Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leeftijd apparatuur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leeftijd apparatuur

Goedendag,

Ik vroeg me af of er een vuistregel is voor de leeftijd van apparatuur. Natuurlijk besef ik ook dat hoe vaak het gebruikt wordt en hoe ermee omgegaan wordt van groot belang is, maar bij een laptop bijvoorbeeld is de leeftijd ongeveer 3 jaar.
    Bestaat zo'n vuistregel ook voor apparatuur zoals digitale controllers, mixers en cd spelers etc.

Is moeilijk te zeggen en zeker in z'n algemeen.

Immers, producten zoals Dateq mixers hangen probleemloos in een horeca-installatie terwijl de lokale DJ er elk weekend een klotsje bier en wat sigarettenas in laat vallen, andere uitgebreide producten kunnen daar minder goed tegen en raken sneller defect.

Verder ligt het aan het gebruik. Hoe gaat iemand er mee om en hoe intensief wordt het ingezet? Een speaker-installatie die doordeweeks achtergrondmuziek afspeelt en in het weekend afgeragd wordt, zal beter in elkaar moeten zitten dan een setje actieve speakers van een hobby DJ die 1x in de maand een klein feestje heeft.

Comment

Voor de meeste electronica geld een afschrijftermijn van 3 jaar, daar is die 3 jaar voor een laptop ook op gebaseerd.
      De wet is daar een beetje vager over ;)

In de praktijk? Tot het stuk gaat. Dat kan variëren van 2 maanden (extreem zwaar gebruik) tot 15 jaar (goede A merk speaker).

Comment

Met een beetje geluk wordt het 'retro' en meer waard. :)

Comment

Working...
        X