Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer 350-set en Traktor Pro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer 350-set en Traktor Pro

Ik heb een vraagje, ik heb een pioneer 350-set en wil daar graag traktor pro op aansluiten. Alleen krijg ik het niet zo ingesteld dat ik ook de functie op de cd-speler kan gebruiken (alleen een analoog signaal naar de mixer). Heeft iemand hier een oplossing voor?

Wat bedoel je precies?

Wil je de CD-spelers gebruiken om je software aan te sturen? Dat kan wel, maar dan zul je de CD-spelers op de MIDI-modus moeten zetten.

Het probleem is echter, de CDJ-350 heeft alleen een USB MIDI interface en geen USB Audio-interface. Dat betekent dat hij wel MIDI-informatie uitwisselt met je laptop, om je software aan te sturen en feedback te geven op de spelers d.m.v. LEDs, maar hij kan geen audiosignalen verwerken.

Je zult dus een losse audio-interface moeten inzetten om het signaal van je laptop naar je mixer te krijgen. Een passende interface hiervoor is de ESI Maya44+.

In de meest ideale setup heb je een vierkanaals mixer. Dan kun je het CD-speler signaal (USB-opslag, CD, etc.) via kanaal 1 en 4 van je mixer sturen bijvoorbeeld, daarnaast kun je kanaal 2 en 3 van je mixer gebruiken om het laptop-audiosignaal (MIDI) naar je mixer te leiden. Dat maakt mixen makkelijker.

Comment

Working...
    X