Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw! De Stanton SCS.4DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw! De Stanton SCS.4DJ

Stanton heeft een nieuwe midi controller ontworpen voor de DJ. Met de nieuwe Stanton SCS.4DJ heb je geen laptop nodig voor je muziek. Alles is ingebouwd. Van een schermpje tot de USB ingang! Dus als je geen plek heb voor een laptop dan is dit ideaal. Met zijn 4.3 HI-res widescreen LCD scherm heb je overzicht over je nummers en je wave.

Met een ingebouwde geluidskaart heb je geen losse kastjes meer nodig! Natuurlijk is er ook nog de pitch enz. Maar er bevind zich nu ook een nieuw knopje! Je hebt de play/pause butten de cue butten en de sync butten. Maar -nu is er ook nog de tap butten, wat je niet vaak ziet.

De SCS.4 DJ -gebruikt jouw digitale muziek collectie van USB stik, harddrive of smartphone. De DJ Controller support bijna alle niet beveiligde muziek formaten, zoals WAV, MP3 en AAC files. De layout van deze Stanton mixer zal gelijk bekend voorkomen voor de ervaren DJ en daarnaast ook snel vertrouwd worden voor de beginnende dj. Voor beide is het ook erg handig dat je met een druk op de knop je dj sets op kan nemen: om te gebruiken als DEMO of om terug te luisteren en om van te leren.

Deck control
    - 3 band EQ per kanaal, met complete kills, en +6dB boost
    - 4 Beat gesynchoniseerde effecten per kanaal (Delay, Flange, Filter and slice) met twee parameter voor volledige controle
    - Twee hoge resolutie 4.75" touch-sensitive JOG WHEELS met scratch, touch en fast forward/rewind functies
    - 45mm volume faders voor elk kanaal
    - 60mm Pitch control met bend em key lock functies
    - Hoge kwaliteit digitally-controlled 45mm cross fader met meerdere fader curves
    - Auto Gain - level van je tracks wordt automatisch aangepast
    - Auto Loop met loop lengte controle en reloop, waarmee je direct naar je laatste loop gaat
    - Luister de tracks per kanaal over je koptelefoon
    - Level meters per kanaal (3 kleren leds)
    - Grote Play/Pauze/Cue knoppen
    - Master Sectie:
    4.3" Hoge Resolutie widescreen color LCD met aanpasbare brightness
    8 x "Soft" buttons voor directe toegang tot navigatie functies
    4 x "Direct Access" illuminated buttons, HOME/WAVEFORM, BROWSE, PLAYLISTS en SYSTEM
    - Hoge resolutie navigation wheel met BACK en ENTER knoppen voor snel gebruik van je scherm info
    - 7-LED stereo master output level meters
    - Record button - neem je mix gelijk op

Inputs:
    -Microfoon Volume Control (met volume indicator)
    -Master Volume Control
    -Cue/Mix control, fade tussen je master en je cue mix
    -Koptelefoon volume control
    -4 x USB A ports voor memory sticks, hard drives, smartphones of keyboard voor makkelijk en snel zoeken in je track libary
    Gebalanceerde mic input met volume control

Output
    -Gebalanceerde 1/4" TRS Main outputs (+4dB)
    -Ongebalanceerde RCA outputs (-10dB)
    -1/4" stereo koptelefoon output
    -1/8" stereo hoofdtelefoon output
    -USB "B" port (voor MIDI controller mode)
    -COMPUTER FUNCTIONALITY
    -Gebruik de Stanton SCS.4DJ om jouw favoriete DJ software te bedienen (MIDI controller mode), zoals Native Instruments Traktor
    -De Stanton SCS.4DJ ondersteunt ook M3u playlists

Richtprijs rond de 499,00 euro

Het antwoord op de releases van andere merken door Stanton; De SCS4DJ. Deze MIDI-controller valt erg op dankzij zijn ingebouwde display met waveform-weergave. Hierdoor wordt mixen eenvoudig gemaakt!

Last edited by BDB lasershows; Thursday-26-05-2011, 15:53.

Ziet er interessant uit, met veel mogelijkheden. Handig misschien voor de kleinere gigs of als backup.

Comment

Heb er héél even mee staan spelen op de Messe (want ik wilde hem na het invoeren ook eens even in real life zien :mrgreen:). Voelde allemaal solide en soepel aan voor zover ik dat heb gemerkt.

We hadden hem overigens als eerste in de webshop, hier kun je het nieuwsitem nog terugzien.

Het was nogal een scoop, want er was toen nog geen foto van. ;)

Wel heb ik zelf vrij hoge verwachtingen van het apparaat. Wel goed waveforms kunnen zien, maar geen laptop of iPad meer nodig. Begint er op te lijken dat men dit soort producten al met een 'computer' gaat uitvoeren.

Comment

Ik vind hem persoonlijk er heel solide uitzien, modern en strak. Ik vind de prijs ook niet echt heeel duur voor wat je er terug krijgt. Geen laptop nodig en geen cd's.

Comment

Zeker een stoer ding! Eigenlijk moet ik deze hebben... ik wil wel een MIDI-systeem, maar zonder pc. Dit is precies wat ik in gedachten had en waarvan ik dacht dat het niet bestond! Prijs zal wel buiten mijn budget zijn though.

EDIT
          Prijs is net in mijn budget zelfs... jammer dat het maar 2-kanaals is!

Comment

Inderdaad geweldig zo'n all-inn oplossing, ik zat me weleens af te vragen waarom zoiets er nog niet was. Je bleef toch aangewezen op een hd/usb speler of pc.
            Op de afbeeldingen leek de SCS er een beetje "goedkoop" uitzien maar volgens Rick zit het goed in elkaar, nog 6 weekjes wachten en dan kom ik hem zeker bekijken in Goes.

Comment

Kan je hem gebruiken met laptop?

Comment

Originally posted by DJKennethh View Post
                Het is een MIDI controler en ik zie aan de achterkant een USB aansluiting dus kun je met redelijk zekerheid aannemen dat het kan.

Comment

Originally posted by DJKennethh View Post
                  Als je de begin post gelezen had, was je erachtergekomen dat het kan!;)
                  -USB "B" port (voor MIDI controller mode)
                  -COMPUTER FUNCTIONALITY
                  -Gebruik de Stanton SCS.4DJ om jouw favoriete DJ software te bedienen (MIDI controller mode), zoals Native Instruments Traktor

Comment

Wat een mooi ding!
                    Eigenlijk gewoon 2 tabletop's en 1 mixer in een.
                    Maar dan zonder CD's etc.

Comment

Het is zeker een mooi dingetje, En hij is nu te winnen bij bax-shop. Via de twitter wedstrijd. De actie loopt tot vrijdag 26 augustus. http://www.bax-shop.nl/stantonscs4djprijsvraag/

Comment

Hevige Twijfel, weet niet of dat op het Forum mag:
                        maar dit apparaat ziet er strak en nieuw uit...maar ik twijfel ook nog over de American Audio Encore 2000 die volgens mij ook zowel "standalone" als wel als midi-controller kan dienen. Prijzen nagenoeg gelijk....maar iemand ervaringen met beide apparaten?

cheers,

Comment

Met de SCS.4DJ heb ik héél eventjes staan spelen op de messe. Stond alleen wel een exemplaar zonder muziek, dus een echte test was het niet. Wel zag hij er overzichtelijk uit en als grote voordeel heb je dat je je waveforms direct in het display ziet. Daar zit het grote pluspunt.

De Encore 2000 is ontworpen als alleskunner, die heeft dan ook nog CD-spelers er in zitten. Die is dus vooral geschikt als je continu afwisselt met verschillende bestandsformaten. Heb op de Messe heel even met de Encore 1000 staan frummelen, voelde op zich niet verkeerd aan alleen waren de faders naar mijn idee niet heel soepel. ;) Kan iedereen overigens anders ervaren.

Comment

Working...
                          X