Announcement

Collapse
No announcement yet.

Newbie vraag en voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Newbie vraag en voorstellen

Hoi,

Ik ben GdV en vader van Quinten die binnekort 10 wordt. Q vraagt al tijden om een Digitale DJ Controller. Hij luisterd de hele dag naar muziek en is ook bezig met software hievoor. Op de club waar hij zit hebben ze ook wel eens disco en dan zit hij steevast bij de DJ om "mee te doen".

Hij wil het liefst een Digitale DJ Controller van Pioneer de Pioneer DDJ-Ergo DJ MIDI controller die 440 euro kost.

Leuk maar een beetje te duur voor een verjaardag helaas.

Ik heb een budget tot 225 voor een dergelijk apparaat. En helaas niet de tijd om alle reviews te lezen en de techniek helemaal te doorgronden.

Het moet kunnen draaien met een laptop op windows 7 en Q heeft ook nog een I-pod tough waar hij wat mee kan. Alhoewel hij niet gek is van Itunes en liefst daar niet afhankelijk wil zijn. Hij wil kunnen mixen, sracthen, samplen en dat er software bijgeleverd wordt waar je al goed mee kan werken en die niet te beperkend is. Vaak zit er een uitgeklede versie van een pakket bij en dan moet je de volledige software nog kopen wat weer een extra kostenpost is. Ook is het prettig als het qua vormgeving gedeeltelijk over de lapotop heen valt om ruimte te besparen Daar was die pioneer heel mooi in....

Dus wat voor dr controller kunnen jullie voor hem adviseren met het bedrag van rond de 225 in gedachten. Liefst een type met twee van die disc controllers want dat spreekt hem het meest aan.

Ik zou een gefundeerd advies van jullie op prijs stellen.

Groeten GdV

Ik heb nu de Mixtrack Pro van Numark. Hij kost 200 euro, past dus binnen je budget. Hij wordt meegeleverd met Serato Itch, dat is een van de programma's die het meest gebruikt worden:
    Traktor
    Virtual DJ
    Serato
    Virtual DJ is heel erg duur zou je die willen hebben, de volledige versie is iets van 3 a 400 euro. Verder is hij gericht op muziek en op beeld, maar als je het alleen voor muziek wilt gebruiken zit er niet veel geweldigs op. Ik ben dus sinds kort overgegaan op Traktor (toen ik de controller kocht zat er VDJ bij). Traktor is een programma dat door veel proffesionele DJ's wordt gebruikt. Hij bevat veel functies voor de DJ en heeft meer dan je zou willen hebben. Kosten? 80 euro. Is dus niet extreem duur. En als je een andere keer een controller koopt van NI (is het bedrijf dat Traktor ook heeft gemaakt), dan krijg je Traktor Pro er gratis bij.
    Met Serato heb ik geen ervaring, dat moet dus iemand anders even melden :P
    Maar goed, over de controller.
    Hij is lekker groot, wat een goed overzicht geeft. Ook een voordeel is dat hj is gemaakt van kunststof, maar wel heel erg stevig is. Zo is hij toch lekker licht, en gaat hij lang mee (nog geen krasje kunnen ontdekken). Sommige componenten die je nog net kunt zien uitsteken (bijvoorbeeld het staafje dat een je fader zit), zijn van metaal. Zullen het dus ook wel even volhouden (en is door mij ook bewezen).
    Er zit een geluidskaart is, wat ervoor zorgt dat je de muziek op je koptelefoon kunt voorbeluisteren. Dit is heel erg fijn, en eigenlijk een vereiste wil je goed kunnen mixen. Er zitten effecten op, Hotcues (hiermee kun je in een track bepaalde punten opslaan en dan kun je met de knop in een keer naar dat punt toe gaan). Er zit geen iPod dock op. Numark heeft ook een controller waar die wel op zit, maar die zit boven je budget. Ik ben de naam overigens vergeten, ik had hem wel getest, maar vond het dat extra geld niet waard.

Comment

Nog goedkoper: De Hercules MP3 E2.

Link hier:

Maar dan zonder de boxen, is bij andere webshops wel te vinden.

Kost rond de 60 euro.
      Met USB aan te sluiten op de laptop. Virtual DJ software wordt meegeleverd. Prima om mee te beginnen!
      Software heeft wel een pro versie, maar de meegeleverde versie biedt al genoeg functionaliteit om muziek te draaien. Werkt bovendien erg eenvoudig.

Comment

Goedkoper: Ja.
        Beter : Nee.
        Hij heeft minder functies, heeft GEEN geluidskaart, wat betekent dat je er nog een bij moet kopen (paar tientjes), is kleiner (en dus minder overzichtelijk) etc.
        Ik zou als ik jou was gewoon voor de Mixtrack Pro gaan. Misschien is er een nog betere optie, maar dat is de E2 in ieder geval niet. Enige voordeel is de prijs.
        Overigens is de Mixtrack Pro een controler die je echt heel vaak terugziet bij de mensen die niet heel veel te besteden hebben en toch willen mixen en lekker veel functies willen.

Comment

mijn ION disc over dj pro heb ik in de verkoop. Ziet er nog erg goed uit. vergelijkbaar met de numark mixtrack pro én heeft ipod aansluiting. Voor 75 euro is die van jou. eventueel kan je daar dan een andere, volledige versie van een software bij kopen.

Comment

Ik zelf vind boven genoemde controllers niets ze zijn allen van plastic. Dit zorgt er voor dat ze breekbaarder zijn, en slechter tegen stoten kunnen. Hierdoor gaan ze korter mee.

Ik raad daarom de http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...l#!prettyPhoto aan, deze heeft een geluidskaart hierdoor kun je makkelijk een hoofdtelefoon aansluiten en speakers, zo hoef je geen extra geluidskaart te kopen om goed te kunnen mixen. Software is goed om mee te werken. Dit is een van de betere controllers die je kunt krijgen voor het geld.

Comment

De controllers die ik en Clearnoise hebben aangewezen zijn allebei de beste in het segment. Alleen sommige mensen hebben andere voorkeuren dan anderen.
              Zo gaat de een belaberd om met zijn spullen, gooit ze door de kamer als het niet lukt. Die zullen dus iets van metaal willen kopen (toch weer een nadeel: als je ermee gaat gooien gaat i.p.v. je controller de muur stuk). Maar zo'n ding is ook hardstikke zwaar. En mijn mening is dat de Reloop minder overzichtelijk is dan de Numark (hij is ook kleiner). En ik denk dat je zoon voorlopig nog thuis staat met zijn controller, en het dus niet overal naartoe hoeft mee te slepen.
              Maar goed, het gaat er dus om wat je belangrijke eigenschappen vind.

Comment

Een vriend van mij heeft de reloop controller ook, en hij raakt het overzicht compleet kwijt. De Numark en de ION zijn denk ik de meest overzichtelijke en makkelijkst te snappen controllers uit dit segment. En van het plastic heb ik nooit last gehad.

Comment

Wat wil die er allemaal mee? Is de DJ2GO niet wat?
                  Of de hercules instinct?

Ruim onder budget maar volgens mij alles wat u wilt.

Mvg,
                  (ik heb een dj2go te koop voor 35,- mag u hem overnemen)

Comment

Originally posted by Chiel99 View Post
                    Wat wil die er allemaal mee? Is de DJ2GO niet wat?
                    Of de hercules instinct?

Ruim onder budget maar volgens mij alles wat u wilt.
                    de DJ2GO is misschien wel heel erg basic, net als de hercules instinct. Als 'ie het dan leuk vind, kan 'ie over een paar maanden al weer over naar een uitdagendere controller.

Comment

Nou de hercules instinct heeft alles wat je eigenlijk nodig hebt.
                      Wat wil je nog meer erop?

Mvg,

Comment

Maar met een budget dat boven de 200 euro ligt zou een Mixtrack Pro mij meer aanspreken dan een Instinct. De Mixtrack Pro biedt meer overzicht en heeft grotere jogwheels om accurater te kunnen werken.

Comment

Working...
                        X