Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DDJ-ERGO DJ MIDI controller!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hahaha. Meestal verzin ik ook dit soort dingen, maar ik had er nu helemaal niet aan gedacht :-P. Gefeliciteerd en veel plezier met je monitors:D

Comment

Goed gedaan!
      Gefeliciteerd!

Comment

Om het maar te zeggen; wat een teleurstelling. Bijzonder is ie niet, veel bijzondere dingen kan hij ook niet, en wat een geld... natuurlijk. Het is Pioneer.
        En de software? Voor beginners zeer handig, maar daarna wil je wel bijvoorbeeld Traktor. Waarom maakt zo'n merk een controller en levert die met software gemaakt voor slaapkamer-dj's? Niemand heeft toch Pioneer op z'n slaapkamer staan, als beginner? En voor dat geld hadden ze toch zeker VDJ Pro erbij kunnen stoppen...

In mijn ogen een gemiste kans. Natuurlijk gaan direct alle Pioneer-eigenaren en -fans hier meteen tegenin, maar zoals met elke Pioneer met een ''kleiner prijskaartje'': volgens mij kan je beter bij een ander merk kijken.

Comment

Ik begin eens met het einde te quoten ;)

Natuurlijk gaan direct alle Pioneer-eigenaren en -fans hier meteen tegenin
          Ik ben geen fan, noch een liefhebber, maaarrrr;

Bijzonder is ie niet,
          Er is toch een compleet eigen draai aan gegeven waardoor het een multifunctioneel inzetbaar apparaatje is en bijna iedereen er mee kan werken, of je nou net begint of juist al meer kan.

veel bijzondere dingen kan hij ook niet
          Dat is nou juist het leuke, dat maak je er helemaal zelf van. :)

Waarom maakt zo'n merk een controller en levert die met software gemaakt voor slaapkamer-dj's?
          Dat is de insteek ook niet geweest. Zoals Pioneer ook aangeeft, het is een generieke DJ MIDI-controller die in principe gemaakt is voor elk stukje software.
          Dat er een LE-versie van Virtual DJ bij zit, is alleen maar om te zorgen dat je plug&play kunt beginnen. En vind je het 3x niks, dan gooi je die trial zo snel mogelijk weg. ;)
          In principe moet je het zien alsof de controller zonder software geleverd wordt, maar toevallig zit er een extraatje bij.

Niemand heeft toch Pioneer op z'n slaapkamer staan, als beginner? En voor dat geld hadden ze toch zeker VDJ Pro erbij kunnen stoppen...
          Als ik zie wat sommigen tegenwoordig neertellen voor een DJ-setje, dan zie ik zeker wel mogelijkheden. Plus, als er VDJ Pro bij zou moeten, zou hij alleen maar duurder worden. En dat was nou juist niet de bedoeling bij deze controller.

En ja, natuurlijk is het ook een stukje naamsbekendheid. Wat is er leuker dan hetzelfde merkje terug te zien op de controller waar jij mee werkt, als de producten die in clubs en op evenementen staat? Maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.

Hiernaast is de Ergo naast een stukje functioneel techniek ook een stukje gadget en decoratie. Een ding voor de heb, voor de fun, omdat-ie er leuk uit ziet. In een moderne woon- of slaapkamer of lounge-club zou hij niet misstaan. ;)

"Wie telt daar nou 500 euro voor neer?" Tja. Waarom tel je 100 euro neer voor een G-star raw vest, terwijl een minder bekend merk vest 30 euro kost? Deels omdat je het zelf mooi vindt, deels misschien onbewust 'kijk eens wat ik heb'. Zo heb je dat ook met meer dingen.

In principe is het een apparaatje waar je serieus mee kunt werken of waar je minder serieus mee kunt doen. Maar je kunt er ook op beginnen draaien, of juist de overstap maken vanaf bijvoorbeeld een MP3 E2 controllertje. Het ligt er maar aan wat je zelf wilt.

En zijn die LEDjes en dat design niets voor je en vind je het te duur? Dan zijn er altijd nog alternatieven in andere prijsklassen, met een ander design. :) Niets is verplicht.

Comment

Goed gesproken! :P

Comment

Working...
            X