Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen een snel curcus draaien geven!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie kan mij helpen een snel curcus draaien geven!

De titel zegt het al.

Ik moet in Oktober voor de eerste keer gaan draaie, laat ik het zo zeggen dat is de eerste datum die geplant staat om te draaien.

Ik moet een miss verkiezing verzorgen na die verkiezing is een feest.
    Ze vroegen mij om die uitdaging aan te gaan, ik zei zelf al dat ik geen ervaring had in Live set.

Ieder geval ze zeiden dat ik dat wel tegen die tijd zou kunnen.
    Ik ben nu enkele maanden al bezig met mijn eigen muziek maken met FL Studio.

Ik wou vragen of iemand mij dat kon leren om live te draaien,
    het genre is Electro House, Dance, Progressive House.

Ik woon in de kop van noord holland 'west friesland'

Alvast bedankt

mvg jeff

Simpel: 2h per dag, elke dag, gewoon je thuis amuseren. Elke set neem je op en beluister je opnieuw om er uit te leren. Met 4h per dag, moet het dus lukken. Zo gemakkelijk kan het leven zijn. In drie maanden moet je de techniek onder de knie hebben en zou je ondertussen ook je muziekcollectie uit je hoofd moeten kennen.

Het moeilijkste is je publiek lezen, maar dat kan niemand je leren... Ik snap alleen niet goed hoe je nu eerst een set aanvaardt en dan pas leert draaien, maar dat zal wel aan mij liggen.

EDIT:
    Oh, en vergeet al die uitleg over "tellen tot 4" en nog van die zever. Als je het niet hoort, dan kan je jezelf zottellen en 1000 zogenaamde DJ-cursussen volgen. Als het niet lukt op bovenstaande manier, dan zou je er volgens mij beter gewoon niet voor publiek gaan spelen.
    Last edited by DidierS; Saturday-12-05-2012, 13:22.

Comment

FL studio is wel even iets heel anders dan een live set draaien. Sowieso snap ik niet dat 'producers' zichzelf 'dj' noemen terwijl ze nog nooit gemixt hebben.

Je zult het zelf uit moeten zoeken. Het technische aspect van het draaien kun je via internet en zelf oefenen wel leren. Echter het inspelen op het publiek, ik denk toch wel voor 90% het belangrijkste van een DJ, komt met ervaring. Die heb je nog niet.

Comment

Hardwell, Tiësto, Afrojack enz. Produceren toch ook hun eigen muziek?

Comment

Hoe zit dat dan?

Comment

Er zit een groot verschil tussen het maken van een track en het aan elkaar mixen van meerdere tracks.

Een producer maakt thuis op de computer een nummer. Dit kan met programma's als bijv FL studio.
            Een diskjockey mixt platen aan elkaar. Dit doet hij live voor publiek. Dit vergt hele andere vaardigheden dan het op de computer maken van een nummer.

Het klopt dat veel bekende DJ's hun eigen muziek produceren. Sterker nog, de meeste bekende DJ's zijn bekend geworden door hun eigen nummers en later pas door hun live optredens.. Hierdoor zijn de termen 'dj' en 'producerer' bij het grote publiek een beetje verwaterd.

Comment

Al die "grote namen" ,om ze maar ff zo te noemen, zijn allemaal begonnen in een kleine club ergens lokaal. toen bleek dat ze goed waren, gingen ze op grotere events draaien. toen gingen ze produceren. daar wordt je (inter)nationaal bekend mee. en dan ga je voornamelijk "performen". want geloof me, dat is heel wat meer dan alleen maar wat nummers aan elkaar mixen. ik ga naar redelijk wat feesten, en draai zelf ook wel eens op kleine feesten, en je moet je publiek entertainen. en dat is iets heel anders dan met FL studio tracks in elkaar zetten. en het grootste verschil is denk ik wel dat het live is. je kan niet ff wat proberen en als het niet leuk klinkt opnieuw doen. dus ga gewoon voor jezelf draaien, luister veel van je muziek (is wel handig als je ook weet welke titel aan welke track verbonden is :P) en blijf zo oefenen. probeer anders wat uit met vrienden ofzo.

ik wens je veel succes :)

EDIT: veel dj's noemen zich ook wel producer, maar ik zou je als producer maar geen DJ noemen. want het voordeel van producen is dat het niet live is. en dat is dus eigenlijk veel makkelijker te leren.. (ik zeg btw niet dat het makkelijk is, ik kan er zelf ook weinig van :P)
              Last edited by TomTheMusicFreak; Thursday-31-05-2012, 21:13.

Comment

Toch benieuwd hoe het de topic starter is vergaan op het feest? Is het gelukt?

Comment

Working...
                X