Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsproblemen Pioneer CDJ-400 DJM-400 en KRK Rokit 5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsproblemen Pioneer CDJ-400 DJM-400 en KRK Rokit 5

Beste Lezer,

Ik heb een Pioneer 2x CDJ-400 en DJM-400 aangeschaft, als monitor speakers gebruik ik 2x KRK Rokit 5.

Alles is aangesloten zoals in de handleidingen staat. Via de output voor headphone op de mixer is het geluid perfect.

Echter:

1. Via de Speakers krijg ik geluid echter mis ik de vocals, deze klinken gemoffeld / gedempt.
    2. Dit is het geval voor beide CDJ's, of dit nu via CD, Laptop of USB medium is.

Ik heb als volgt alles aangesloten:

CDJ's naar DJM via nieuwe tulp kabels (diverse kabels getest).
    De DJM is aangesloten op de KRK's via de master tulp uitgangen en op de balanced input Jack. Devine RCA - Stereo Jack male.

De volgende variabelen zijn er en diverse resultaten:

1. Aangesloten als beschreven, master output op de DJM op stereo, Gemoffeld geluid bij Vocals.
    2. Als ik bij bovenstaande bij de draaiende CDJ (of aansluiting op de DJM) 1 tulp kabel er uit haal (maak niet uit L of R), heb ik perfect geluid.

3. Als ik de aansluiting hou zoals beschreven en master output zet ik op mono, is het geluid "goed", echter qua volume zo'n 20% dan wanneer bovenstende punt wordt uitgevoerd.

Mijn vraag is, is dit normaal? De Speakers zijn getest, diverse kabels getest, en beide CDJ's geven hetzelfde resultaat. Ik begrijp niet dat wanneer ik 1 tulp kabel tussen de CDJ en DJM uit haal het geluid wel goed is.

Ik heb nog een paar weken garantie, ik hoop dat iemand een idee heeft waardoor het probleem door komt. Ik vind het moeilijk om zonder duidelijkheid en tegen mijn gevoel voor logica in, maar een tulp los te halen terwijl dit tegen de handleidingen ingaat.

Mocht er informatie missen dan vul ik deze graag aan.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Originally posted by Crossfire View Post
    De DJM is aangesloten op de KRK's via de master tulp uitgangen en op de balanced input Jack. Devine RCA - Stereo Jack male.
    Hierin zit je probleem (iets met unbalnced naar balanced ;)).
    Je anuleert (of eigenlijk de balanced ingang van de KRK) zo mooi alles wat in het midden van het stereo zit (vocals en vaak ook bas).
    Deze kabel zal beter werken:
    Devine VA3013 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

En dan elk (mono) jack naar elk KRK.
    Of gewoon een RCA naar RCA kabel (unbalanced blijft het toch zonder DI-Box of je moet balanced uitgangen hebben).

Een ander optie (als je nu master out 1 en 2 gebruikt met twee RCA > Stereojack kabels) zou zijn om de linker KRK aan te sluiten met alleen 1 RCA (wit bijvoorbeeld) op de 1 L Master out en de rechter KRK met 1 RCA (zelfde kleur als welke je voor de Linker hebt gebruikt) op de 1 R Master out van de DJM.
    Niet beide RCA van één van die kabels gebruiken. Is een Unbalanced (stereo) kabel.
    Last edited by BT-Studio; Tuesday-02-02-2016, 10:55.

Comment

Working...
    X