Announcement

Collapse
No announcement yet.

share je overgangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• share je overgangen

kennis bank leek me een goede categorie, mijn plan is namelijk hier iedereen zijn overgangen laten delen. daar doen ik en jullie allemaal kennis van op!

ik gebruik zelf vaak de 3-bands EQ voor mn overgangen. maar heb het idee dat er veel vettere en profesionelere overgangen zijn. zelf ben ik "pas" 2 jaartjes bezig en ben dus nog best een "noob"...

maareuh... laat je fantasie de vrije loop en wees A.U.B. gedetaileerd in je uitleg. dat is makkelijker voor ons allemaal.

SUCCES!:grin:

Een drop vind ik ook wel vet klinken, op het hoogtepunt van het nummer, en dan naar het stukje na het hoogtepunt van een ander nummer.
    Moet je natuurlijk wel precies weten of die nummers bij elkaar passen, en je moet de 'feeling' hebben met de ruimte ertussen. Het lukt mij al bijna. Zelf doe ik het meestal ook gewoon met de EQ.
    Nummer beatmachen, gelijklopen, bass van spelend deck wegdraaien terwijl je bass van andere deck bijdraait. Moet de bass natuurlijk wel helemaal bij 0 staan. High en mid ook nog op 0 en die samen erbij draaien. Ook hier moet je wel weten dat de nummers bij elkaar passen en niet bij de zangstukjes. Maarja, dat moet je weten als DJ ;)

Comment

Een back spin? Eventueel met echo doet het vet goed (mits goed getimed)... op een Pioneer CDJ 2000 en DJM 2000 uiteraard :)

Comment

Originally posted by Firespace Recordings View Post
        Een back spin?
        Is idd ook wel leuk, alleen moet het niet die van Virtual DJ zijn. Want die is echt slecht...

Comment

Of je maakt hem gewoon zelf..!

Comment

Overgangen kun je zo creatief maken als je zelf wilt. Wat je ook kunt doen is een vocal samplen (bijv. I gotta feeling) en die op de maat van de muziek afspelen terwijl je je volgende track aan het inmixen. (Bijv. Fee-Fee-Fee-Fee-Fee en vervolgens het 'I gotta Feeling' deel met vocals er in laten komen).

Zorgt voor een stukje herkenbaarheid van je publiek en hopelijk wat positieve respons, want ze weten wat er aan zit te komen.

Comment

Stel als je digitaal draait, waar doe je dat dan mee? Ik heb de Numark Mixtrack Pro, met VDJ (jammer genoeg wel LE), heb ik hier nog iets voor nodig (hard- of software)? Het gaat hier over het samplen van een vocal.

Comment

Met hotcues zou het eventueel ook moeten lukken, mits je de goeie cues te pakken kunt krijgen. Kwestie van experimenteren.

Comment

En als je niet in een BPM van 128 x 8 met mijn vingers op de hotcues kan rammen, dan gebruik je (auto)loops ;) Ik begrijp het.

Comment

VDJ heeft ook een ingebouwd sample/loop onderdeel, die kun je opnemen, als loop of sample instellen en met de F toetsen starten/stoppen.

Comment

naaaaaais

wow, zoveel reacties had ik niet verw8.. mijn mail geeft blijkbaar dus ook niets meer aan..

maarja. met zo'n sample en de goede track zingt wel gelijk de hele zaal mee:cool:
                      in traktor (Traktor alezz) heb je nu een loopmachine ingebouwd. daarmee kun je ook je eigen stem loopen over een andere beat heen (die je al geloopd hebt)
                      wat een behoorlijk vet effect geeft.
                      ik ben nu de laatste tijd bezig met de gloednieuwe remix decks van traktor.
                      dan heb je 4 x 4 x 2 beats die je dan live kan mixen. een beetje zoals ableton.

Comment

met de sample dacks van traktor kan je ook "on the fly" beats maken, en evt dmv effecten laten overlopen in je volgende track. en met filters kan je soms ook leuke dingen. of een reverb, als je een hoogtepunt krijgt, maar dat ligt helemaal aan je nummers. dan krijg je iets als bij "One (your name)"...

en gewoon met je crossfader, op het goede moment..

Comment

Met Dubstep kan je tijdens het gedeelte waar je mensen ineens ziet halveren en dan verdubbelen (;)) kan je ook gebruik maken van de crossfader. Bijvoorbeeld maat 1 Deck A, maat 2 weer Deck B etc.

Comment

Heeft er iemand nog wat tips hoe je het beste met effecten een overgang kan doen binnen traktor? Met de EQ spelen lukt, een drop lukt, maar ben nu nog behoorlijk aan het kloten met effecten in traktor met m'n DDJ-T1 dus als iemand bruikbare tips heeft, graag! :)

Comment

Working...
                            X