Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zal ik deze MIDI controller kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zal ik deze MIDI controller kopen?

Beste mensen,

Ik heb al echt zo lang gewacht om eindelijk de eerste stap te maken naar het kopen van DJ Gear. Onlangs heb ik al een aantal keren gedraaid bij meerdere vrienden en dat was echt super vet! Ik weet 100% zeker dat ik dit wil gaan doen, kosten wat het kost! Helaas is m'n budget best wel laag, aangezien ik (pas) 17 ben en ik werk bij de Albert Heijn... http://www.bax-shop.nl/digitale-djge...t-details.html Deze MIDI controller van 100 euro viel meteen op, omdat het redelijk goedkoop is.
    Nou heb ik een vraag, is het die 100 euro waard om deze midi controller te kopen? En zo ja, kan ik er een Reloop RMP-1 table top scratch CD/MP3/MIDI speler op aan sluiten? ( http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html ) Ik dacht er ook aan om deze mixer te kopen, lekker goedkoop en daarmee kan ik een CD speler van een vriend van me op aan sluiten, en daar sluit ik mijn midicontroller ook op aan. http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder...t-details.html

Alvast bedankt!
    Last edited by LeFox; Sunday-24-07-2011, 17:28.

Ik zou iets meer uitgeven en naar de BCD3000 van Behringer kijken, blijft toch het meeste voor het geld;)
    En de BCD3000 kan een externe cdspeler hebben.

Comment

IK denk dat hij geen 100 euro waard is en dat je er spijt van krijgt. Een controler als die heeft nul fkomma nul extras dus andere dingen aansluiten kun je vergeten.

Voor echt een instap controller raad ik zoiets aan: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...t-details.html

Ook hier kun je niets op aansluiten (voor een dergelijke optie zit je al snel in de 250+ segment) maar dan heb je wel iets leuk en fatsoenlijk in huis voor een goede prijs.

Comment

de behringer is de top in het budgetsegment. bevalt ons al een jaar perfect.
        in de topsectie zal ik gaan voor de vms4 van AA. dit is de krachtpatser die het wint van menig dj-console.

Comment

Ik vind de Behringer niet de top in het budgetsegment. Dan zou ik toch eerder voor de RMX gaan. De VMS4 van AA is een mooi apparaat maar schommelt een beetje tussen midden en top segment. Mijn enige vrees is dat de knopjes dicht op elkaar zitten. Voor een Echte topper zou ik voor de S4 gaan. Maar eerlijk is eerlijk die is twee keer zo duur. Neemt niet weg dat voor de VMS4 je een goed apparaat krijgt voor die prijs.

De behringer echter daar loop IK met een grote boog omheen.

Comment

Aan de topicstarter, waar wil je precies mee gaan werken? Het komt bij mij over alsof je een combinatie wilt maken tussen werken met je laptop én met CD-spelers tegelijk.

Hiernaast, let heel goed op wat je precies wilt gaan aanschaffen. Met alleen een MIDI-controller ben je er vaak nog niet. Want bedenk ook, hoe ga je het geluid van twee decks op je computer naar je luidsprekers krijgen?

Sommige MIDI-controllers hebben al een ingebouwde geluidskaart die twee kanalen ondersteunt, of die gelijk fungeert als mixer. Ook kun je er voor kiezen om een normale MIDI-controller te nemen met een externe geluidskaart.

Stel echter eerst eens voor jezelf vast wat je wilt gaan uitgeven en wat je ongeveer verwacht voor die prijs. Het is nu namelijk een beetje een mengelmoesje van apparatuur en ik denk dat er met de juiste info en het juiste advies best iets van te maken is. ;)

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
              Voor echt een instap controller raad ik zoiets aan: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...t-details.html

Ook hier kun je niets op aansluiten (voor een dergelijke optie zit je al snel in de 250+ segment) maar dan heb je wel iets leuk en fatsoenlijk in huis voor een goede prijs.
              Hier kun je wel 2 externe bronnen (zoals cd-spelers) op aansluiten. Ik weet echter niet of het wat is.
              Last edited by Geluid-en-licht.com; Monday-25-07-2011, 08:37.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                Hier kun je wel 2 externe bronnen (zoals cd-spelers) op aansluiten. Ik weet echter niet of het wat is.
                inderdaad je hebt helemaal gelijk. Dat kan wel. Mijn excuses.
                Ik denk dat hij beter is als de Behringer al is het alleen al om looks and lay out. De RMX lijkt meer op de "standaard" look die je hebt bij een tabletop-mixer configuratie. Ga je op een gegeven moment overschakelen of naar een meer serieuzere controler dan zal de omschakeling makkelijker gaan.

Comment

Jongens ik waardeer het echt! Ik was ook inderdaad van plan om die MIDI controller van Hercules te kopen.
                  En Rick, wat jij zegt over dat het een mengelmoesje is klopt volledig, maar dat is puur omdat ik even het gevoel wil krijgen hoe het is om met een CD speler te draaien. En wat betreft over het aansluiten op mijn speaker set, dit staat bij de specificaties: - direct aan te sluiten op een luidsprekerset of ander mengpaneel dankzij ingebouwde geluidskaart. Dus dat zit wel goed!
                  Ik heb besloten hem te kopen, de recensies zijn echt super goed en voor die 60 euro extra ben ik van een matige MIDI controller naar een goede ( naar mijn mening ) MIDI controller gegaan. En Rick, ik heb advies geraadpleegd bij een vriend van mij die ook mixed, wat echter wel het probleem is is dat hij nooit met een MIDI controller heeft gewerkt. Maar als ik naar de specificaties kijk dan moet het allemaal goedkomen! Maar, waarom moet ik mijn speakers op die MIDI controller aansluiten aangezien ik het allemaal via de computer doe? Dit kan een hele domme vraag zijn maar goed!

Alvast bedankt !

Comment

Maar, waarom moet ik mijn speakers op die MIDI controller aansluiten aangezien ik het allemaal via de computer doe? Dit kan een hele domme vraag zijn maar goed!
                    Je wil kunnen voorbeluisteren wat je gaat mixen. :) Op het moment dat je een MIDI-controller hebt zonder audio-interface heb je alleen de hoofdtelefoon-uitgang (groen meestal) van je computer/laptop.

Een boel MIDI-controllers hebben al een interne audio-interface. Dat houdt dus in dat het digitale audiosignaal van je computer/laptop naar je controller wordt teruggekoppeld en vervolgens wordt omgezet naar een analoog audiosignaal.

Dan kun je én een setje luidsprekers aansluiten én een hoofdtelefoon. Vaak ook nog een microfoon.

De Hercules die je op het oog hebt heeft zo'n ingebouwde geluidskaart (audio-interface) al aan boord. Dat zie je aan de aansluitingen.

Andere MIDI-controllers hebben alleen USB, die fungeren dan alleen als een soort toetsenbord, maar dan om te mixen. ;)

Comment

Oke dank je Rick!

Nogmaals, heel erg bedankt!

Comment

Working...
                      X