Announcement

Collapse
No announcement yet.

advies over een beginnend setje.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• advies over een beginnend setje.

Goedenavond allemaal,
    Ik wil heel graag thuis mijn eigen muziek gaan mixen via de computer (Imac).
    Nu heb ik mijn boxen al aangeschaft en werken top(krk6).
    nu wil ik graag een mix setje hierbij, maar nu zit ik te twijfelen tussen een paar mixsetjes en ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven,
    over wat handig is en niet en waar ik op moet letten bij het aanschaffen.
    Nu was in het begin aan het kijken naar een native instruments setje s2.
    Of naar een setje van pioneer DDJ-SR, hier zit nog een redelijk verschil tussen qua prijs, is het het zelfde of zit er daad werkelijk veel verschil tussen?
    Ook heb ik gekeken naar de native instruments s4 is dat verstandig om mee te beginnen zo een 4 decks of wordt het afgeraden?
    en wat heb ik allemaal nog meer nodig om mijn setje eventueel goed en compleet te maken?

alvast bedankt, groetjes sander.

die 2 setjes die je aanhaalt is een Opel vergelijken met een BMW. Rijden beiden, en rijden beiden wel best goed, maar er zit ook een serieus prijsverschil in ;). Misschien best ook al eens nadenken over je beschikbare budget.

Comment

ik wil aan het setje eigenlijk maximaal 500 euro uitgeven, met alle kabels enz erbij. als er echt grote verschillen in de setjes zitten kan ik ook overwegen om eventueel een hoger budget in te stellen.

Comment

ik ben eerst begonne met de hercules air. er leuk controllertje maar uitijndelijk wou ik wel een goede controller. ik ben voor de s4 gegaan. zit wel 200 euro bove jou budget. maar je hebt ook erg veel creative mogelijkheden hierdoor. de ddj sr heb ik niet mee gewerkt het enige wat ik weet is dat deze een 2 kanaals versie is van de ddj sx. de s2 is het kleine broertje van de s4 (wat je denk ik al hebt gezien) maar er zit wel een verschil tusse deze 2. op de s2 heb je geen loop recorder, filter of remix slots die de s4 wel heeft. maar je moet ook kijke naar de aansluiting van je boxe heeft die alleen xlr aansluiting en jou controller heeft alleen rca en jack jack dan heb je een probleempje. maar als je iemand bent die nog wil gaan uitbrijde met zijn set bijvoorbeeld cd spelers. dan is een 4 kanaals controller een goede keus. in dit prijs segment kan je vaak je controller als standalone mixer gebruiken.

ik hoop dat je hier wat aan hebt het spijt me voor de spelingsfouten ik zit namelijk op een mobiel zonder spellingscontrole

groetjes emil.

Comment

Hij geeft aan een budget van 500 euro te hebben, volgens mij is er binnen die 500 euro wel heel wat beters beschikbaar dan een hercules air. Kun je denk ik beter eens kijken naar een Pioneer DDJ-SR, of een 2e hands Pioneer DDJ-Ergo.

De ergo heb ik zelf ongeveer een jaar in bezit en voor beginnende DJ's is dit volgens mij een prima controller. Toch geef ik de voorkeur aan de SR, aangezien deze met Serato software komt, wat ik persoonlijk erg fijn vind draaien, en het een erg uitgebreide controller is, waar je lang wat aan hebt.

De native instruments controller zal ook vast wel voldoen, hier heb ik echter geen ervaring mee.

Wat Emil hierboven zegt over de aansluitmogelijkheden is in mijn ogen geen probleem. Ik heb aangezien mijn speakers xlr aansluitingen hebben gewoon een snoer gekocht met aan de ene kant een xlr aansluiting en aan de andere kant een rca aansluiting. 7,50 en je bent klaar.
          Last edited by brammetjebaas; Tuesday-29-04-2014, 11:40.

Comment

ik bedoelde ook echt niet dat hij de hercules air moet gaan kope zeker niet met zo een budget. dat van die aansluiting was nieuw voor mij dank je wel daarvoor :). maar als je later nog wil uitbrijde met cd spelers dan is een 4 kanaals controller met cd speler aansluiting mogelijkheden een goede keuze lijkt mij. als je dat niet hoeft kan je gewoon een 2 kanaals controller kope zoals de s2 of inderdaad de ddj sr.

Comment

Working...
            X