Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leuke start van een 40 jarige bruiloft, ideeën?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leuke start van een 40 jarige bruiloft, ideeën?

Komend weekend mag ik plaatjes draaien op een 40 jarige bruiloft. Hier in het zuiden is het een beetje gebruikelijk om de avond te starten met "Lang zullen ze leven" met daar achteraan wat foxtrotjes.

Ik vind het alleen een beetje cheesy en afgezaagd om met Lang zullen ze leven te beginnen.

Wat zou een leuk ander idee zijn om zo'n feest te starten?

Vraag het bruidspaar wat ze willen.

Verder is een 40-jarige bruiloft niet het moment om voor de originaliteitsprijs te gaan. Als het in je regio traditie is om met Lang Zullen Ze Leven te beginnen, kan het nooit kwaad om te beginnen met Lang Zullen Ze Leven.

Succes!

Comment

Bedankt voor je reactie!

Het bruidspaar kwam niet verder dan "Maak er maar iets moois van, als wij maar niet te veel in de belangstelling staan"

Comment

Misschien "love and marriage" van Frank Sinatra (de tune van married with children)?

Soms zijn seniorenbruiloften best lastig. Laatst hadden we er eentje waar 80% boven de 70 was en elkaar lang niet gezien hadden. En dus vooral bij wilden kletsen. Bruid en bruidegom waren het al niet eens over het volume en uiteindelijk werd het achtergrondmuziek uit de 60's 70's. Om 23:00 waren de oudste gasten vertrokken en is er nog even gedanst en om middernacht was het (volgens plan) afgelopen. Zowel bruidspaar als gasten vonden het een geslaagd feest en daar gaat het om.
        Wat ik er van geleerd heb? 1/Het is niet belangrijk wat jij zelf onder een goed feest verstaat. 2/ een setje monitors is toch wel handig wat door het geroezemoes konden we in de booth onze eigen muziek niet meer horen.

Comment

Ik gebruik wel eens "Met z'n allen" in de versie van Cooldown cafe, waarbij ik dan het eerste stukje oversla en begin bij "met z'n allen zingen we van harte gefeliciteerd". Maar dat doe ik eigenlijk alleen bij studentenfeesten, apres-ski feesten en dergelijke waar iemand om 12 uur jarig is. Bij alle andere feesten gebruik ik ook gewoon "lang zullen ze leven".

Je zou eventueel "Congratulations" van Cliff Richards nog kunnen overwegen maar ik adviseer je ook gewoon "lang zullen ze leven" te doen. Mensen verwachten dat nu eenmaal en het wordt toch wel gezongen (ook als jij het niet draait).

Vergeet niet dat de meeste mensen niet iedere week een feestje hebben; als jij denkt "pfff weer die plaat" denken zij "he dat is leuk om die plaat weer eens te horen!" ;-)

Comment

Als ze kinderen hebben...

Bloem - Even aan mijn moeder vragen
            Peter Koelewijn - Je wordt ouder papa

Of iets soortgelijks, maak je er een medley van.

Maar zou dat dan wel even bespreken met ze voor je het er zomaar inslingert. ;)

Comment

Celebration-Kool and the gang (een echte floorfiller voor de 40+)

Abba-Dancing queen, Doet t bij ons ook goed :)

Comment

Originally posted by DJWIllIAm View Post
                Celebration-Kool and the gang (een echte floorfiller voor de 40+)

Abba-Dancing queen, Doet t bij ons ook goed :)
                Goeie tip! :) Dat is in feite wat ik nu gedaan heb.
                Ik ben toch maar begonnen met Lang zullen ze leven met er Celebration meteen achteraan.

Bedankt iedereen voor de reacties, het feest was super!

Attached Files

Comment

Working...
                X