Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw in deze wereld

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw in deze wereld

Hallo,

Ik ben Florian en totaal nieuw in deze wereld!
    Het lijkt mij erg leuk om gewoon in je kamer muziek te mixen.
    Echter heb ik een beetje rond gekeken maar ik vind het lastig om te vinden waar je aan begint. Wat voor apparatuur en hoe alles werkt.
    Ik heb geen idee of er al een topic over is waar al mijn beginners vragen worden beantwoord.
    Maar wat is het eerste waar je mee moet beginnen als je wilt gaan mixen.

Zelf heb ik hier op mijn kamer 2x Canton GLE 496 staan dus speakers zijn er al wel.

Ik hoop dat mensen mij wat beginners uitleg kunnen geven of een plek waar dit al staat uitgelegd!

Gr Florian

zie hier
    zie daar

Ik zou zeggen lees het allemaal rustig door en dan zal je al een stukkie wijzer zijn geworden.
    Succes

Comment

Bedankt, ik ga het eens goed doorlezen!

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        zie hier
        zie daar

Ik zou zeggen lees het allemaal rustig door en dan zal je al een stukkie wijzer zijn geworden.
        Succes
        Ik ben er zeker een stuk wijzer van geworden. ik heb alles door gelezen en al een behoorlijk aantal dingen ontdekt die ik niet wist.
        Echter heb ik niet echt een heel goed idee waar ik mee moet beginnen.
        Het lijkt mij zelf leuk op met Vinyl te doen, maar ik heb nog maar een kleine verzameling vinyl, meeste tweedehands en dat is allemaal muziek van jaren 70 en 80.
        Dus dan denk ik dat ik op MP3 zou moeten gaan. MP3 wil ik sowieso niet meer gaan downloaden, dat bevalt me totaal niet en ze gewoon kopen. Dan is dat het handigst via Itunes lijkt mij?

Wat is dan een goede start want ik heb ook wat dingen gelezen over Virtual DJ maar ik las ook weer dat je veel beter die stap kan overslaan. En met wat voor set kan ik beginnen en is het slim dat ik het tweedehands haal zodat je voor het zelfde geld wel een stapje hoger kunt beginnen kwa apparatuur?

Comment

Nog een vraag:
          Ik heb zelf 2 zuilspeakers namelijk de Canton GLE 496 en daarbij zit een versterker maar ik kan inprincipe hier gewoon een dj set op aansluiten toch?

Comment

Er komen allerlei vragen in mij op en ben informatie aan het zoeken dus hier zal ik ze posten en hopelijk kan iemand ze beantwoorden!
            Wat is het verschil tussen de Hercules dj Control Air en de Hercules Dj Control instinct midi en wat raden jullie aan?
            En ik heb niet echt een goede geluidskaart dus moet je er ook nog een geluiskaart bij aanschaffen

Comment

Er zitten diverse verschillen tussen de Air en de Instinct. De Air is wat groter en heeft de ingebouwde AIR-sensor om effecten te triggeren, de Instinct is een heel erg compacte/kleine controller die je eenvoudig in een simpel tasje kunt meenemen.

Daarbij hebben beide controllers al een ingebouwde geluidskaart, je ziet namelijk de audio-uitgangen er op zitten. Eentje voor je speakers, eentje voor je hoofdtelefoon.

Comment

Bedankt voor de info Rick!
                Ik kan tweedehands de Air krijgen voor 65 euro. De Instinct kan ik alleen voor 60 euro krijgen tweedehands, dus dan lijkt de Air mij een betere keus. Wat zeggen jullie?
                Zijn er nog dingen waar je op moet letten als je een dj console tweedehands koopt?
                En ik kan dus mijn speakers met versterker met een simpel kabeltje eraan pluggen?

Bedankt voor het beantwoorden van de vragen alvast!

EDIT: krijg net een bericht dat ik eventueel ook een Instinct voor 40 euro kan komen ophalen, dus wat zouden jullie doen? Air ziet er stukken beter uit en is wat groter dus misschien is dit wat prettiger mixen?
                Last edited by Florian96; Wednesday-08-01-2014, 19:19.

Comment

De Instinct is echt een instap-apparaatje. Zeer compact en voor het geld in orde, maar als je echt serieus wilt gaan mixen zul je al snel voor iets anders moeten gaan kijken.

Wil je het DJ-vak voor een paar tientjes uitproberen en kijken of het iets voor je is zonder direct bakken met geld uit te geven dan zou ik het zeker doen. Wil je echter een goede basiscontroller waar je nog jaren mee vooruit kunt dan zul je na een poosje naar iets anders moeten uitwijken.

Comment

Ik wil inderdaad het DJ-vak eens uitproberen. Momenteel heb ik ook niet het geld om direct een goed apparaat te kunnen kopen waar ik nog wat jaartjes mee door kan.

Dus dan ga ik voor de Instinct of Air...
                    De Instinct is 40 euro en de Air 65 euro voor mij. Wat zouden jullie mij als advies opgeven? Ik neig naar de Air te gaan.

Comment

Dat kun je het beste zelf bepalen. De air heeft wat meer body en de air-functie die er op zit is wel leuk dus die zou mijn voorkeur hebben.

Comment

Daarom ben ik voor de Air gegaan. Heb er vandaag eentje opgehaald voor 50 euro.
                        Ik heb nog geen tijd gehad om het echt uit te proberen maar het is behoorlijk lastig merk ik al. Moet natuurlijk eerst een gewend raken aan het apparaat en het dj'en.
                        Als ik er wat 'geluid' uit krijg zal ik het posten zodat, als jullie willen, jullie beedback kunnen geven :)

Comment

Onderhand heb ik een beetje geoefend. nog niet heel veel tijd gehad maar ik heb wat op papier gezet en er een mix van in elkaar gevogeld.
                          Als jullie tips of commentaar hebben hoor ik ze heel graag want het is leuk om te doen!

record, sounds, share, sound, audio, tracks, music, soundcloud

Comment

Ik vind het vaak erg lastig om vocals/acapellas te vinden, heeft iemand hier een goede manier om aan te komen?

Comment

Het aan elkaar mixen van nummers vind ik nog een beste opgave. Ik weet het, veel oefenen komt het telkens beter, en merk ik ook wel een klein beetje alleen weet ik nooit zo goed wat ik moet doen. 2 nummers aan elkaar plakken lukt wel maar hoe mixen de mensen die in een club staan? Maken ze allemaal mash-ups die ze dan aan elkaar doen op maken ze die mash-up live of draaien ze gewoon wat originele nummers aan elkaar?

Hoop graag op antwoord, en als je even tijd hebt kun je de link hierboven aanklikken om te luisteren naar de mix die ik heb gemaakt. dit zijn alleen 4 nummers die ik aan elkaar heb geplakt.

Bedankt!

Comment

Working...
                              X