Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eigen MIDI controller met rekordbox & DDJ-RZ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eigen MIDI controller met rekordbox & DDJ-RZ

Hoi allemaal!

Het leek mij leuk om mijn eigen MIDI controller te gaan maken.
    Nu heb ik zelf een DDJ-RZ en wil ik deze MIDI controller met waarschijnlijk 8 tot 16 buttons en wat encoders maken.
    Kan ik deze aan mijn DDJ-RZ koppelen en via rekordbox gebruiken? Ik weet namelijk niet of rekordbox dj 2 midi controllers tegelijk aan kan...

Gr Florian

Het blijft midi en sinds de laatste release staat de software ook custom mappings toe, dus ik verwacht geen problemen wanneer je dit wil gaan doen.

Comment

Oke, maar hoe zou ik mijn midi controller dan moeten aansluiten. Als ik de DDJ-RZ met een usb kabel aan mijn laptop hang de midi controller ook met een midi kabel aan mijn computer hang, kan ik dan het volume van de midicontroller op de mixer van mijn DDJ-RZ regelen? Dus dat de midi controller het 3e of 4e volume fader en equalizers krijgt?

Comment

Volgens mij is het mixer gedeelte van de RZ analoog, dus dit kan je sowieso niet via Midi aansturen.

Comment

Maar hoe zou ik dan mijn Midi controller tegelijk met mijn RZ kunnen gebruiken?

Comment

Zal dat niet afhangen van WAT je met die MIDI controler wil doen?
            Je kunt wel 100 midi controlers aan je computer hangen maar wat is de bedoeling?
            Een MIDI controler bestuurd je software.

Comment

Ik wil een MIDI controller maken met wat knoppen die ik als 3e deck gebruik.
              Dus dat ik mijn DDJ-RZ als deck 1 en 2 heb, en mijn MIDI controller als deck 3. Enige wat ik ermee wil is wat hotcues bedienen. Als het kan wel gewoon direct via Rekordbox DJ terwijl mijn DDJ-RZ daar dus ook aan hangt.

Comment

Working...
              X