Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj turntable kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj turntable kopen?

Hallo iedereen,
    Ik heb een vraagje, ik ben een 15 jaar oude dj/producer en ik speel en maak vooral EDM en house.
    Ik heb een Xdj-rx, maar ik zou graag een dj platenspeler kopen en aansluiten op mijn Xdj-rx.
    Ik heb nog enkele platen liggen en ik zou ze graag eens willen spelen. Ik weet wel niet hoe en wat.
    Ik heb gezien op video's dat je soms ook via een laptop muziek kunt afspelen op je platenspeler, zoals in deze video: http://youtu.be/liYyEqlvG1Y . Dit zal wel niet met al de turntables gaan. Ik heb een budget van 300 euro. Weten jullie enkele goede dj turntables om vinyl te draaien, maar waarmee je ook zoals op bovenstaande video met een laptop kunt draaien.
    Alvast bedankt.
    BEATRO

die platen die op dat filmke ziet zijn tijdcode platen. daar mee kan je een bepaalde software op uw pc besturen.
    maar als je met een xdj rx werkt moet je gewoon een platen draaier kopen en die met de rx verbinden en uw platen rechtstreeks afspelen.

en welke platendraaier??? wel wat is uw budget?
    je hebt er heel veel en in vele verschillende prijsclasses.

Comment

Hey
      Mijn budget is maximum 300 euro.
      Is het ook niet mogenlijk om een turntable aan te sluiten op mijn xdj rx en op mijn laptop, met zo van die timecode platen?
      Ik heb geen idee van welke platenspeler, daarom vraag ik raad.
      Alvast bedankt
      Groetjes BEATRO

Comment

Een platendraaier begint bij 169€ maar dat is een belt drive.
        Ik zou wel een direct drive aanraden. Die beginnen bij 179€
        Maar ik weet niet welke kwaliteit je daar van mag verwachten?

Je kan zeker een platendraaier via de laptop aan sluiten op de rx
        Het goedkoopste pakket met een geluidskaart de platen en de nodige software
        Kost al 285€ http://www.bax-shop.nl/tijdcode-pakk...t-details.html

Maar wat is de meer waarde dat je hebben met de tijdscode platen?
        Die de rx niet heeft.

Comment

De meerwaarde: scratchen, een extra deck,...
          Maar ik zou gewoon beginnen met de turntable alleen. Ik had er een paar gezien, maar ik weet niet of deze wel goed zijn, of mss te professioneel voor mij (15 maar toch al wel een ervaren dj).
          Deze stonden mij wel aan:
          Reloop RP 2000 MK3 USB, een direct drieve draaitafel, waarmee u tevens uw LP\'s in een handomdraai kunt omzetten naar MP3.

Deze is licht over m'n budget, maar is mss beter: http://www.bax-shop.nl/direct-drive-...ive-draaitafel

En deze leek ook nog wel cava: http://www.bax-shop.nl/platenspeler/...ive-draaitafel
          Weet iemand als dit er goede zijn?
          Last edited by Beatro; Tuesday-05-01-2016, 22:06.

Comment

Welke is de beste, of zijn er nog andere goede?
            Ik heb ook gekeken naar turntables met een usb poort.

Comment

Ik ben niet zeker dat software een USB platendraaier aan pakt.
              En de eerste heeft enkel USB de 2 andere hebben ook een phono lijn uit
              Maar als je enkel wil draaien met tijdcode moet je wel een mengtafel hebben ( die van de rx werkt daar voor prima)

Comment

Ah, en hebt u een idee van welke platendraaier de beste zou zijn voor mijn doeleinden?

Comment

Sorry met die platendraaiers heb ik persoonlijk geen ervaring misschien is op zoek op YouTube voor een revieuw of de gebruikers ervaring op de bax site lezen.

Comment

Ah ok, toch bedankt voor de info over timecode vinyl enzo.
                    Groetjes BEATRO

Comment

Is met veel plezier gedaan
                      Veel succes met uw zoektocht.
                      ( in de Bax winkel kan je ook de platendraaiers gaan testen en als ik mij goed herinner staat daar ook een computer met tijdcode software voor eens te testen misschien leuk voor u voor het persoonlijk te testen voor je iets aan koopt.)

Comment

Originally posted by mavrickmp View Post
                        ( in de Bax winkel kan je ook de platendraaiers gaan testen en als ik mij goed herinner staat daar ook een computer met tijdcode software voor eens te testen misschien leuk voor u voor het persoonlijk te testen voor je iets aan koopt.)
                        We hebben een ruime opstelling met draaitafels staan en er is een time code setup met zowel Serato DJ als Traktor Scratch pro aanwezig.

Technics komt trouwens met een opvolger van de SL 1200.

Technics SL-1200MK7 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Voor mij als liefhebber is dit een van de beste nieuwsberichten op DJ gebied sinds lange tijd.

Comment

Dat is zeker goed nieuws.
                          En hopelijk maken ze hun beloftes waar, want dan gaat pioneer het nog lastig krijgen ;)

Maar ik vermoed dat die boven het budget zal liggen van onze topic starter ;)

Comment

Hey
                            Ik vrees dat deze wel veel over mijn budget van 300 euro zal gaan.
                            Weet u andere modellen die in mijn budget passen, en die geschikt zijn voor mij (15 jarige dj/producer).
                            Ik zou eventueel later dan een time code software paket kopen. Maar eerst dus een goede turntable om aan te sluiten op mijn Xdj rx.
                            Groetjes BEATRO

Comment

Ik heb nog een vraagje mavrickmp, als je time code wilt gebruiken op je draaitafel, moet deze dan een USB uitgang hebben, of is een phono uitgang voldoende daarvoor?
                              Alvast Bedankt

Comment

Working...
                              X