Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DJM-900 Nexus USB DJ mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer DJM-900 Nexus USB DJ mixer

Eindelijk zijn de officiële specificaties vrijgegeven van de nieuwe Pioneer DJM-900 Nexus DJ mixer. Het is meer dan een DJM-800, maar geen opvolger! Hij past precies tussen de DJM800 en de DJM-2000 in.

Lees meer op onze website: Pioneer DJM-900 Nexus USB DJ mixer >>

Ben benieuwd of het niet de opvolger is. Als je deze vergelijkt met de djm 800 is het inderdaad een uitgebrijdere mixer. Maar dat was de cdj 2000 ook in vergelijking met de cdj 1000. Ik vermoed dat pioneer niet 3 van deze uitgebrijde mixer's aan gaat houden. 4 zelfs als je de djm 700 ook nog mee teld. Ik vermoed daarom dat als in de club wereld en dj wereld de djm 900 aan wil slaan ( wat ik verwacht ) dat de 900 dan de 800 weg zal gaan drukken. Dus geen opvolger??? Ik moet het nog zien. Ik denk wel dat dit de opvolger gaat worden.

Comment

Djm 900

Zoals enkele wel weten is vandaag de djm-900 gelanceerd (de opvolger van de djm-900) mijn vraag is het verstandig om van een djm-800 over te stappen op een djm 900?
      En word de djm-900 de standaard i.p.v. djm-800 (en zal de 800 dan ook verdwijnen?)

Volgens mij zijn er maar weinig nieuwe opties bijgekomen (in iedergeval nooit zo veel om gelijk naar een djm 900 over te stappen) volgens mij is dit meer een stunt van:
      Djm-800 hoorde bij de 1000 mk3, de djm-900 hoort nu bij de cdj 2000?

[edit Rick] import naar dit topic
      Last edited by Rick; Friday-18-02-2011, 13:24.

Comment

Ik ben het daar in zekere zin mee eens, mij lijkt op het eerste moment de meerwaarde van een djm900 niet gigantisch. Ja goed, de nieuwe effecten zijn leuk en de traktor integratie + ingebouwde geluidskaart is natuurlijk dikke win! Maar dan heb je het wel gehad. Die quantized effects lijken me leuk en alles maar indien je 2 cdj's van de nieuwe lijn hebt kun je uitstekend de BPM aflezen. Daarna kun je op je DJM800/700 icm. Tap en auto/manual en de timing knop ook je decimalen instellen... en om eerlijk te zijn zie ik niet de gigantische meerwaarde in het feit dat je effect ook langzamer gaat indien je, je pitch veranderd. Dat is leuk voor de hele grote jongens zoals James, maar ik zie mijzelf dat niet zo 1,2,3 gebruiken op een feestje.

Ik denk dat het ook een beetje te maken heeft (maar dit is echt enkel speculeren), dat de djm2000 niet de hit is geworden(?) die Pioneer hoopte.

Ik ga het eerst maar eens een paar maanden aankijken, want als ik m'n djm800 wil vervangen voor iets waar rekordbox mee kan werken, maakt die 500 euro meer of minder sparen me ook niet gigantisch veel meer uit.
        Last edited by Kevin S; Friday-18-02-2011, 15:53.

Comment

@ Mod, is het niet verstandig om topics samen te voegen?

Daar gaan we weer, een nieuwe opgelegde wil van Pioneer om maar te veranderen. De DJM 800 was al een knijter goede mixer, waarom zou massaal DJ-land nu overspringen naar een DJM 900? Van mij had die ook gewoon de DJM 800 MK2 mogen heten.

Persoonlijk denk ik niet dat iedereen nu zijn DJM 800 zal vervangen, dat komt vooral door de prijs en wat voor (weinig) extra's je er voor terug krijgt.

Verhuurbedrijven krijgen het weer in hun schoenen geschoven, over drie jaar heb je een groep die nog steeds de DJM 800 aanbid en een groep die de DJM 900 eist. Dat zie je op dit moment al een beetje terug in het CDJ 1000 - CDJ 2000 gebeuren.

Pioneer, bedankt voor de extra grijze haren.

Comment

Topics mee naar hier genomen omdat hier al discussie ontstaan is. ;)

Comment

Ja sorry, maar had overal gezocht en op de zoekfunctie gezocht maar dat mocht niet baten.

Comment

En vanaf heden, op voorraad. :mrgreen:

Comment

En vanaf heden, toch helaas niet op voorraad. Hier lees je waarom.

Ook ik heb hem eventjes bekeken en ik moet zeggen dat de direct te benaderen effectjes best leuk in elkaar zitten!

Comment

Blijft pioneer :P

Comment

Working...
                    X