Announcement

Collapse
No announcement yet.

bijna jarig :D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bijna jarig :D

heeei allemaal,
    ik ben binnekort jarig (30-07), en ik wou voor mun verjaardag graag een midi controller om de basis van het "mixen" te leren. Ik was aan het kijken voor een midi controller omdat deze veel goedkoper zijn dan 2 tabletops en een mixer en om te beginnen genoeg functies hebben, of zie ik dit verkeerd?

nu was ik aan het twijfelen tussen de hercules dj control air en de numark mixtrack pro. na een beetje zoeken online heb ik op veel plaatsen gelezen dat de mixtrack de beste is van deze 2, maar omdat ik pas ga beginnen en niet meteen te veel geld erin wil steken, vroeg ik me af wat nu eigenlijk de verschillen waren tussen deze 2 controllers?

alvast bedankt

Ik was aan het kijken voor een midi controller omdat deze veel goedkoper zijn dan 2 tabletops en een mixer en om te beginnen genoeg functies hebben, of zie ik dit verkeerd?
    Helemaal correct! Vaak kun je meer met een MIDI-controller dan met een mixer + tabletops in hetzelfde prijssegment.

na een beetje zoeken online heb ik op veel plaatsen gelezen dat de mixtrack de beste is van deze 2, maar omdat ik pas ga beginnen en niet meteen te veel geld erin wil steken, vroeg ik me af wat nu eigenlijk de verschillen waren tussen deze 2 controllers?
    Als je controllers gaat vergelijken, let dan onder meer op welke software meegeleverd wordt, of er een audio interface in zit (plus aansluitingen) en daarnaast is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Zelf zou ik eerder voor de Mixtrack Pro gaan omdat deze groot is en voldoende overzicht biedt, maar anderen kiezen liever voor de meer compacte DJ Control Air. Ga ze desnoods allebei eens uittesten, je zult er zelf mee moeten draaien, het is jouw gereedschap. ;)

Comment

ik wou ze eigenlijk ook uitproberen maar hellaas is er nergens in de buurt een winkel weer dj gear verkocht word...
      ik heb gezien dat de mixtrack word geleverd met traktor en air met vdj. zelf geef ik iets meer voorkeur aan vdj omdat ik hier al een beetje aan ben gewend.
      als ik het goed heb hebben bijde controllers een ingebouwde geluidskaart toch?

Comment

Als ik jou was zou ik de Mixtrack Pro vragen. Dat hij met Traktor komt is een voordeel, ik gebruik nu VDJ en denk zelf soms dat ik liever Traktor had gehad, zodat ik er al direct aan was gewend. En omdat ik nu geen geld heb voor andere software, moet ik nog even doorgaan hiermee. Traktor is veel uitgebreider, en als je uiteindelijk pro controllers gaat kopen, dan zullen die zeer waarschijnlijk met Traktor komen. Denk dan aan de Kontrol S4, in combinatie met 1 of 2 Kontrol F1's.

Comment

jaaah, ik weet natuurlijk nog niet hoe het mixen met een controller gaat bevallen maar ik was eignenlijk van plan dat als ik het mixen echt leuk zou vinden en er mee door wil gaan enzo, gaan sparen voor 2 tabletops.

maar wat zijn nou eignelijk de verschillen tussen de 2 controllers buiten dat ze anderen software bijleveren

Comment

Working...
          X