Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer cdj 200

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer cdj 200

Ik open even dit topic omdat ik niet echt op de hoogte ben van table tops, want ik draai het liefst met vinyl en ik lees dan ook niet veel over table tops.

De cdj 200 van pioneer, zijn dit recente spelers of zijn dit oude krengen?
    Daar ze van pioneer zijn zullen het waarschijnlijk ook geen slechte spelers zijn?

Ik dacht dat ze van rond begin 2005 zijn.
    Het is het instap model van Pioneer, de opvolger van de CDJ-100 als ik me niet vergis.

Leuke speler om mee te beginnen als je perse een pioneer wil. Voordel is dat de CDJ's van pioneer in hoofdlijnen dezelfde layout hebben dus upgraden gaat makkelijk zonder het apparaat helemaal opnieuw te moeten leren kennen. Je hoefd alleen de nieuwe functie die op duurdere modellen zittten te leren.

Persoonlijk zou ik doorsparen voor de CDJ-350 vanwege de mogenlijkhijd om een USB stick te kunnen gebruiken.

En dit topic hoort denk ik in djgear thuis

Comment

Ze zijn inderdaad wat gedateerd.
      De cdj-350 kan je als zijn opvolger beschouwen en is nog niet zo lang uit.
      Persoonlijk zou ik ook daar voor gaan, maar het is maar net wat je eisen en wensen voor een cd speler is.

Comment

Ik stelde de vraag omdat ik er 2 weet staan, 6 maanden oud en hij vraagt per stuk 200 euro, nieuw betaalde hij ze iets meer dan 500 euro/stuk.

Comment

Opzich een mooie prijs volgens mij, maar duurder moeten ze niet worden.
          Als je gaat kijken, probeer alles goed uit. let ook op de cue/play/pause knop.

Comment

Zijn erg leuke spelers voor de beginners of toch ook al ervaren dj's. Als je er goedkoop aan kan komen en je veel met cd's werkt zou ik het zeker doen. 6 maanden oud... vraag dan ook gelijk even naar de garantie. Als je die nieuw koopt zit er wel meer dan dat op die spelers. Ben je toch nog net wat zekerder mocht er iets stuk er aan gaan.

En zoals Dave als zij, probeer even alles goed uit en neem zelf een paar (krasvrije) cd's mee.

Comment

Ik ken de verkoper persoonlijk en ik weet dat hij de spelers enkel thuis heeft gebruikt als hobby, maar omdat ik geen ervaring heb met table tops stelde ik maar eens de vraag.
              Ik zou mijn numark cdn 450 vervangen door deze dcj 200, al draai ik liever met vinyl, maar je kan niet alles op vinyl hebben, dus af en toe moet je cd gebruiken.

Comment

Zijn best leuke spelertjes, zeker als je ze maar "voor erbij" gebruikt. Houdt er wel rekening mee dat dit kleine spelertjes zijn die natuurlijk niet hetzelfde vinyl gevoel geven als een CDJ 1000.

Comment

Mijn voorkeur gaat naar echte vinyl, maar ik heb naast mijn 12 inch vinyl ook nog ongeveer 1700 legale cd's die ook gebruikt moeten worden en het lijkt me leuker om te draaien met een cdj dan met een dubbele cd speler zoals mijn numark cdn 450.
                  Bedankt voor de info iedereen, ik denk ze te kopen, ze zijn zo goed als nieuw en voor een zacht prijsje te koop.

Comment

Als je maar weet dat je er geen .mp3's mee kunt afspelen....;)

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
                      Als je maar weet dat je er geen .mp3's mee kunt afspelen....;)
                      Volgens de site kan dat wel:

- compitabel met CD's van 12 en 8cm CD's
                      - compitabel met CD, CD-R, CD-RW en MP3 CD
                      - MP3: MPEG-1 32Kbps - 320 Kbps / MPEG-2 16 Kbps - 160 Kbps

Comment

mp3 heb ik geen interesse, ik koop enkel cd maar voornamelijk vinyl.

Comment

Ja maar niet alles is op Vinyl te krijgen. Soms moet je een mp3 of wav kopen als je een bepaalde track wil.

Respect dat je zo vasthoud aan vinyl maar feit is dat het een uitstervend iets is. Ik denk toch dat uiteindelijk je overstapt op digitaal draaien. Timecode met Vinyl is dan waarschijnlijk jou beste keuze want je houd dan toch het gevoel van vinyl. Maargoed dat is een andere discussie.

Comment

Ooh, helemaal in de war met de CDJ100...

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
                              Ja maar niet alles is op Vinyl te krijgen. Soms moet je een mp3 of wav kopen als je een bepaalde track wil.

Respect dat je zo vasthoud aan vinyl maar feit is dat het een uitstervend iets is.
                              Ook de mens is een uitstervend ras en op mijn leeftijd moet je niet meer beginnen met digitaal draaien want onze cariere zit er bijna op, ikzelf draai enkel nog gratis voor een goed doel omdat het draaien nog in mijn bloed zit, iets wat je al 30 jaar doet is moeilijk op te geven, ik heb ook al heel wat muziek bijeen kunnen sparen en met de vinyl dat ik heb kan ik gerust 30+ers een nachtje plezier geven, dan heb ik nog de 1700 cd's liggen ingeval ik het niet op vinyl heb. De meeste "dj's" die mijn leeftijd hebben zijn al lang gestopt enkel de echte blijven nog verder draaien, ikzelf ben zelfs nog bezig met mijn materiaal te verniewen al weet ik dat ik niet meer lang zal draaien.
                              Ik kan best begrijpen dat de jeugd niet met vinyl wil werken want het is oude brik en brak, maar geloof me geef mij een goed mengpaneel met wat effecten erop, 2 goede tt's en een mooie collectie vinyl platen en ik doe veel meer dan de meeste "dj's" met al die moderne snufjes. ;)

Groetjes,
                              DJ Opa :-D
                              Last edited by Mol; Sunday-07-08-2011, 19:55.

Comment

Working...
                              X