Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag hercules consoles

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag hercules consoles

hoi
    ik wil een setje voor thuis aanschaffen om een beetje te 'djen' :p
    geen grote plannen hoor wees maar niet bang.
    maar ik zit te twijfelen tussen de

Hercules DJ Console MK4 DJ controller

en

Hercules DJ Control AIR MIDI DJ controller

kan iemand mij het verschil vertellen? en ervaringen? ik snap het air idee nog niet helemaal. ik weet wel dat de mk4 duurder is omdat er een geluidskaart in is gebouwd. een nadeel vind ik dan wel dat de console aan de kleine kant is. ook had ik gehoord dat bij de mk4 overdags de lampjes van de knoppen moeilijk te lezen zijn of ze nou aan of uit staan

kan iemand me helpen?

Alvast bedankt

Lonsje

De DJ Console MK4 is qua aansluitingen de professionele variant. Beschikt onder meer over diverse analoge in- en uitgangen.

Qua functionaliteit en creativiteit is de DJ Control Air meer aan te raden, kun je erg leuke dingen mee doen dankzij de ingebouwde infrarood-detector. Persoonlijk vind ik hem wat overzichtelijker ogen dan de MK4, maar daar heeft iedereen een eigen kijk op.

De DJ Control air heeft ook een ingebouwde audio-interface, maar alleen de mogelijkheid om een setje speakers (mix out) en hoofdtelefoon aan te sluiten. Voor thuisgebruik heb je meer niet nodig denk ik. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post

Qua functionaliteit en creativiteit is de DJ Control Air meer aan te raden, kun je erg leuke dingen mee doen dankzij de ingebouwde infrarood-detector.
      wat doet deze infra rood detector ?

De DJ Control air heeft ook een ingebouwde audio-interface, maar alleen de mogelijkheid om een setje speakers (mix out) en hoofdtelefoon aan te sluiten. Voor thuisgebruik heb je meer niet nodig denk ik. ;)
      maar ook de mogelijkheid om 'm aan mijn laptop aan te sluiten zodat ik zie wat ik aan het doen ben toch?

En de mogelijkheid om een nummer sneller te laten afspelen of langzamer?

bedankt voor je reactie trouwens:D

Comment

De infrarood detector, daar kun je je hand boven houden, om bijvoorbeeld effectparameters mee te beïnvloeden.

maar ook de mogelijkheid om 'm aan mijn laptop aan te sluiten zodat ik zie wat ik aan het doen ben toch?
        Dat is ook het hele uitgangspunt van zo'n controller. Zonder laptop kan hij niets. ;) Zo'n controller is eigenlijk niets meer dan een geavanceerde knoppendoos met een ingebouwde geluidskaart, als je het heel beknopt zou willen samenvatten.

Hetzelfde geldt voor een toetsenbord, als je hem niet verbindt aan een laptop of pc, dan gebeurt er niets.

En de mogelijkheid om een nummer sneller te laten afspelen of langzamer?
        Jazeker, met de pitchfaders en wat hulp van je software is dat mogelijk.

Comment

De infrarood detector, daar kun je je hand boven houden, om bijvoorbeeld effectparameters mee te beïnvloeden.

Dat is ook het hele uitgangspunt van zo'n controller. Zonder laptop kan hij niets. ;) Zo'n controller is eigenlijk niets meer dan een geavanceerde knoppendoos met een ingebouwde geluidskaart, als je het heel beknopt zou willen samenvatten.

Hetzelfde geldt voor een toetsenbord, als je hem niet verbindt aan een laptop of pc, dan gebeurt er niets.

Jazeker, met de pitchfaders en wat hulp van je software is dat mogelijk.
          Ok duidelijk.
          Kan je me vertellen waarom de mk4 duurder in prijs is? Ik had iets gelezen dat daar een extrageluidskaart in zit? Mij lijkt het fijner om een air te kopen, ook al vanwege het formaat

Comment

Er zit geen extra geluidskaart in, maar wel een uitgebreidere.

Comment

Originally posted by Lonsje View Post
              Ok duidelijk.
              Kan je me vertellen waarom de mk4 duurder in prijs is? Ik had iets gelezen dat daar een extrageluidskaart in zit? Mij lijkt het fijner om een air te kopen, ook al vanwege het formaat
              en bij de mk4 wel toch? waar zorgt dat voor dan? betere geluidsweergave?

Comment

De MK4 heeft een uitgebreidere geluidskaart dan de DJ Control Air.

Dat houdt in dat er op de MK4 meer randapparatuur aangesloten kan worden, zoals een tweetal CD-spelers en een microfoon.

Comment

hé Lonsje,

mischien is het wat om verder te kijken de de 'hercullesen'
                  zo is er bijvoorbeeld de numark mixtrack pro die is groot en overzichtelijk

als je ons je budget zegt kunnen we mischien ook kijken voor een andere controller

Comment

Originally posted by hoimijnnaamis View Post
                    hé Lonsje,

mischien is het wat om verder te kijken de de 'hercullesen'
                    zo is er bijvoorbeeld de numark mixtrack pro die is groot en overzichtelijk

als je ons je budget zegt kunnen we mischien ook kijken voor een andere controller
                    Hoi

nou de air is 129. dus zit eigenlijk aan max 170 te denken

waar dacht jij aan?

Comment

Ik heb gelezen dat er een air street edition uit komt? is daar al iets over bekend of deze hier ook verkocht gaat worden?

Comment

Zie ik ook net staan, zijn op de CES bekend gemaakt. Ga ik zometeen gelijk laten invoeren. :)

Comment

Staan bij deze in de shop. ;)

Comment

Staan bij deze in de shop. ;)
                            waar? :p ik zie ze nog niet
                            kun je me ook het verschil vertellen met de normale controller?

edit: controller gevonden :P

Comment

Het enige verschil zijn de fleurige kapjes. That's about it. ;)

Comment

Working...
                              X