Announcement

Collapse
No announcement yet.

Niet-elektronische muziek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Niet-elektronische muziek

Hallo

Ik hou van muziek en heb sinds enkele maanden een ddj-sb2 gekocht, om te leren mixen. Dat lukt al aardig met gewone house tracks of edm maar met dat alleen ben je natuurlijk niet erg veel.

Wat ik eigenlijk wil bereiken is fuif-level mixen voor als er eens een feestje bij mij gehouden word. Maar dan moet je er natuurlijk van die meezingers in draaien. Maar veel van die muziek is niet elektronisch dus dat valt bijna niet te beatmatchen.

Nu is mijn vraag, hoe kan je een vlotte transitie doen van elektronische muziek naar niet elektronische (zo'n meezingers/schlager-achtige muziek) en terug? Eventueel met behulp van effecten, loops etc?

Ik weet niet hoe ik dit in het Engels moet uitleggen, anders had ik wat tutorials proberen op te zoeken. Misschien iemand die weet hoe je dat in het Engels verklaard :p?

Alvast bedankt!

Ik ben geen DJ, maar twee manieren die mij zo invallen zijn: het nummer er gewoon indrukken (dus geen vloeiende transitie, maar gewoon van het ene naar het andere kanaal), of een back spin op je huidige nummer (dat kun je wel goegelen ;) ), en dat gebruiken als overgang.

Peter

Comment

Working...
    X