Announcement

Collapse
No announcement yet.

xdj-r1 aansluiten met recordbox dj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• xdj-r1 aansluiten met recordbox dj

Hallo.
    ik heb mijn xdj -r1 aangesloten op een macbook pro met daarop de laatste versie van recordbox dj.
    Nu werkt alles perfect alleen heb ik 1 vraag.
    Als ik recorbox aan zet dan komt het geluid van player 1 over de linker schuif zoals het moet .
    Echter de rechterplager daar komt het geluid ook over de linker schuif .
    Als ik ze allebei aanzet hoor ik dus alles door elkaar.
    Ik ga dan naar afspeellijst en klik op audio.
    Die staat dan op pioneer xdj-r1. Als ik die op cdj/xdj zet werkt het perfect allemaal.
    Het lastige is dat ik dat iedere keer opnieuw moet doen als ik decorbox opstart.
    Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat hij er automatisch op blijft staan?

Graag advies...

Rene

Niemand???

Comment

Dat is vreemd, want wanneer rekordbox afsluit, dan blijven de instellingen bewaard zoals je de software hebt afgesloten. Zorg dan wel dat je de controller pas uitplugt wanneer je de software hebt afgesloten.

Heb je toevallig geen externe schijf waar data van rekordbox naar word weggeschreven? Ik zie nog wel eens dat mensen overstappen van Windows naar Mac en de oude externe schijf gebruiken die ze onder Windows gebruikten. Deze schijven zijn vaak NTFS geformatteerd. OSX kan wel NTFS lezen, maar er niet naar schrijven.

Een andere mogelijkheid is dat je tussendoor wisselt tussen controller mode en usb of cd mode. Wanneer je usb of cd mode gebruikt, dan wordt de geluidskaart uitgeschakeld en ziet de software deze niet meer. Wanneer je rekordbox afsluit in een andere modus dan controller modus zal rekordbox onthouden dat er de laatste keer geen controller was aangesloten en dan moet je dit weer handmatig selecteren.

Comment

Hallo allemaal,
        Ik heb een xdj-r1 gekocht en op de ipad recordbox geinstalleerd. Dagen geprobeerd om recordbox met de xdj-r1 te verbinden maar recordbox kan de xdj niet vinden.
        Hoe kan dit wel? Alvast bedankt voor jullie reacties
        Groet, Annek

Comment

Volgens mij kan dat niet met een iPad. Je kunt wel een RX of Aero aansturen, maar niet de R1 volgens mij. Remotebox werkt wel via de iPad.
          Last edited by jeroenru; Sunday-16-07-2017, 22:24.

Comment

Working...
          X