Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geen goed geluid met Traktor Audio 4 dj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen goed geluid met Traktor Audio 4 dj

Ik heb sinds een maandje een laptop die ik uitsluitend gebruik voor Traktor. Het probleem is dat ik geen goed geluid krijg als ik via Traktor en m'n draaitafels muziek draai. En hiermee bedoel ik niet vertragingen/skippen etc. tgv latency problemen, maar het lijkt wel alsof de dreun soms wordt ingeslikt. Klinkt vaag (kan ik me zo voorstellen), daarom een link naar een opname https://www.dropbox.com/s/ahkjatxtii1xsnq/ZOOM0013.MP3. Vanaf 15 seconde hoor je dit en dan om de de 3 seconde zo ongeveer.

Wat ik tot nu toe heb gedaan, zodat ie het goed doet:
    -wifi uit
    -Windows update uit gezet
    -latency instellingen via Audio 4 dj zo aangepast, zodat ie het minst beroerd klinkt
    -Latency checks gedaan, resultaten zijn meer dan prima
    -Asio4all erop gezet
    -de overige riedel via http://www.native-instruments.com/kn...o%20Processing gedaan
    -muziek beluisterd via Mediaplayer: klinkt goed
    -muziek beluisterd via Traktor (dus niet mixen, nummer alleen op play zetten):klinkt goed
    -2 timecodeplaten gecheckt op beide kanten: alle kanten klinken hetzelfde
    -usb uitgangen gecheckt op problemen: geen problemen
    -laatste updates voor Audio4 gedaan

Dus ik heb (denk ik) nu aardig wat uitgesloten. Het enige wat het volgens mij nu nog kan zijn, is dat de Audio 4 interface niet goed is/niet goed staat ingesteld.

Vraag: weet iemand wat het probleem kan zijn?
    Alvast bedankt voor de hulp, ik word er knettergek van!

Wat als je met je muis mixt in traktor (kortom; je geheugen aanspreekt door bijv. effecten aan te klikken en wat mixjes on-the-fly te maken?)

Klinkt haast alsof je timecodeplaten een beetje overslaan, maar kan het niet precies thuisbrengen.

Comment

Hi Rick, thx voor je suggestie. Ik zal het vanavond es testen, je hoort het zsm!

Comment

Trouwens, bedoel je met overslaan fysiek overslaan (dus overslaan op de draaitafel)? Dat heb ik gecheckt (dus beide kanten van beide platen en andere platen laten draaien), dat is niet het geval (heb onlangs ook nieuwe naalden gekocht)

Comment

Het klinkt voor mij als missers in de processing van keylock of evt pitch. Paar vragen:
          * Experimenteer eens met het aan-/uitzetten van keylock. Verschil?
          * Als bovenstaande geen verschil maakt, dan probeer eens of pitch op 0% of een andere setting zetten verschil maakt.
          * Zie config screen, schermpje TEMPO, item Key lock, hoe staan je settings daar?

ben benieuwd.

Comment

Hey thx, ik zal vanavond ook es wat pielen met de pitch en de keylock, i'll let you know!

Comment

Yesyes, het euvel is verholpen, jullie hebben geen idee hoe blij ik ben!
              M'n keylock stond standaard aan. Na uitgezet te hebben klinkt het allemaal weer als een klok en het lijkt wel alsof de nummers nu ook qua tempo stabieler draaien tov ervoor. Mijn dank is groot!!!!!!!!!

Comment

woei, top :-)

Nu blijft nog wel de vraag Waarom dit fout gaat. Heb je gekeken naar die keylock settings? En is je laptop mogelijk wat aan de trage/verouderde kant?
                Ik werk zelf ook met traktor en heb dit soort problemen nooit gehad, maar werk wel met een wat modernere laptop....

Comment

M'n laptop is niet traag of verouderd, hij presteert (wat latency/cpu testjes gedaan) behoorlijk. Trouwens, ik heb keylock uit gedaan en daarna weer aan gezet en hij bleef het prima doen (rara). Het zou kunnen dat ik Traktor moet updaten, er schijnen wat bugs te zijn geweest met de keylock. Vanavond maar es proberen....

Comment

Working...
                  X