Announcement

Collapse
No announcement yet.

nieuw...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw...

heei allemaal,
    sinds een paar maanden wil ik graag leren mixen enzo, ik vind het altijd super vet als ik zie hou creatief mensen zijn met tracks en deze dan mixen. ik wil mezelf dus ook wat gear aanschaffen en het leren. alleen spullen om te mixen zijn gewoon duur. het is veel geld als ik naar een maand zeg van: nee, dit vind ik dus echt helemaal niks...
    iemand advies over wat ik het beste kan doen..

Neem een van de goedkopere MIDI-controllers, hang hem aan (vaak meegeleverde) Virtual DJ en kijk of het iets voor je is. ;)

Een Hercules DJ Control Air zou ideaal zijn. Die heeft ook al een ingebouwde geluidskaart, zodat je een setje speakers kunt aansluiten, maar ook een hoofdtelefoon om tracks te kunnen voorbeluisteren. De DJ Control Air wordt echter met DJUCED software geleverd, maar vaak komt dit soort DJ-software redelijk overeen.

Comment

jaa maar met zo'n controller kun je toch helemaal niet leren beatmatchen ofzo, je drukt dan gewoon op de sync...

Comment

Je kunt jezelf er ook toe dwingen om alles op gehoor te doen. Met zo'n MIDI-controller kan dat prima.

Jij gelooft toch ook niet altijd blindelings je navigatiesysteem? Als jij een toeristische route wilt nemen, dan doe je dat gewoon. ;)

Het enige dat je voor beatmatchen nodig hebt, is een mixer-gedeelte, plus twee decks met pitch, jogwheel, play, cue en eventueel pitchbend. En verrek, dat heeft-ie nog ook! :mrgreen:

Comment

Misschien niet helemaal juist om erop te reageren maar met beatmixen gebruik ik al die bovenstaande dingen behalve een pitchbend, ik weet niet precies wat het nut ervan is$: als ik op plus en min druk dan schiet die heel even omhoog of omlaag.

Ik heb een RMP-1 scratch van Reloop, zou je dat misschien duidelijker uit willen leggen Rick?

Comment

als ik op plus en min druk dan schiet die heel even omhoog of omlaag.
            En die functie kan je juist redden wanneer je plaat uit de maat dreigt te lopen tijdens het laten overgaan van het ene nummer in het andere nummer. ;)

Comment

Aha bedankt!

En om weer even verder te gaan op het topic, die link die Rick stuurde wou een vriend van mij ook, speciaal omdat er van die pads opzitten. Aangezien je het leuk vind om artiesten creatief om te zien gaan met muziek is dat denk ook wel een leuke toevoeging die erbijzit!

Comment

Ben zelf begonnen met de ION Discover DJ PRO. Kan dan wel wat minder als dat ding dat rick voorstelde, maar het is wel overzichtelijk en je hebt hetzelfde als een basic mixer met twee cd spelers, maar dan met het voordeel dat Virtual-DJ (naar mijn mening ook vrij basic, zeker de LE version die erbij zit, maar wel weer erg overzichtelijk) erbij inbegrepen is. Je moet denk ik in het begin niet te moeilijk gaan werken, gewoon lekker simpel houden. ik beatmatch zelf nooit, ik gebruik de sync-knop of kies een nummer dat hetzelfde loopt. Je muziekkeuze is denk ik nog wel het moeilijkst.

wel een voordeel van de hercules controller zijn de pads, maar of je daar nou blij van wordt als je er niks van snapt.. daar moet je ook wel weer gevoel voor hebben.

ps: de ion Discover dj is niks, de PRO versie anderzijds zeker wel. als je het goedkoper wil hebben , adviseer ik je op marktplaats te kijken. de mijne komt er binnenkort ook op aangezien ik overstap op een Pioneer DDJ-T1 :). En maak je geen zorgen om speakers. ik heb heel lang op mn kamer gedraaid met twee oude logitech computer speakers à 30 euro.

Comment

De DJ Control Air heb ik met name aangeraden omdat hij al een ingebouwde audio-interface aan boord heeft. Dus je kunt eenvoudig je speakers én je hoofdtelefoon aansluiten om te leren beatmatchen op je hoofdtelefoon.

Comment

Ik heb zelf ook de Hercules DJ Control AIR in bezit, is een mooi ding. Je kunt er alles mee, ben er dan ook zeer tevreden over. Mocht je vragen hebben, stuur gerust een pb!

Comment

zelf had ik de numark mixtrack pro gezien, is dat een aanrader?

Comment

De Pro versie (met geluidskaart), jep, de normale Mixtrack heeft geen geluidskaart en zou ik dan ook niet aanraden.

Comment

Originally posted by TomTheMusicFreak View Post
                          Je moet denk ik in het begin niet te moeilijk gaan werken, gewoon lekker simpel houden. ik beatmatch zelf nooit, ik gebruik de sync-knop of kies een nummer dat hetzelfde loopt. Je muziekkeuze is denk ik nog wel het moeilijkst.

.
                          jaah, maar ik wil wel graag leren beatmatchen enzo!

zelf was ik aan het kijken voor de numark mixtrack pro... die is wel een beetje duurder maar ik heel veel goeden revieuws ervan gezien...

trouwens, op marktplaats heb ik een heel mooi setje american audio radius 1000 gezien voor 400 euro nog in doos en al maar ik woon te ver weg om de spullen echt te gaan bekijken, kan dit dus beter niet doen toch?

Comment

Je zegt dat de Mixtrack Pro van 200 euro al buiten je budget ligt en dan wil je ineens 400 euro uitgeven? Ik volg je niet helemaal. De Mixtrack Pro is overigens een goede controller, overzichtelijk, en kan tegen een stootje. Als je het geld hebt, raad ik je deze controller zeker aan.

Comment

ik heb toch niet gezegt dat die buiten mijn budget licht? ;p

Comment

Working...
                              X