Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DDJ-SB

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer DDJ-SB

Vanochtend heeft Pioneer de nieuwe DDJ-SB aangekondigd, een kleinere variant op de reeds bekende DDJ-SX en DDJ-SR (die onlangs het levenslicht zag). Door zijn scherpe prijsstelling is het een directe concurrent voor de Numark Mixtrack Pro II en andere controllers in het 200 euro-segment.

Opvallend bij deze controller is het stevige uiterlijk dat hij heeft dankzij de aluminium deckplate, maar ook dat Pioneer nu een echt goedkope controller op de markt brengt. Verder is opvallend dat er een nieuwe Filter Fade functie op zit die je in combinatie met de crossover kunt gebruiken. Uiteraard heeft hij de standaard kenmerken van een controller in deze klasse ook aan boord: microfooningang, hoofdtelefoonuitgang, master out via RCA, driebands EQ op de mixersectie, browse-gedeelte, aanslaggevoelige pads, grote jogwheels en hij wordt geleverd met Serato DJ Intro software.

Iets anders wat opvalt is dat Serato DJ Intro meegeleverd wordt, maar de functionaliteit van de controller pas echt ontketend wordt wanneer je een upgrade voor de software koopt en naar Serato DJ gaat, omdat er dan meer effecten, samples, recording functie etc. vrijkomt.

Al met al vind ik het zelf een erg strakke DJ-controller die in dit prijssegment voor behoorlijk wat opschudding zal zorgen, ben wel benieuwd wat de rest er van vindt... :)

Pioneer DDJ-SB
    Pioneer DDJ-SB nieuws
    Pioneer DDJ-SB artikel

Wil ik wel hebben zitten er cdj players in?

Comment

Nee, die zitten er niet in. Het is een DJ-controller.

Comment

Originally posted by Djhans1977 View Post
        Wil ik wel hebben zitten er cdj players in?
        Dan kom je al snel op de xdj-r1 uit als je voor Pioneer gaat.... wat een hele andere prijsklasse is :-).

Overigens hij ziet er wel "degelijker" uit dan de ddj-ergo als je mij vraagt.

Comment

Originally posted by mixurious View Post
          Dan kom je al snel op de xdj-r1 uit als je voor Pioneer gaat.... wat een hele andere prijsklasse is :-)
          Hebben we het al uitgebreid overgehad in een ander topic.

Comment

Originally posted by hoimijnnaamis View Post
            Hebben we het al uitgebreid overgehad in een ander topic.
            Dat kan best, maar daar wordt niet naar gerefereerd hier. Djhans1977 vroeg of er cd spelers in zaten. Daar gaf ik antwoord op. Ik liet daarnaast ook andere merken buiten beschouwing daar hier gekeken wordt naar een pioneer oplossing.

Gr. W

Comment

Working...
            X