Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips voor Table Tops naast een MIDI

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor Table Tops naast een MIDI

Hallo mede-hobbyisten :)

Ik draai al 14jaar met PCDJ, vind ik heel lekker draaien en niet al te moeilijk. De laatste 3 bruiloften met een American Audio DP2 Controller, echt super! Ik merk wel na ongeveer 3uurtjes met de DP2, dat deze soms even "vastloopt". Maar de DP2 even uitschakelen, even naar de backup laptop, en dan weer terug, en weer verder met het feestje zonder dat de dansvloer het merkt :D

Echter ik wil toch een setje Table Tops als backup (of als extra;)). Ik keek eerst naar de "alles in 1" , CD/MP3/USB/MIDI, zoals de Denon DN S1200. Maar aangezien ik max.2 keer per jaar on the road ga, en ik veel investering niet nodig vind, ben ik aan het orienteren naar een "eenvoudige" Table Top die alleen CD/MP3 aan mag kunnen.

En hierbij wil ik jullie mening en ervaringen omtrent enkele spelers graag horen. Dan denk ik aan;
    - American Audio Flex 100mp3 (139euro van Bax vind ik net binnen budget passen ;) )
    - Reloop RMP-1 scratch
    - Numark NDX-400

Wellicht hebben jullie op 1 van deze spelers gedraaid en ik waardeer jullie ervaring en tips!

Vast bedankt!
    Jilly

Misschien sla ik de plank wel compleet mis en zeg je: Joh, daar ben ik helemaal niet naar op zoek...

Maar ik denk dat een American Audio Encore 2000 misschien wel iets voor je is. Heeft MIDI aan boord, kan USB-sticks afspelen en heeft ingebouwde CD-spelers. Aangezien je alleen bruiloften doet kom je met talloze verzoekjes in aanraking en dingen als uitgebreide effecten of zeer uitgebreid beatmixen zal waarschijnlijk niet heel vaak voorkomen. ;)

Comment

Rick, bedankt voor de tip!

Deze compacte Alles in 1 had ik niet naar gegeken, maar dit is zeker wel een optie om over na te denken. Op de site van AA, zie ik niets over ASIO, maar ik neem aan dat dit al in de speler zit?

Ik ben vergeten te vermelden,ik ben namelijk ook aan het kijken naar een nette 2e handse RMP1 of een NDX400…of gewoon een nieuwe Flex100mp3 (budget is een vaak genoemd term ;-)

Enne…de beatmixing, club, dance en disco…zit er wel zeker nog in!! :D Daar zijn de gasten en sommige bruidsparen wel dol op ;-)
      Maar je hebt gelijk, uitgebreid is niet nodig, zeker het scratchen is na 2x voldoende.

Comment

Op de site van AA, zie ik niets over ASIO, maar ik neem aan dat dit al in de speler zit?
        ASIO heeft alleen betrekking op de softwarematige driver die voor je geluid zorgt. Hoef je je niet druk om te maken. ;)

Je kunt op de Encore 2000 overigens nog randapparatuur aansluiten!
        Daarnaast kan de Encore 2000 ook overweg met loopjes en zit er een scratchmodus in (digitale scratch), je kan er dus alle kanten mee uit, maar de basis zit hem met name in de diversiteit van aansluitbronnen.

Comment

Originally posted by Jilly View Post
          Rick, bedankt voor de tip!

Deze compacte Alles in 1 had ik niet naar gegeken, maar dit is zeker wel een optie om over na te denken. Op de site van AA, zie ik niets over ASIO, maar ik neem aan dat dit al in de speler zit?

Ik ben vergeten te vermelden,ik ben namelijk ook aan het kijken naar een nette 2e handse RMP1 of een NDX400…of gewoon een nieuwe Flex100mp3 (budget is een vaak genoemd term ;-)

Enne…de beatmixing, club, dance en disco…zit er wel zeker nog in!! :D Daar zijn de gasten en sommige bruidsparen wel dol op ;-)
          Maar je hebt gelijk, uitgebreid is niet nodig, zeker het scratchen is na 2x voldoende.
          Misschien een beetje laat, maar wie weet heb je er nog wat aan. Ik heb een paar maandjes al 2 rmp-1 scratch 2e hands gekocht en ze bevallen me echt uitstekend! Alleen bij eentje is de Cue toets vervangen maar dat is een reparatie van 30 euro. (die toetsen schijnen na aantal jaar vaak aan vervanging toe te zijn)

nog even verder over de ervaring van de RMP-1, het beatmixen gaat heel lekker, er zit wel een bpm meter op maar die kan je niet helemaal vertrouwen, maar als je het gaat oefenen kan je ook zonder ;) verder is het heel handig dat er een key-lock opzit zodat bij het beatmixen de muziektonen niet echt veranderen. Een heel mooi ding naar mijn mening!

Comment

Robin, nog bedankt voor de reactie! Ik heb er zeker wat aan, alle tips zijn welkom!
            Zijn de knoppen bij de geluidsshops te koop? Ik lees namelijk regelmatig dat de knoppen snel slijten bij de Reloops.

Betreft de keuzes, ik kijk nu toch maar naar Tabletops zonder CD-lade (vind ik zelf niet echt praktisch :oops: ), dus ik denk dat de Flex100 en de RMP1 uitvallen uit mijn “short list”.
            Ik kijk nu inmiddels naar de RMP-2 , de CDJ-200, de NDX800 en de Radius 1000. Ik zie helaas niet veel gebruikte Encore 2000. Ik vind namelijk wel zonde om een nieuwe set te halen als backup speler.

Wie weet komt er een goede deal langs ;)

Comment

Sorry ik was op vakantie dus weer late reactie:/, ja de keuze moet je zelf maken ;) maar om nog even je vraag te beantwoorden. Het zijn niet de knoppen die snel slijten het zit onder de knop een heel lullig onderdeeltje. Zoals ik al zei heb ik die van mij laten vervangen voor 30 euro ;) je kan het zelf ook reparenen (ik ben niet zo technisch) maar dat dingetje is los rond de 50 cent maar.

Hopelijk was dit een beetje een duidelijk antwoord ;)

Comment

Working...
              X