Announcement

Collapse
No announcement yet.

mixdeck of 2 cd spelers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mixdeck of 2 cd spelers

Ik ben een half jaar geleden begonnen met een hercules mk4 midi controller en wik wil verder gaan in de DJ wereld.

Ik heb gekeken en gelezen op dit forum en kwam uit bij het merk Numark (niet al te duur). Ik kwam er ook achter dat de toekomst ligt bij midi controllers. Mijn oog kwam op een Numark NDX-800 maar ook op het vergelijkbare mixdeck. Wat is het beste?

Ook had ik nog een vraag over de NDX-800, er staat overal dat hij met Virtual Dj werkt. Ik gebruik nu ook Virtual DJ pro 7 met mijn hercules. Als je 2 keer een Numark Ndx-800 aansluit, moet je dan ook een usb mixer hebben om compleet te werken met de computer? of is de usb functie op een mixer heel ergens anders voor?

alvast bedankt voor jullie reacties. gr. Stephan

De mixdeck is een goede (en enige) keuze om ook zonder pc te kunnen draaien. Als je in de 800 range zit met je budget en je vind een laptop geen bezwaar kijk dan ook eens naar de Traktor S4.

Comment

Als je 2 keer een Numark Ndx-800 aansluit, moet je dan ook een usb mixer hebben om compleet te werken met de computer? of is de usb functie op een mixer heel ergens anders voor?
      Een USB mixer is niet vereist. Je kunt ook prima werken met een externe USB audio-interface.
      Je keuze voor een mixer is dus niet afhankelijk van de aanwezigheid van USB. ;)

USB op mixers is er in de meeste gevallen voor om te zorgen van een digitale overdracht van het geluidssignaal naar je mixer. In feite kun je stellen dat het geluid pas in je mixer van digitaal naar analoog gaat.

Hiernaast scheelt het veel gedoe met tulpkabeltjes en kun je gewoon met simpele USB-kabels werken.

Ik weet overigens niet op wat voor termijn je de spelers wilt gaan aanschaffen, anders is een Numark NDX900 ook nog een optie. Zijn vers van de pers, maar is nog niet zoveel info over bekend. ;) In feite zijn ze gelijk aan de NDX 800 spelers, maar hebben ze wél een ingebouwde audio-interface, iets dat de NDX-800 niet heeft.

Aan de andere kant is de Mixdeck een ideaal apparaat als je een flink alles-in-één apparaat zoekt waar je ook prima stand-alone mee kunt werken. Persoonlijk ben ik fan van een grote controller omdat je dan meer overzicht en 'body' hebt in combinatie met grote jogwheels, maar er zijn ook genoeg mensen die liever voor compact en klein gaan (zoals een S4 of VMS4).

Comment

Working...
      X