Announcement

Collapse
No announcement yet.

Connectieproblemen Serato DJ (intro) en andere tips

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Connectieproblemen Serato DJ (intro) en andere tips

Omdat op onze helpdesk nogal eens de vraag binnenkomt dat de melding “hardware disconnected” bovenin beeld verschijnt in de dj software, wanneer de controller toch met de computer verbonden is, zet ik even wat tips op en rijtje die dit euvel mogelijk kunnen verhelpen.

Er zijn twee dingen die je moet controleren. Als eerste dien je te zorgen dat de controller NIET als standaard afspeelapparaat geselecteerd is binnen Windows. Dit doe je door met de rechtermuisknop op het speakericoon in de taakbalk rechts onderin te klikken en dan te kiezen voor 'afspeelapparaten'. In dit menu stel je een ander apparaat, bijvoorbeeld de on-board geluidskaart, in als standaard. Dit doe je door op het apparaat te klikken en vervolgens de knop in het midden onderin 'als standaard instellen' in te drukken. Start voor de zekerheid Serato opnieuw op.

In veel gevallen wordt de controller na deze actie weer herkend. Als dit niet het geval is kan je het volgende proberen:

Ontkoppel alle USB devices (muis, harde schijven, etc.) behalve de dj controller. Start vervolgens de computer opnieuw op (met de dj controller ingeplugd). Wanneer de computer volledig is opgestart open je de Serato software en hierna werkt alles als het goed is. Je kan nu proberen de andere USB apparaten weer met de computer te verbinden.

Wanneer het nog niet werkt, dan is er meer aan de hand en zijn er twee dingen die je na moet lopen.

1) Is de controller aangesloten op een USB 2.0 poort?

Wanneer je de controller niet aansluit op een USB 2.0 poort maar op een USB 3.0 poort, dan kunnen er connectieproblemen zijn. Sluit je controller dus aan op een USB 2.0 poort. Wanneer je alleen maar high speed poorten hebt, dan kan je dit oplossen door er een POWERED USB 2.0 hub tussen te zetten.

2) Heeft de computer een Intel processor aan boord?

Het is een algemeen bekend probleem dat Serato producten slecht tot niet werken op computers met een AMD chipset. Heb je een computer met een AMD processor en je krijgt de melding “hardware disconnected”, dan hoef je niet verder te zoeken. Overstappen naar een controller die met andere software (Traktor) werkt of een ander, Intel based computersysteem, rest dan als oplossing.

Probeer uiteraard ook alle andere beschikbare USB poorten op je computer en wissel de USB kabel eens met een ander exemplaar.

Ook verschijnt de melding “no compatible dj device connected” wel eens in beeld. We zien dit regelmatig met controllers van Pioneer die reeds gecertificeerd zijn voor Serato DJ en geen registratie van de software vergen.

In de meeste gevallen is dit op te lossen door de driver te installeren. Dit staat meestal ook aangegeven in het frame, helemaal rechts in de dj software, beter bekend als Serato Online. Vergeet dit dus niet. Op de website van de fabrikant is altijd de nieuwste driver te vinden, mocht je de cd kwijt zijn.

Het kan ook dat je een Serato ready controller hebt, waarvan je de Serato DJ software nog moet registreren. Hiervoor moet je twee dingen doen.

1) Een account aanmaken bij Serato.com
    2) Serato DJ downloaden via de website (nieuwste versie)

Als je Serato DJ en de driver geďnstalleerd hebt doe je het volgende.

Open Serato DJ (zonder de controller in te pluggen) en klik met de muis op de knop 'online', rechts onderin het scherm. In het frame aan de rechterkant van het scherm dat dan verschijnt klik je op de knop 'My serato'. Je kan dan het email adres opgeven dat je eerder gebruikt hebt om je account bij Serato.com mee aan te maken.

Hierna volg je de instructies op het scherm en zoals je ziet krijg je vanzelf de mogelijkheid om je serienummer in te geven, Serato of expensionpacks te unlocken en een pakket te deactiveren.

Serato zal op een gegeven moment zelf vragen je controller met de computer te verbinden. Doe dit dus niet eerder dan gevraagd, anders gaat de registratie en benodigde koppeling niet werken. Uiteraard is dit alleen van toepassing voor de registratie van Serato DJ voor een bepaalde controller. Wanneer je een expensionpack wil registreren dan is het invoeren van de code voldoende.

Wanneer je Serato op een dergelijke wijze moet activeren voor een stuk hardware, betekent het dus dat je een registratiecode nodig hebt. Deze wordt meestal op een kaartje bij de controller in de doos geleverd. Ga dus zorgvuldig om met het uitpakken van de controller en gooi niet zomaar de gehele papierwinkel in de prullenbak. Je zal niet de eerste zijn die zo de registratiecode kwijt raakt.

Mochten er aanvullingen op dit stuk zijn of onjuistheden te bespeuren zijn, dan mogen jullie dat uiteraard (graag zelfs) laten weten.

reloop beatmix 4 serato dj intro connectie problemen

Goedenavond,

Ik heb dit weekend (23-01-2016) een RELOOP beatmix 4 gekocht bij BAXSHOP Goes met de download gegevens voor serato dj intro. Alles aangesloten en en gedownload en heb dus het probleem "HARDWARE DISCONECTED" na wat onderzoek op de site van Serato en Baxshop en mijn laptop ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een laptop heb met AMD processor heb. Mijn vraag nu is hoe ik dit probleem kan verhelpen? graag hoor ik van jullie. alvast bedankt:?::?::?::?::?::?:

Comment

Je hebt twee mogelijkheden.

1) Overstappen op een andere controller die werkt met Traktor of Virtual DJ
      2) Andere computer of laptop die beschikt over een Intel processor

Comment

Ik heb een vraag. Ik heb DJ Serato intro op een windows 10 pc staan en dat werkt prima. Daarna heb ik de 14 dagen proef versie van DJ Serato gedownload en geinstalleerd, maar die blijft aangeven dat ik de juiste hardware moet aansluiten. Ik heb een Pioneer DDJ-SB. Ik heb gekeken naar het verhaal hier boven, en dat heb ik uitgevoerd, maar niets helpt. Zijn er nog andere opties? Met name omdat Intro het wel doet en de proef versie niet en dat vind ik raar

Comment

Misschien even de driver of firmware downloaden en installeren

Keep your product up to date with the latest software and firmware downloads. Pioneer DJ DDJ-SB, Portable 2-channel controller for Serato DJ Pro

Het kan ook zijn dat je al eens een Proefversie van Serato geďnstalleerd hebt op deze computer en dat hierdoor een nieuwe proefperiode niet mogelijk is.

Comment

Vanmiddag ben ik met mijn zoon bezig om de Pioneer DDJ-SB aan te sluiten op zijn computer i.c.m. Serato DJ. Probleem is dat de muziek voortdurend hapert om de seconde ongeveer. Van alles geprobeerd maar krijg het niet veranderd. Herkent iemand dit of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Comment

Dit heeft alle schijn van een performance issue van de computer, dus de computer is niet in staat te leveren wat de software + hardware vraagt. Een oplossing is om alle programma's en services die niet noodzakelijk zijn uit te schakelen (virusscanner, Wifi, openstaande programma's, etc...)

Je kan in de instellingen van Serato de buffer size nog vergroten om de performance te verbeteren.

Comment

Working...
              X