Announcement

Collapse
No announcement yet.

VMS4 Traktor vs VDJ versie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VMS4 Traktor vs VDJ versie

Jongens,
    Aangezien de Traktor versie van de VMS4 niet echt op voorraad is en ik hem wel echt binnenkort wil kopen; zijn er verschillen tussen de 2 versies? Of kan je -als je de Traktor mapping downloadt- gewoon exact hetzelfde ermee doen?

EDIT
    Ik bedoel dus of de apparaten behalve wat andere lijnen/strepen en woorden die erop geplakt zijn niet gewoon hetzelfde zijn, en of de VDJ versie met Traktor mapping dus niet eigenlijk net zo'n goed idee is.
    Last edited by Ruben123; Saturday-06-08-2011, 12:30.

Ik zie een behoorlijk groot verschil aan knopen en dergelijke in de controller.
    Persoonlijk wacht ik liever een half jaar op traktor dan dat ik voor Virtual DJ ga ik vind dat echt een verschrikkelijk programma.

EDIT wacht dat was de VMS2 van VDJ die ik zag.

Ik denk wel dat het in je voordeel werkt als de namen van de knopen enzo over een komen met het programma.

Comment

Dat is waar, maar je zult m op gegeven moment toch blindelings (moeten) kunnen bedienen, toch?

Comment

Waar maar van alle operaties zijn de routine operaties degene waar de meeste fouten worden gemaakt. Wat ik wil zeggen is dat je hem misschien wel blindelings KAN bedienen maar je moet toch op blijven letten.

Ik zat ooit thuis met een vriend een set te maken voor hem en was een beetje aan het kletsen en op het einde laad ik de nieuwe track in het al draaiende deck ipv. het lege deck. Ik was dus even afgeleid en het ging mis.

mijn punt is dat je moet blijven kijken wat je doet. Natuurlijk kan je wel eens blindelings aan een fader schuiven of een knop in drukken maar ik adviseer toch om zoveel mogelijk op te letten wat je doet. Als je controller 1 op 1 loops met de software (een belangrijke reden dt ik de S4 heb gekozen) werkt dat veel pretiger. Ik weet dat als ik op de knop "2" druk in de cuepoint sectie ik naar cuepoint 2 ga. Ik hoef niet na te denken wat was deze knop ook alweer.

Comment

Ik kan niet anders dan je hier 100% gelijk in geven.:)

Comment

Ik vraag me dit af: Zal ik mijn BCD3000 verkopen als ik een VMS4 erbij heb? Ik had ergens gelezen dat je twee midi-controllers met Traktor zou kunnen besturen, zo zou ik in theorie de extra functies van TSP2 kunnen gebruiken aangezien de VMS4 niet genoeg knoppen daarvoor heeft.

Comment

Klopt je kan 2 controllers tegelijk gebruiken bij traktor. Dit schijnt niet al te moeilijk te zijn. Wel heb je dan kans dat bij de 2 controllers toevallig een knop het zelfde comando stuurt dan de andere controller.

Verder , Waarom met 2 ''halve'' controllers aan klooien? Je wil allemaal profesioneel doen en goed. Ga je nu al weer van alles aan elkaar bakken en prutsen. Er is gewoon 1 apparaat dat alles wel in zig heeft om het in 1 keer goed aan te sturen.

Mijn punt is dat ik een heel sterk vermoeden ga krijgen dat wanneer jij voor een goedkope pruts oplossing kiest je 2 maanden ( of eerder ) na de rand weer aankomt van mijn .... kan dit en dat niet en nu wil ik toch voor een andere gaan. Resultaat, 2 nieuwe topic's
              1 Te koop .... controller
              2 Ik had de .... maar deze werkt niet echt lekker als ik ...... welke nu,

Waarom zo zuinig gaan doen als het echt iets is wat je wil doen. Ga gewoon in 1 keer voor goed. Anders blijf je aan het prullen en spullen vervangen.

Comment

Working...
              X