Announcement

Collapse
No announcement yet.

VMS4 vs MC6000 vs...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VMS4 vs MC6000 vs...?

Goed, jongens, ik denk dat jullie me overtuigd hebben om toch MIDI te blijven gebruiken, ik zit alleen met nog een heleboel vragen en gedachten, en ik hoop dat jullie me daar mee verder kunnen helpen.
    Om 100% zeker te zijn wil ik zeker zijn van één MIDI-controller, zodat ik die goed (ook in de showroom) kan vergelijken met een cd-speler-set-up. Nu heb ik al Traktor Pro 2, het liefste blijf ik die gebruiken.
    Ik kom alleen niet uit de grote verschillen tussen de AA VMS4 en de Denon MC-6000. Zover ik weet heeft de Denon een touch-sensitive jogwheel waarmee je tegelijk kan pitchbenden en scratchen (in dezelfde mode). Dit is een grote pre. Verder, de van effecten onafhankelijke filter-fx (net als bij de DJM2000) zit ook op de Denon, zo hoef je geen effecten aan te zetten; ook een dikke pre. De Denon heeft ook 8 (!) hot cue's per deck en een booth-uitgang waarbij je een 2-bands eq. hebt. Ook, voor de Denon in het voordeel, zitten er FX-knoppen per kanaal op de mixer, zodat je continu makkelijk en snel FX1 of FX2 kunt wisselen, echter, Traktor Pro heeft 4FX'en, misschien dat daar dus nog wat aan veranderd wordt. Ook weet ik van de AA dat de backspin net zo gaat als bij de Numark NDX400 cd-speler, ik vind die echt ronduit slecht. De platter is te zwaar waardoor je backspin hooguit 3s duurt. Van de Denon weet ik echter niks, ik zal dat uit moeten zoeken verder.
    De Denon heeft ook nog wat meer knopjes (vooral voor de microfoons) die ik zeker niet ga gebruiken, die kan ik dus weer extra mappen, toch?
    Maar, wat ik bij beide spelers vrij vervelend vind is de kleine pitch fader. Er valt van alles over te zeggen, maar mijn BCD3000 heeft net zulke grote faders en ik vind ze makkelijk gezegd veel te klein. Daar komt bij dat je in Traktor 8% als minimum hebt... aan de andere kant: je kan redelijk vertrouwen op de BPM in Traktor, echt beatmatchen is dus niet nodig, eigenlijk. Toch brengt dit mij bij de SC2000 van Denon, een tabletop MIDI-speler. Maar, hoe moet je dan mixen? Stel dat ik van die 2 neem, hoe kom ik dan aan een mixer? Welke moet ik daar voor hebben?

Nog totaal iets anders. Als ik voor de AA ga, dan heb ik nog precies genoeg geld over om nog een NDX400 te kunnen kopen. Dan heb ik 2 NDX400's en een MIDI-mixer, dan behoud ik toch het gevoel van cd's! Of kan ik heel veel beter voor de Denon gaan (of zelfs een ander model, max. E650?) en later nog een NDX400 o.i.d. op de kop tikken?

Heren, ik hoop dat jullie me dit laatste stuk nog kunnen helpen!

Alvast heel erg bedankt, en ik denk dat er nog wel veel meer vragen gaan komen...

Ruben

Kleine edit:
    Ik doe het liefste zo lang mogelijk met mijn spullen... dit wordt echt een idioot grote uitgave van mij, en ik wil NIET over 2 jaar iets anders. Dat kan ik ook niet, zo veel geld heb ik gewoon niet. Dit moet dus in theorie een aankoop voor de komende 10 jaar zijn...

Nog een kleine edit:
    Ik MOET de NDX400 die ik al heb verkopen wil ik de Denon kunnen kopen, anders ka nik het niet betalen.
    Last edited by Ruben123; Tuesday-26-07-2011, 17:38.

Ik zou bijna zeggen verkoop die NDX400 leg bij de 650 en ga voor de traktor S4 :) maar dat wil je waarschijnlijk niet doen.
    Op zich is 1 Tabletop bewaren geen slecht idee. Ik ben puur afhankelijk van MIDI en heb nog nooit met TT gedraaid. Kom ik op een feest en mijn laptop stopt ermee of mijn controller heeft kuren dan heb ik een probleem. Als jij 1 NDX400 houd kun je daar toch altijd een beetje mee spelen maar nodig heb je hem niet.
    2 decks is meer dan voldoende en vaak al moeilijk zat. Tuurlijk ik heb artiesten als darkraver wel eens 3 platen tegelijk horen draaien en dat is zekerer knap maar in de meeste gevallen klinkt het gewoon niet meer. Nu dat de nieuwe traktor sample decks heeft zijn er veel nieuwe opties mogenlijk.

Wat bedoel je met 8% minimum?

Als je voor een midi controller gaat of het nu de VMS of MC is vergeet die sc2000 die heb je niet meer nodig.

Ik kan je niet vertellen of de VMS of MC de "beste" is dat zul je echt zelf moeten uitproberen ik denk wel dat de denon je iets meer waar voor je geld geeft zeker gezien het pitchbenden en scratchen wat goede jogwielen vereist.

Oh en ja je kunt ALLES anders mappen als je dat wil.

Comment

In Traktor kan je als minimum pitch 8% instellen, dat bedoel ik;) En op de NDX400 is de pitch meer dan 2x zo groot, en kan je de pitch ook nog eens op 4% i.p.v. 8% instellen, veel gevoeliger dus. Misschien dat ik die ene NDX400 ook wel kan blijven houden, een tweede wordt echter wel moeilijker. Enig idee of er bij grote aankopen bij bax iets met de prijs te doen is?

Comment

Ik kan in traktor met mijn Kontroler (de S4) van 128.00 BPM naar 128.02 BPM schuiven Lijkt mij gevoelig genoeg....

Comment

Hmm, ik kan dat niet met de BCD3000.... ik ben bijna om;) Bijna!

Comment

Nog een vraag/opmerking...
            Ik heb laatst de Sennheiser HD 205II gekocht, voor het dj'en. Deze zou er speciaal voor zijn, maar ik mis bas nogal. Nu wist ik dat van tevoren, maar dacht ik ook dat ik de DDM4000 zou gaan kopen, en die heeft een optie dat je meer bas kan geven aan de CUE. Zit ik nu met een probleem, of zit er ergens ik Traktor Pro toch nog een optie verstopt...?

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
              Hmm, ik kan dat niet met de BCD3000.... ik ben bijna om;) Bijna!
              Ja maar de BCD en de S4 mag je niet met elkaar vergelijken Het misschien allebei midi controllers maar daar is dan ook alles mee gezegd. (het is niet zomaar dat ik geen fan ben van de BCD3000 :) )

Bij mijn weten is er geen Bass boost voor de Queue (en ik zou dat ook niet willen). Als ik de bass afstel voor de volgende plaat dan moet hij ook zijn zoals ik hem afstel en geen enkele vervorming of boost. Dit is ook de reden dat ik de Technics heb gekocht.
              Maar het beatmatchen (en nu gaan een helehoop DJ's mij boos aankijken) gebeurd met 1 druk op de knop. (de sync button). Natuurlijk is het goed om toch handmatig te beatmatchen hoor om een beetje bevoel te krijgen voor het geheel. En de BPM meter hoewel best goed is niet perfect in Traktor.

Comment

Goed.
                Ik kan in principe de rest van mijn leven met deze set vooruit? Zolang alleen de software verandert neem ik aan dat je redelijk bij kan blijven. Zoals ik al zei wordt dit een echt grote aankoop en ik wil ook 100% zeker zijn dat 'ie goed wordt. Ik ben toch nog steeds bezig met vergelijken en positieve en negatieve dingen opschrijven. Ook weet ik nog steeds niet of ik m'n NDX400 nu wel of niet moet gaan verkopen, want als ik de AA koop kan ik nóg een NDX400 kopen, wat alle twijfels weghaalt. Maar,... volgens mij doe je in theorie minder lang met de AA aangezien je er minder mee kan... klopt dat?

Comment

Ga het proberen, dan weet je hoe het in elkaar zit en weet je hoe lang je er ongeveer mee gaat doen. Je krijgt als je gaat proberen natuurlijk ook een veel beter beeld van hoe dicht iets op elkaar enz.

Comment

op beide apparaten kun je TT of draaitafels aansluiten.
                    Ik verwacht dat de meeste ontwikkelingen de komende tijd in de software zitten en niet in de hardware.
                    Ik kan meer met mijn S4 en Traktor 2 dan tiesto met een mixer en 2 TT kan. (technish gezien want ik heb natuurlijk niet de skills en ervaring die hij heeft)

Digitaal draaien wordt de toekomst JUIST om dat je meer kan dan met een mixertje en 2 TT's. Je kan in traktor 8 samples en/of loops gebruiken waarmee je eigen nummer kan maken, breaks creeer je met een effectje. Dit lukt niet met een standaard dj setup zelfs niet met 2 CDJ2000 en een CDM2000 (tenzij je hem aan een computer hangt, als dit ondersteund wordt).

Als je twijfelt wacht dan gewoon even met het al dan niet verkopen van de NDX400 een dagje meer of minder doet niet veel aan waarde vermindering.

Maar ja als je een MIDI controler koopt in het top segment dan kun je er in princiepe van uit gaan dat je daar HEEEL lang mee vooruit kan.
                    Het is jammer dat je ver weg woont anders had ik gezegd kom een keer lang om met mij op de S4 te spelen dan krijg je een beetje gevoel met een dergelijk apparaat.

Comment

Ik had graag op het aanbod ingegaan, maar als je denkt dat we te ver van elkaar af wonen... misschien is het nog niet eens zo'n slecht idee om gewoon alles te bestellen bij bax als ik er niet 100% uit ben, ik kan de dingen die ik niet wil toch weer terugsturen?

Ik denk zelf dat de Denon uiteindelijk beter is. Waarom? Hij is wel E200 duurder, maar ik heb het gevoel dat hij die E200 meer wel dik waard is. Die paar knopjes die je toch mist op de AA kan je er niet zomaar bij toveren. De NDX400 zal ik nog wel even bewaren ja, goed idee.

Comment

Ik woon in Tilburg en ik geloof dat jij richting utrecht/arnhem zit en dat is al gauw een uurtje met openbaar vervoer.

Idd, je kan beter een paar te veel dan te weinig knopjes hebben. Je hebt idd artikelen altijd 14 dagen op zicht. Omdat ik denk dat je met de Denon de beste keuze doet kan je die bestellen en heb je hem 14 dagen op zicht maar ik zou dit even met de winkel bespreken om niet voor verassingen te komen te staan.

Comment

30 dagen toch?

Comment

14 of 30, geeft niet. Wat ik vervelender vind is dat behalve de cd-spelerset de MIDI-controllers niet in normale winkels te verkrijgen zijn.

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
                              30 dagen toch?
                              Ja, net even opgezocht en bax heeft inderdaad een 30 dagen zicht periode.

Comment

Working...
                              X