Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer VMX100 probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer VMX100 probleem

Hallo,

Ik heb enkele dagen terug via marktplaats een tweedehands Behringer VMX100 van iemand overgenomen voor een leuke prijs. Na het uitpakken van het pakketje en het aansluiten van mijn apparatuur leek alles op het eerste gezicht prima te werken, echter kwam ik er na een tijdje achter dat er zich toch een probleem voordeed.

Nu is het zo dat wanneer ik op kanaal 1 mijn CD-spelers aansluit, het geluid volledig in stereo is wanneer ik de gain helemaal terugdraai. Wanneer ik echter de gain omhoogdraai, versterkt de mixer het geluid alleen aan de linkerkant. De rechterkant blijft dus op hetzelfde niveau staan, en gaat niet omhoog. Hierdoor is het stereobeeld compleet verstoord en wordt dus alleen het linker-geluid uitversterkt. Op de VU-meters is ook af te lezen dat alleen de linkerkant versterkt wordt, en de rechterkant niet. Ik heb alle combinaties, ingangen, uitgangen en knopjes op de mixer uitgeprobeerd, maar tevergeefs. Het probleem blijft zich voordoen.

Wanneer dit probleem niet te verhelpen is, jammer dan. Het was leuk geweest wanneer hij goed zou werken, maar het tweedehands kopen blijft nou eenmaal een gok. Toch wilde ik het een kans geven en er door middel van jullie kennis en ervaring achter komen of dit probleem te verhelpen is of niet.

Graag hoor ik van jullie.

Vriendelijke groet,

Marc

Elektronica (misschien alleen gain regelaar (potmeter)) probleem zo te lezen.
    Na (laten) kijken door iemand die er verstand van heeft...
    Of accepteren kan natuurlijk ook. ;)

Comment

BT-Studio,

Volgens mij kan het aan de potmeter niet liggen, aangezien aan de linkerkant het geluid wel dergelijk omhoog gaat. De rechterkant blijft echter steken op het nulpunt van de potmeter. Accepteren, tja... Ik wilde de mixer gaan gebruiken om op kleine feestjes te draaien, maar als alleen de linkerkant goed werkt, wordt dit lastig... :(

Comment

Als de sleper in de potmeter van 1 kanaal (rechter in dit geval) geen contact maakt zou het kunnen.
        Maar zou net zo goed aan iets heel anders kunnen liggen (sluiting of juist onderbreking ergens).

Comment

BT-studio,

Duidelijk verhaal. Ik zal kijken of ik hem eventueel zelf zou kunnen vervangen. Ben zelf redelijk technisch, maar dit apparaat kende ik niet. Voor hetzelfde geld was het een veelvoorkomend mankement wat zeer makkelijk op te lossen is. Dank voor je uitleg. Als er mensen zijn die evt. nog meer weten over dit apparaat hoor ik het ook graag.

Comment

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb de printplaat en contactpunten goed schoongemaakt. De hele unit was behoorlijk stoffig van binnen dus daar heb ik ook schoongemaakt. Inmiddels werkt het apparaat weer prima. Wat mij betreft kan het topic dus dicht.

Comment

Working...
            X