Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnend DJ zoekt een DJ set.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnend DJ zoekt een DJ set.

Goedeavond,

Ik ben een producer maar ik mag binnenkort gaan draaien en ik wil graag een draaitafelset gaan kopen om te oefenen en mijn DJ skills te verbeteren maar; WAT MOET IK KOPEN?

Ik wil een set wat jarenlang mee kan en dat waar voor mijn geld is, is een digitale controller aan te raden of is het setje cdm 350 aan te raden?

Advies wordt erg gewaardeerd!:D

Dan zou ik eerder kijken naar een numark of Denon.

Zo vind ik de sc2900 een erg tof apparaat voor het geld. Zo heb je meteen een erg toffe controller maar ook stand alone werkt het prima

Maar hey ieder zijn voorkeur.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Dan zou ik eerder kijken naar een numark of Denon.

Zo vind ik de sc2900 een erg tof apparaat voor het geld. Zo heb je meteen een erg toffe controller maar ook stand alone werkt het prima

Maar hey ieder zijn voorkeur.
      Bedankt voor je snelle reactie! Ik wil liever gaan voor een pioneer omdat mij meer trekt

Comment

Koop dan toch maar die Denon en plak er dan maar Pioneer stickers op.

Als het toch alleen maar de naam is die jou trekt?!

Comment

ik snap dat je een pioneer set thuis wil hebben staan ook omdat die het meest in de club word gebruikt. maar ik zeg je nu al dat 2 cdj 350's en een djm 350 echt geen kwaliteit zijn voor het geld. de cd spelers zijn plastic plastic en voelen niet redelijk aan en dat voor (geloof nu) 600 euro. de djm 350 is wel stevig maar de effecten zijn om te janken. het zijn alleen handmatigen effecten waardoor je niet goed leert werken met beat effect's.

ik zou ook gewoon inderdaad voor 2 denon sc2900 gaan dat was waar voor je geld. nu niet meer aangezien de prijs van 400 euro naar 600 euro ging. maar hij is nog steeds 10x beter dan zo een kleine cdj 350. en voor de mixer ik zou gewoon eentje kopen met beat effects.

je kan ook een controller nemen als mixer en dan je 2 cd spelers daar op aansluiten. het voordeel daarbij is dat je geen gedoe meer hebt met het recorden van je set gewoon klikken op record en je kan je set weer terug beluisteren. het nadeel is dat je effecten niet altijd zo fijn mee willen werken aangezien de effecten niet weten hoeveel bpm de tracks op de cd spelers zijn (dat is bij traktor zo teminste)

Comment

De hierboven genoemde meningen over de bouwkwaliteit van bepaalde types valt te betwisten, maar ik kan wel beamen dat je met Denon veel meer waar voor je geld hebt. Een SC2900 is een prachtige speler die je eigenlijk moet vergelijken met de CDJ900 (niet de nexus) van Pioneer, met de toevoeging van hotcues. Het is echt een complete speler die je net zoals de veel duurdere Pioneers met elkaar kan linken zodat je vanuit 1 USB stick meerdere spelers van muziek kan voorzien.

Wanneer je op zo'n set Denons kan draaien, dan stap je moeiteloos over naar wat er in de clubs staat. "It's all about the skills", zou DJ jean gezegd hebben :p. De bediening en de gevoeligheid is nagenoeg identiek aan een CDJ van Pioneer en met de bouwkwaliteit zit het ook wel snor! Denon is namelijk nog steeds een absoluut A merk.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
              De hierboven genoemde meningen over de bouwkwaliteit van bepaalde types valt te betwisten, maar ik kan wel beamen dat je met Denon veel meer waar voor je geld hebt. Een SC2900 is een prachtige speler die je eigenlijk moet vergelijken met de CDJ900 (niet de nexus) van Pioneer, met de toevoeging van hotcues. Het is echt een complete speler die je net zoals de veel duurdere Pioneers met elkaar kan linken zodat je vanuit 1 USB stick meerdere spelers van muziek kan voorzien.

Wanneer je op zo'n set Denons kan draaien, dan stap je moeiteloos over naar wat er in de clubs staat. "It's all about the skills", zou DJ jean gezegd hebben :p. De bediening en de gevoeligheid is nagenoeg identiek aan een CDJ van Pioneer en met de bouwkwaliteit zit het ook wel snor! Denon is namelijk nog steeds een absoluut A merk.
              Bedankt voor jullie reacties, een Denon ziet er ook goed uit, maar een heel set heb ik ook pas rond de 1500-1800. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Comment

een digitale controller ja maar dan moet je zelf wel weten wat je er op wil hebben, welke software en hoeveel het moet kosten. er zijn namelijk heel veel verschillende in alle soorten en maten dus je moet weten wat je er op wil bijvoorbeeld (zou ik doen) 4 kanalen en 2 daarvan analoog. maar er zijn ook midi controllers die alleen een usb aansluiting hebben waar altijd software voor nodig is zoals de f1 van native instruments. dus dat soort dingen.

maar wat vooral het voordeel van cd spelers is dat als je nummer niet word geanilyseerd (wat vaak gebeurt) dat er dan ook bijna niks staat en dat je automatische aan dj skils gaat werken vind ik zelf. met een controller heb je een computer die al je nummers anilyseerd dus daar zitten bijna nooit fouten in. maar dat betekent niet dat een controller slecht is want daar kan je ook gewoon in de software alle data wissen en dan weet je echt niet meer hoe je nummer wel of niet werkt.

dus als je budget moet dan zou ik voor een controller gaan welke? ik zou zelf een s4 mk2 nemen. maar dit komt grootendeels ook omdat ik deze zelf ook heb. wel heeft de s4 4 kanalen met 2 analoog voor cd spelers, de volledige software van traktor, en nog veel meer functies die niet op andere controllers zitten zoals de loop recorder

Comment

Bedankt vor alle reacties!

Wat zou dan de beste mixer zijn bij de denon? En is een pioneer serato niks om mee te beginnen? of kan je dan beter gelijk voor het betere gaan?

De denon's hebben een levertijd van 9 weken :|

Comment

geduld hebben maar als jij dat feestje over 5 weken hebt dan moet je inderdaad iets anders kopen of via iets anders leren. en een mixer hoeveel zou je er aan uit willen geven aangezien de cd spelers al best duur zijn

Comment

Originally posted by emil View Post
                      geduld hebben maar als jij dat feestje over 5 weken hebt dan moet je inderdaad iets anders kopen of via iets anders leren. en een mixer hoeveel zou je er aan uit willen geven aangezien de cd spelers al best duur zijn
                      Bedankt voor je reactie, ja niet over 5 weken maar mixertja wat past er goed bij? Ik zit er msschien over na te denken om de pioneer cdj850 set te halen...of is dit teveel van het goede?

Comment

Met een CDJ 850 set koop je kwalitatief goede hardware en met de bekende Pioneer layout. Je moet er echter rekening mee houden dat je deze spelers niet aan elkaar kan linken, dus je moet minimaal twee USB sticks hebben met muziek erop (je kan natuurlijk je Rekordbox collectie twee keer exporteren) en je hebt niet de beschikking over hot cues.

Welke mixer je moet nemen hangt af van hoe je deze wil gebruiken. Als je beat effects wil gebruiken, dan zit je al snel aan een DJM 750:

Pioneer DJM-750-K koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Zijn effecten niet belangrijk, dan kan je eens naar Allen & Heath kijken. Dat is kwalitatief ook heel goed

De Xone 42 is een professionele 4 kanaals mixer, voorzien van de VCF filtermodule, maar nu met USB! Allen & Heath heeft deze mixer nu voorzien van een strak zwart uiterlijk.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
                          Met een CDJ 850 set koop je kwalitatief goede hardware en met de bekende Pioneer layout. Je moet er echter rekening mee houden dat je deze spelers niet aan elkaar kan linken, dus je moet minimaal twee USB sticks hebben met muziek erop (je kan natuurlijk je Rekordbox collectie twee keer exporteren) en je hebt niet de beschikking over hot cues.

Welke mixer je moet nemen hangt af van hoe je deze wil gebruiken. Als je beat effects wil gebruiken, dan zit je al snel aan een DJM 750:

Pioneer DJM-750-K koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Zijn effecten niet belangrijk, dan kan je eens naar Allen & Heath kijken. Dat is kwalitatief ook heel goed

http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/alle...t-details.html

Ok bedankt! Ik zoek gewoon een goede set waar ik veel ervaring mee kan op doen en als ik ooit later nog is over zou stappen naar een pioneer dat ik het ook nog voor een schappelijke prijs kan verkopen, ik behandel al mijn spullen goed dus vooral een aanschaf als deze.

Zou u mij misschien kunnen adviseren welke mixer het beste bij de denon c2900 past? Ik heb toch zitten kijken en de specs zijn er goed voor die prijs.

Comment

Erg gave en goede mixer voor een erg nette prijs?
                            Denon x1600

Ook met erg leuke en fijne effecten. Goed en duidelijk in gebruik en heerlijk degelijk.
                            Ik heb hier een aantal keer mee mogen werken maar werk zelf eigenlijk vooral met zijn voorganger en net iets minder uitgebreide mixer de x1500. Al jaren in gebruik en nog steeds werk ik er elke keer weer met plezier mee.

Comment

Ben ik het volledig mee eens. Ik heb zowel DNX 1500 als DNX 1600 mixers, erg prettige en degelijke mixers. Dat geldt overigens ook voor de spelers, bij Denon krijg je voor veel minder geld veel meer waar; zo heeft de DJ SC 2900 alle functies zoals hot cues, handmatige en auto loops enzovoorts standaard aan boord terwijl je dat soort functies bij Pioneer alleen op CDJ 2000 krijgt.

De CDJ 2000 heeft natuurlijk wel een mooier display, maar bij Denon kun je het display dan weer uitbreiden met een ipad.

Comment

Working...
                              X