Announcement

Collapse
No announcement yet.

Serato HID met CDJ-850

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Serato HID met CDJ-850

Hallo,

Ik heb gelezen dat Serato native HID ondersteuning heeft voor de CDJ-850.
    Wil dit zeggen dat er enkel maar een USB kabel van de speler naar de PC moet gaan, en verder niks (zonder enige extra hardware)?
    Als ik dit doe dan zegt Serato: Rane hardware disconnected ook al staan mijn CDJ spelers op PC en zie ik dat ze verbonden zijn met de PC.

Intussen heb ik Traktor (moeilijk om te gebruiken omdat je uw 2 waves niet mooi naast elkaar ziet) & Virtual DJ (maar dit lijkt nogal amateuristisch om daarmee ergens te gaan spelen) :)

Comment

Vjd is niet sexy maar wel erg goed en net zo "pro" als serato of traktor. De HID ondersteuning voor de 850 is in VDJ fantastisch

Comment

Mijn CDJ's lopen niet zo goed in VDJ, hiermee bedoel ik dat normaal het visuele ding in het jog weel en de seconden lopen met haperingen.
        Niet zoals je speelt op CD of USB, en dat is erg vervelend (ja het oog wil ook wat).

Comment

ik heb VDJ Pro en die doet het echt perfect ICM de CDJ-850 en HID, kunnen ook instellen op je laptop zijn.
          TRAKTOR heeft geen HID support voor 850 en dan val terug terug op timecode en midi wat je eigenlijk niet wil

Comment

Ik gebruik ook Traktor met mijn CDJ-850 hoor (de nieuwste Traktor kan overweg met een CDJ-850 via HID).
            Er zijn mappings beschikbaar, maar niks van de knoppen licht op, en ook de info wordt niet op de CDJ weer gegeven.

Comment

Nee Traktor 2.51 ondersteund géén HID voor de 850 alleen 900/2000
              wel kan je hem via usb midi aansturen, maar das is sloppy en geen vergelijk.
              ASIO audio van de 850 is geen HID (HID is een direct sturings protocol met veel lagere latency en hogere resolutie dan midi)
              Alleen Serato en VDJ ondersteunen op dit moment HID voor de 850.
              Lees anders de PIO DJ en NI TRAKTOR forum er maar op na.

de USB kabel doet 2 zaken:
              - ASIO geluidskaart (heeft niks met HID van doen)
              - controller via MIDI of HID protocol

Comment

Bedankt voor de info! :)

Comment

graag gedaan, HID support voor de CDJ-850 voor TRAKTOR staat ook zéér hoog op mijn lijstje. en is de enige reden dat ik met m'n CDJ's nu met VDJ7 draai

(traktor draai ik hoofdzakelijk met X1 & F1 + DJM-850)

Comment

Kun jij mij vertellen hoe ik met VDJ kan recorden?
                    Als ik voor beluister op mijn DJM-850 record hij die mee ...

Comment

hoe heb je alles aangesloten?
                      waar monitor je mee? geluidskaart? externe mixer?

Comment

Ik heb 2 CDJ-850's en een DJM-850
                        CDJ 1 zit op kanaal 2 (USB 3&4) en CDJ 2 op kanaal 3 (USB 5&6) - dit is goed
                        Ik gebruik de CUE + MASTER om voor te beluisteren, maar als ik dat doe door op CUE te drukken record hij die ook al mee ...

Comment

Cue word niet goorgeven op je tape out, je heb dus waarschijnlijk de verkeerde ingang gekozen in VDJ?

Comment

Ik heb geen zin om een nieuw topic te openen dus ga ik hier verder:

Zoals jullie weten heb ik 2 CDJ's 850 en een DJM 850.
                            Wat heb ik nodig als ik Serato wil gebruiken?
                            Is zo een Rane controller nodig, of gaat dit allemaal zonder?
                            Zo een Rane controler is overigens erg duur!

Comment

Working...
                            X