Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rekordbox Mobile app voor Android en iOS nu beschikbaar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rekordbox Mobile app voor Android en iOS nu beschikbaar

Pioneer heeft de Rekordbox Mobile app voor Android beschikbaar gesteld. Met de komst van de XDJ-AERO werd al bekend gemaakt dat hij zowel iOS als Android zou gaan ondersteunen.

Vanaf nu is dan eindelijk de app te downloaden en ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. Als ik de eerste screenshots zo zie is het een erg krachtige en gebruiksvriendelijke app en ik ben ook erg benieuwd hoe het presteert in combinatie met de XDJ-AERO en eventueel met andere producten in de toekomst.

Verder is het uniek dat Pioneer Android ondersteunt omdat er erg veel smartphonefabrikanten zijn die Android als besturingssysteem gebruiken, waardoor je niet echt een bepaalde standaard hebt als het gaat om systeemeisen e.d. Werking met de meest populaire smartphones zal dus probleemloos verlopen, maar ik ben ook benieuwd of de meer exotische smartphones er goed mee overweg kunnen. :)

Hoe dan ook, wie de Android versie van Rekordbox Mobile wil uitproberen kan naar Google Play om de app te downloaden.

Ik denk dat ik hem ook maar op m'n Galaxy S2 ga zetten. :mrgreen:

Wat zijn jullie eerste ervaringen?

[edit]
    De iOS versie is nu ook te downloaden in de App store!

[edit 22-08-2012]
    Een nieuwe Rekordbox versie is eveneens uitgebracht, voor zowel PC als Mac. Versie 1.6.2, zoals hij genoemd is, heeft alle nieuwe features aan boord om perfect te kunnen samenwerken met je iOS/Android device én de XDJ-AERO.

Officiëel woordje van Pioneer:
    What's new in rekordbox Ver.1.6.2
    ●rekordbox supports the newly introduced rekordbox (iOS/Android).
    (1) Tracks and playlists can be exported to rekordbox (iOS/Android).
    (2) When you click [Update collection], information updated in rekordbox (iOS/Android) including CUE, BeatGrid, color, rating and comments can be reflected in the [collection] in your computer.
    ●rekordbox supports XDJ-AERO.
    (1) XDJ-AERO connected to rekordbox via wireless LAN can play the music files in rekordbox.
    (2) The rotary selectors and buttons on XDJ-AERO can control the browse panel of rekordbox.
    (3) The name of rekordbox to be displayed on XDJ-AERO can be changed in [Preferences] -> [Export].
    ●Improved the accuracy of beat grid information analyzed by rekordbox.
    ●Fixed the crash problem which occurs when re-exporting multiple playlists managed by a certain tree structure.
    ●Added a function to fix the misaligned BeatGrid and cue points in mp3 files which (i) have been encoded by LAME encoder with the gapless setting and (ii) have been analyzed and adjusted by rekordbox before version 1.5.3. (As of version 1.5.4, rekordbox has disabled gapless playback of LAME-encoded mp3 files.)
    Om de nieuwe Rekordbox versie te downloaden voor PC en Mac bezoek je de Rekordbox website.
    Last edited by Rick; Wednesday-22-08-2012, 08:41.

Ha! ik heb dus zo'n exotische tablet met android die weigert op de google play store te gaan. Mijn ervaringen? Geen dus... mocht er dus een andere plaats zijn om het te downloaden hoor ik het graag.
    Last edited by Mathias Van Rechem; Tuesday-21-08-2012, 09:44.

Comment

Dan gaat het toch lastig worden... ;) zal toch echt via Google Play moeten (wat voorheen Android market was).

Comment

De iOS versie is nu ook te downloaden, in de App Store!

Comment

Ookal heb ik geen Pioneer apparatuur, mijn iPod is de app nu aan het downloaden :)

Comment

Hey,

Ik heb de app op mijn mobiel gedownload (samsung galacy ace), en dit is nou wat je zegt een FANTASTISCHE app!
            Hij is heel makkelijk te bedienen en leuk voor als je niet agter je pc kan.
            Ik heb alleen niet die dj controller (xdj aero?) maar zelfs zonder is die goed een egte aanrader!

Comment

Mijn iPhone (4) is hem nu aan het downloaden, zo eens kijken of ik er wat mee kan!

Comment

Best handige app (:
                Standaard muziek app is nu vervangen door Rekordbox (:

Comment

Even een noob vraag hier...

Heb je rekordbox voor de pc nodig voor deze app?
                  En is het handig ook al heb ik geen CDJ's oid?

Comment

normaal heb je geen pc nodig om apps te downloaden

is het handig? handiger dan windows media player e.d. (om een voorbeeld te geven)

Comment

Dat bedoel ik niet ;)

Heb je de pc versie van Rekordbox nodig om de app te laten werken ;)
                      Of werkt de app ook stand-alone.

Comment

Originally posted by Shark_E View Post
                        Dat bedoel ik niet ;)

Heb je de pc versie van Rekordbox nodig om de app te laten werken ;)
                        Of werkt de app ook stand-alone.
                        Nee je hebt geen pc nodig, de app werkt op zichzelf

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                          normaal heb je geen pc nodig om apps te downloaden

is het handig? handiger dan windows media player e.d. (om een voorbeeld te geven)
                          Niet echt. Rekordbox is geen mediaplayer, maar een media-organizer. Het is echt een app bedoeld om je muziekdatabase uit te zoeken en voor te bereiden als je onderweg bent.

Let er daarnaast op dat je wel data van je smartphone naar Rekordbox op je PC/Mac kunt sturen, maar geen MP3's.

Comment

Update beginpost, voor PC/Mac is een nieuwe Rekordbox versie te downloaden, V.1.6.2

Comment

Working...
                            X