Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over twee veelgebruikte effecten op Pion

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over twee veelgebruikte effecten op Pion

Hallo,

Ik heb een vraag over twee effecten en het lukt mij niet om ze na te doen op CDJ 2000 set met DJM 900 mixer..

1) Een bekend effect dat gebruikt wordt om een nieuwe track in te brengen is om eerst een echo / delay te doen en daarna een spin te geven aan je jockwheel.
    Filmpje van Franky Rizardo https://youtu.be/y6BW04ud3ZE (2:57)

2) Een ander effect is een echo te doen en hem dan soort van uit te faden / te stoppen?
    https://youtu.be/enx7tcyAR9E (9:00)

Zou iemand beide effecten stap-voor-stap kunnen uitleggen? Hiermee bedoel ik op hoeveelste beat zet je hem? (1/8, 1/4, 1/2) en zet je hem op auto-tap of tap je zelf zegmaar. Daarnaast moet je nog dingen aan je jogwheel instellingen veranderen?

Alvast bedankt!

Wellicht is het een idee om er zelf eens mee te experimenteren? Op YouTube vind je vele filmpjes over het echo effect dus het is gewoon een kwestie van het voorbeeld in het filmpje volgen. Als je het effect eenmaal goed snapt dat weet je hoe je het moet toepassen en kan je het bovendien een stuk breder inzetten.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
      Wellicht is het een idee om er zelf eens mee te experimenteren? Op YouTube vind je vele filmpjes over het echo effect dus het is gewoon een kwestie van het voorbeeld in het filmpje volgen. Als je het effect eenmaal goed snapt dat weet je hoe je het moet toepassen en kan je het bovendien een stuk breder inzetten.
      Dat heb ik ook gedaan, alleen ik krijg het niet zoals dat zij het hebben.. Vandaar dat ik had gehoopt dat iemand het kan uitleggen :)

Comment

Wanneer ik dit doe dan zet ik de echo op 1/2, je kan spelen met de level depth om een goede verzadiging te realiseren. Je bouwt het effect op door de echo met de beatknop te verkorten tot 1/4 en daarna 1/8. Daarna draai je de time knop naar links om de echo nog verder te verkorten, totdat dit niet verder meer gaat. Tussendoor gebruik je de level depth knop tegelijk met je color filter om diepte te creëren.

Het is gewoon een kwestie van proberen zonder dat daar een eenduidige handleiding voor is. Oefenen dus.

Ter vergelijking, wanneer je een recept krijgt van Sergio Herman voorzien van alle ingrediënten en alle stappen, dan weet ik zeker dat het eindresultaat niet te vergelijken is met een sterrengerecht ;)

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
          ..... Oefenen dus.
          Ooo ging alles maar automatisch en van zelf.
          Maar ja, dan was het ook niet meer zo leuk. ;)

Originally posted by duceau View Post
          .. Vandaar dat ik had gehoopt dat iemand het kan uitleggen :)
          Beter dan men met een youtube filmpje kan?

Comment

Working...
          X