Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluid problemen met Virtual dj.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluid problemen met Virtual dj.

Ik heb al enige tijd last van problemen met mijn geluid bij VDJ, het geluid hapert, kraakt of maakt een andere raar geluid. Ik heb een nieuw mengpaneel met een USB interface, Behringer vmx 1000 en een geluidskaart uit de pc die er standaard in zit. Ik heb de Asio drivers geïnstalleerd voor de mixer. Het slechte signaal komt eigenlijk alleen maar over de geluidskaart van de pc. Ik heb al van alles geprobeerd.. (Het is een net nieuwe pc, Boxxed 40T.)
    Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Zoals ik het lees denk ik eigenlijk nu alleen maar aan 1 ding. Je latency. Hoe staat deze. Is dit een lage of een hoge latency. Hoe hoger je latency hoe minder kans op haperen, kraken en storen. hoe lager hoe groter de kans hierop.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Zoals ik het lees denk ik eigenlijk nu alleen maar aan 1 ding. Je latency. Hoe staat deze. Is dit een lage of een hoge latency. Hoe hoger je latency hoe minder kans op haperen, kraken en storen. hoe lager hoe groter de kans hierop.
      Oke dank je, hoe zou ik deze in kunnen stellen?

Comment

Dat zal inderdaad je probleem zijn. Rechts boven in je scherm zie je een knopje "config". Dan klik je op het tabblad "performance" en daar zie je een dropdown menuutje waarnaast "latance" staat.

Selecteer nu steeds een andere waarde uit het dropdown menuutje totdat alles goed werkt.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
          Dat zal inderdaad je probleem zijn. Rechts boven in je scherm zie je een knopje "config". Dan klik je op het tabblad "performance" en daar zie je een dropdown menuutje waarnaast "latance" staat.

Selecteer nu steeds een andere waarde uit het dropdown menuutje totdat alles goed werkt.
          Top! Dankje!
          Ik heb heb gwn op de hoogste gezet en werkte gelijk... Of is het beter als ik hem dan nog wat lager zet?

Comment

Het is beter om hem beetje bij beetje hoger te zetten, tot de muziek niet meer hapert, kraakt.... meteen op het hoogste zetten is niet zo goed.

Comment

Hoe hoger je de latency zet, hoe hoger de kwaliteit van het geluid, maar hoe trager je controller zal reageren. Je moet dus gewoon even proberen wat de ideale waarde is waarbij de controller gewoon goed reageert en de geluidskwaliteit acceptabel is. Meestal is 5 ms wel een goed waarde.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                Hoe hoger je de latency zet, hoe hoger de kwaliteit van het geluid, maar hoe trager je controller zal reageren. Je moet dus gewoon even proberen wat de ideale waarde is waarbij de controller gewoon goed reageert en de geluidskwaliteit acceptabel is. Meestal is 5 ms wel een goed waarde.
                Oke, dankje!
                Hij staat nu op de hoogste heb even gedraaid en controller werkt eigenlijk nog steeds snel..

Comment

ik had het zelfde probleem mol je hebt me verrekte goed geholpen BEDANKT

Comment

Working...
                  X