Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eerste Gig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste Gig

Hey,

Ik krijg binnekort mijn eerste optreden :D

Daarom wil ik graag wat tips weten en wat jullie vaak doen met het publiek of muziek genres etc.

- Xp

gewoon je ding doen, jij weet wat voor publiek...

Eigenlijk is je vraag te ongedetaileerd, want als jij een zaal vol +60 hebt ziet jou avond er heel anders uit dan klassefeest voor groep 8 van de basis school

Comment

Wat voor een feest is het? Wat voor publiek, en hoe laat moet je draaien?

Comment

de hele avond, ong 21:00 tot 3-4 uur. en het is een verjaardagsfeest van twee vrienden en het is op een boerderij (schuurfeest).

Comment

Originally posted by DJXperienZ View Post
          de hele avond, ong 21:00 tot 3-4 uur. en het is een verjaardagsfeest van twee vrienden en het is op een boerderij (schuurfeest).
          Van 9 tot 4, dat is nog wel een behoorlijke tijd.
          Heel veel plezier!

Comment

Eerste keer =D

gelukkig samen met een maat waar ik mijn meeste mixes mee maak. Gelukkig worden de spullen gehuurd omdat ik alleen een midicontroller heb. Ik ben gelukkig wel veel aan het zoeken naar een alternatief die ook cds kan afspelen zodat, mocht mijn laptop stuk gaan, ik een backup heb.

T is gewoon vrij spannend de eerste keer voo 100 man publiek (nog erger iedereen die ik ken). Daarom wil ik het niet verpesten de eerste keer, gewoon gelijk BAM een mooie show neerzetten en connecties maken.

Daarom heb ik jullie hulp nodig voor tips en muziek genre volgordes etc.

veel "gelukkig" gebruikt xD

Comment

zorg dat je je top 40 lijst hebt upgedate.
              Veel verzoekjes komen uit de top 40.
              Een paar foute platen mogen er best tussen zitten als het wat later wordt maar niet te veel. Draai wat er algemeen gedraaid wordt bij julllie dus is dit house draai dit er af en toe door heen. Maar een stevige rockplaat is ook wel op zijn plaats op zijn tijd. Probeer gewoon af te wisselen, je moet proberen alle soorten mensen na hun zin te maken. Dit is niet altijd gemakkelijk maar zal vast lukken. Eén tip ga niet drinken;) dan ga je onnodige fouten maken funest op je eerste gig.

Comment

nee ik neem alleen fv wat energie mee zodat ik de hele avond kan stuiteren =D

ik zal ook wel ff wat dance smash cds halen en wat meer top 40 etc.

Comment

Ik heb wel een beetje gedronken voor mn eerste gig, puur omdat het mn onzekerheid weg nam. had de hele zaal op zn kop. Probeer ook echte klassiekers er door te gooien. bijv. Party Up van DMX of House of pain met jump around. doen het altijd goed bij mij. als afsluiters mix ik een stuk of wat happy hardcore toppers denkend aan Have you ever been mellow en wonderful days.

succes!

Comment

Mijn eerste gig zit erop en het ging vrijwel vlekkeloos :D

De zaal was onderverdeeld in boeren (nederlandstalig, top 40), housers en dubstep/hardstyle mensen, allemaal waren ze tevreden en gingen toch nog vrij veel mensen uit hun plaat :P

thx voor jullie reacties ;)

Comment

oke dan, zo te horen dus geslaagd. Heb je fotos kunnen maken ??
                      En hopelijk is het succes voor herhaling vatbaar,;)

Comment

Fuiven, verjaardagsfeestjes, drive in enz... zijn de moeilijkste omdat je niet weet welk publiek je mag verwachten, je kan op voorhand dan ook nooit zeggen welke muziek je moet draaien, dat moet je de avond zelf aanvoelen en in het begin van de avond is het wat aftasten welke muziek er zal aanslaan en eens je ze op de dansvloer krijgt ben je vertrokken. Ikzelf heb altijd wat platen/cd's aan de kant zitten waarvan ik weet dat ik de dansvloer vol krijg, en dan is het de kunst om ze op de dansvloer te houden, als er veel volk op de dansvloer staat mag je al eens een klein foutje maken met de muziek, ze lopen niet allemaal weg, maar dat foutje moet je dan vlug rechtzetten anders sta je in de kortste keren met een lege dansvloer en dat is afgaan voor een dj, en krijg ze dan meer waar terug op de vloer, daarmee dat ik altijd een platen aan de kant heb staan waarmee ik ze zeker terug krijg.

Comment

Working...
                        X