Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Pioneer CDJ .....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

in het filmpje wordt er iets gezegt in de zin van "ik kom toe met mijn Ipod en kan direct aan de slag" => WIFI?

Comment

XDJ-Aero kan dat ook... :)

Comment

Er zijn al sinds februari geruchten dat dit jaar de cdj2000 discontinued zou worden en er een opvolger zou komen. Wellicht iets in de range van cdj2000 Nexus ofzo...

Zal me benieuwen of het echt zo innoverend wordt om wéér een sloot geld te investeren gezien de meeste tenten waarschijnlijk de cdj2000's nog niet eens financieel hebben afgeschreven. Het is in ieder geval wel goed dat ze niet stil blijven zitten bij Pioneer voor de buitenwereld zoals het geval leek van de cdj1000mk3 naar de cdj2000. Dat was toch erg lang geen/weinig veranderingen.

Ik weet echter niet hoe gek ik moet zijn op dat hele WiFi verhaal... Ik weet nog wel dat Rekordbox op PC/Mac niet eens een andere vorm van verbinding mocht hebben als bekabeld (en deed dat nou niet op een netwerk waar ook je internet op zat...) en zelfs dat was niet zo stabiel dat ik erop vertrouwde als ik buiten de deur draaide. Inmiddels durf ik het wel aan, maar enkel op een dedicated Rekordbox netwerkje.

Comment

Morgen is het zover!!!!
          De Nieuwe Pioneer CDJ...... :D
          We zijn benieuwd wat het gaat worden.

Comment

Is het jullie al opgevallen dat onze geblurrde foto van 21 augustus, op pagina 1, nu opeens overal opduikt? ;)

Nou, dit is hem. Afkomstig van een website van een Koreaans bedrijf dat zich bezig houdt met energiebesparende elektronica (waardoor deze nieuwe tabletop dus zo energiezuinig werkt).

Ook merken als RCF en JBL zijn ooit bij dit bedrijf geweest, aldus hun database. :)

Dus nee, Bax was niet de eerste om de afbeelding te uploaden op het WWW, maar wél de eerste die de afbeelding onderschepte en gedeeltelijk openbaar maakte. Wilde het namelijk niet direct verpesten. :mrgreen:

Hier is hij dus alsnog;

Belangrijkste elementen:
            - Extra knoppen aan de rechterzijde boven de pitchfader (naar gerucht; master en nog iets...)
            - In totaal 5 source knoppen (waaronder voor de Rekordbox Mobile app waarschijnlijk)
            - Vermoedelijk een groter display, deze keer met goede waveform display met zoomfunctionaliteit.
            Verder wordt er gespeculeerd over een beatsync functie zoals bij de XDJ-AERO.

Hoe dan ook, officiële verhalen krijgen jullie morgen te horen. :) In de regel verschijnt rond 9:00u het persbericht vanuit Pioneer, waarna wij uiteraard zo spoedig mogelijk onze informatie updaten en verspreiden onder onze klanten, via social media en een nieuwsbericht.

Comment

Over het algemeen nog niet veel bijzonders dus...

Comment

Dus op zich wel een paar kleine veranderingen maar is dit nu het wereld wonder waar in het filmpje armin van buuren en zijn colega's zo laaiend over zijn van wouw wonder hier wonder daar. PFFFFFF

Ik zal heel eerlijk zijn dat ik blij ben dat ik nog niet de cdj2000 gekocht heb. Nu komen weer al die wanne be dj's met nee ik wil wel de nieuwe versie. Anders werkt het niet met me gsm.

Sta je daar weer met je dure spelers te kijken waar niemand in de losse verhuur nog echt op zit te wachten.

Ik ben benieuwd hoelang ze het allemaal blijven pikken. Een keer is het mooi geweest met het als maar blijven vervangen van toch 1 van je duurdere onderdelen die eigenlijk nog niet echt afgeschreven zijn.

Wij hebben een setje cdj1000 mk3 en zelfs die zijn nog niet helemaal afgeschreven. Dus wij doen het nog lekker daar mee. Niet goed genoeg voor de dj dan zal het helaas zonder moete. Die keer dat er wel budget is om er wat extra mee te doen dan huur ik ze wel in voor een paar knaken.

Dus ja leuk machientje. Nee vind ze te duur om zo snel te wisselen van 1 naar volgende met weinig echt extra's

Comment

Dit slaat dus weer nergens op, een CDJ 2000 MK 1,5

Iemand nog CDJ 2000's kopen, ik heb het wel beetje gehad met de research & development afdeling van Pioneer.

Comment

Ben toch bang dat je voorlopig nog weinig keuze hebt als je nog iets wilt verhuren...

Comment

En hij is er: de Pioneer CDJ 2000nexus!

Comment

Tja... leuk. Ik heb al jaren een apparaat dat hetzelfde kan (en nog meer ook) voor de helft van de prijs... een fatsoenlijke laptop met virtual dj of traktor erop en een simpele midi controller ;-)

Edit : ik heb inmiddels even mijn visie op de CDJ 2000 Nexus beschreven op www.licht-en-geluid.com.
                        Last edited by Geluid-en-licht.com; Thursday-06-09-2012, 12:50.

Comment

Is er ook al bekend hoe veel zo'n geintje gaat kosten?

EDIT: Laat maar. Ik heb zojuist de prijs in de bax winkel gevonden, namelijk 1900 euro.
                          Last edited by Guest; Thursday-06-09-2012, 16:21.

Comment

Leuk leuk leuk, maar niet wat ik verwachtte. Het is echt een MKII model geworden. In het filmpje klonk het zoveel belovend. En die prijs is ook de moeite weer waard. Ik heb er gelijk maar effe een toepasselijke foto van gemaakt:

Comment

Tjah, opzich niet echt schokkende veranderingen zo te zien. Dat van de waveforms is wel leuk en het tellen van de bars is ook geinig. De Key in nummers uitlezen deed ik al lang met mixed in key, die update gewoon de track info en daar kon je al op selecteren, zou wel fijn zijn als meer dj's hierop gaan letten en dat het nu laagdrempeliger is. Het quantized deel zat er natuurlijk al lang aan te komen. Het is voor mij geen reden om m'n cdj2000's te verkopen en hiervoor mijn spaarvarken kapot te slaan en naar de winkel te rennen.

Het zal me ook benieuwen hoeveel er hardwarematig anders is qua processor etc, op de wifi na hadden ze de meeste dingen lijkt het wel in een grote software update kunnen releasen en sommige functies via menu te laten kiezen.

Overigens kan ik me ook voorstellen dat ze kiezen voor het hele quantized deel icm Master en Sync. Hoe "eenvoudiger" je, je product maakt, hoe groter je theoretische afzetmarkt wordt. Dat je daar een paar zure, vastgeroeste dj's mee in de zak schopt... dat maakt niet uit, die draaien wel weer bij. Kijk maar naar de 1e dj's met vinyl control, de 1e dj's met USB sticks etc. Nu hebben we zulke dingen toch behoorlijk geaccepteerd en sleept iedereen z'n rotzooi mee zoals midi controllers etc, daar hoefde je toch 5 jaar geleden niet aan te beginnen zonder een partij gezeik te krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben van mening dat wanneer je zover bent met je fikken aan een cdj2000 te komen, je dat soort dingen als beatmatchen en lekker getimed je tracks instarten wel onder de hoort knie te hebben.
                              Het geeft echter de "grote" heren wellicht meer vrijheid om on the fly even een stukje track te editten/remixen, zeker wanneer je op een willekeurig moment je "hot loop of hot cue" in kunt inrammen en de quantize software zelf verzint wanneer er daadwerkelijk over gesprongen dient te worden.

Overigens vind ik in de demo filmpjes die nu te vinden zijn toch wel dat de heren er soms een flinke rotzooi van maken in hun missie de functies te showen (vooral laidback luke, haters gonna hate). Ik doe niet na wat hij doet... en het werkt vast heel goed voor het publiek, maar ik kan het zeer zeker geen oor orgasme noemen en ik zou toch een andere zaal gaan bezoeken. Gelukkig denken daar heel veel mensen anders over :).

Comment

Working...
                              X