Announcement

Collapse
No announcement yet.

ceu mix

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ceu mix

Heey,

Heb na een lange tijd eindelijk een nieuw setje binnen gekregen. 2 x Numark ndx 400 tabletops met een Numark m4 mixer. Ik vraag me nu alleen af waar de ceu mix voor gebruikt wordt. Ik weet dat als je hem open draaid en je van twee kanalen de fader omhoog hebt staan dat je dan beide nummers hoort. Wordt deze gebruikt voor het in elkaar mixen van nummers via de koptelefoon? Opzich best fijn mixen omdat ik me wat beter kan concentreren op de gehele mix. Aan de andere kant weer minder omdat je dan het nummer wat je erin wil mixen de plekken waar je trucjes mee kunt maken minder goed kunt horen. Denk dat je daarvoor je nummers goed moet kennen

Klopt het wat ik vertel? En ben wel benieuwd of andere mensen hem gebruiken.

de cue mix kan je gebruiken om voor te beluisteren (het cue-point van je volgend nummer goed zetten etc). Dan zet je de cue mix op "CUE" en zet je de cue knop eronder op het kanaal dat je aan het voor beluisteren bent.
    Wil je horen wat er door je boxen komt, of wil je horen hoe je mix door je boxen klinkt zonder je koptelefoon af te zetten, dan kan je de cue mix op master zetten.
    Ik gebruik die cue mix ook om al eens op voorhand te luisteren hoe mijn de 2 nummers samen klinken. Daarvoor zet ik de cue mix halverwege.

Ik zet mijn koptelefoon bijna niet af tijdens het draaien (behalve bij een optreden om eens te luisteren of alles effectief nog goed klinkt en niet te luid staat). Hiervoor switch ik heel veel met de cue mix. Maar dat is natuurlijk maar 1 manier om te mixen.

Comment

Bedank voor de reactie. Het is dus eigenlijk maar net wat je zelf het fijnste vind werken xd

Comment

Working...
      X