor mij gewoon even een instapper tot ik het echt weer leuk ga vinden en dan pas een duurdere aanschaffen. Dus ik wil wel maar moet een keuze maken van de bovenstaande in mijn 1ste post. Maar de MK4 die ik nu heb is voor mij echt niks. Dan leg ik er maar 100 euries erbij :) maar kan er echt geen 300 van maken :p.

Comment

Een vriend van mij heeft (of liever gezegd had) de RMX van Hercules en maakte hier mooie mixen mee. Nu dat hij mij gehoord heeft over de S4 die ik heb heeft hij zijn RMX verkocht en ook een S4 besteld.

Ik blijf zeggen uit jou lijst zijn de RMX en OMNI Control de 2 grootste. Maar de reloop is zeker geen slecht apparaat voor dat geld.

Misschien toch maar de zolder opruimen op zoek naar de SL1200 ;)

Comment

Het zet me wel aan het denken hoor. Het is echt een mooi ding en je kan er veel mee. Ik weet dat ik over 4 maanden een bonus krijg van het werk en daarvan ga ik een betere kopen. Zolang ga ik het maar doen met de Hercules RMX denk ik. Hiervan heb ik goede reviews gelezen.

Originally posted by Mescalino View Post
              Misschien toch maar de zolder opruimen op zoek naar de SL1200 ;)
              Haha nope ligt er niet :p

Thanks iig voor de reacties :D:D

Comment

Working...
              X