Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ideeën flightcase bediening licht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

dit gaat helaas te breed worden ivm het vervoer, we hebben wel een grote aanhanger maar die zit nu al vol, om de 2 losse dozen + 1 flightcase compacter te maken wil ik een zo klein mogelijke kist maken. Ik denk dat ik mijn idee maar eens beter kan uitwerken

MVG. Boyd

Comment

Jup,
      Ik zou dan je eigen idee maken,
      Ook handig want je kan hem verkleinen door zijkanten in te klappen

Comment

Alleen weet ik niet hoe duur 3 laden systeempjes zijn, en waar ik die kan halen...
        Jullie misschien??

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
          Alleen weet ik niet hoe duur 3 laden systeempjes zijn, en waar ik die kan halen...
          Jullie misschien??
          Volgens mij haal je dit gewoon bij de plaatselijke bouwmarkt (;
          Ik heb een keer een kast gekocht bij de ikea voor 15 euro,
          met hout en 3 laden systeempjes, dus zo duur zullen ze niet zijn!

Comment

Okeej, dan ga ik dalijk maar eens even in de karwei kijken, daar moest ik zowieso heen voor een workmate voor paps, die is namelijk binnenkort jarig...

MVG. Boyd

Comment

Ik ben eruit!
              We gaan onze live-rack (http://www.bax-shop.nl/overige-fligh...t-details.html) ombouwen. Hier gaan we bovenin een muurbeugel voor flatscreen aan de zijkant bevestigen, waardoor het touchscreen er in diagonale wijze erin past, tijdens een liveshow wordt deze uit de kiste gehaald en tegen de 19" profielen geschoven waardoor hij niet meer beweegt. De showmaster 24 komt in het mixer gebied en de Behringer ligt op een uitschuifbaar plateau bovenin het grootte gedeelte. Daaronder komen 2x 2he en 2x 3he lades, deze vor onze rigging, onderin komt nog een aansluitingspaneeltje: 1 2he voor 6x schuko en 1x12voudig D-size voor DMX ed.
              Rick, wat mij betreft mag er een slotje op.

MVG. Boyd

Comment

Rick, wat mij betreft mag er een slotje op.
                Wat mij betreft niet. ;) Wegens eventuele vragen/toevoegingen in de toekomst.

Comment

Ok, maar beter ook, stel dat het niet zou lukken...
                  Wat vinden jullie er eigenlijk van??

MVG Boyd

Comment

waarom die showtec tafel er nog bij, gebruik je die faders om dingen in je computer aan te sturen ?

Verder vindt ik het eigenlijk wel een hele grote kist voor eigenlijk alleen een (laptop) lichtsturing. Voordel van een laptop is toch wel dat ie compact is, dat verlies je nou. Waarom niet gewoon een laptop in een losse tas en dan een klein koffertje voor de showtec en het scherm ?

Comment

Die showtectafel gebruik ik vaker bij evenementen als we front licht nodig hebben, dan zijn onze fresnelltjes (binnenkort, als de led weer vooruitkomt led:p) wat makkelijker en sneller te bedienen. Nu Daslight 3 komt komen hier waarschijnlijk ook de dimmers van programmas op.

Het is ook zo'n grote kist omdat er lades inzitten, hier komen oa klemmen, kettingen, een booster, terminators en nog wat van die ijzeren zooi in... Verder komen er 1 zwanenhals-lamp-unit in en een Behringer powerlight in. De kist zal wat aangepast moeten worden ivm het touchscreen. Zo wordt namelijk de lange zijde voor 1 he ingekort en de 19" gedeelte wat schuin licht, voor mengpaneel, maken we simpelweg plat, dus haaks op de voorzijde. Zo past het touchscreen er maar net in :p
                      Qua garantie is het toch al niet meer redbaar, want er zit nog 1 jaar op, maar alleen de bovenzijde was NIET 19". Deze hebben we zelf aangepast omdat we de live-rack toen 2 dagen na aanschaf al nodig hadden, dat was eigenlijk de een-na-laatste keer dat hij werd gebruikt. En als hij toch niet meer wordt gebruikt dan bouwen we hem maar om voor licht, want iedere keer alles opnieuw aansluiten is ook nix soeps..

MVG. Boyd

Comment

Ik heb een standaart mixer case gekocht.
                        Hierin voorin zit een 3HE lade met daarin een bcf2000.
                        Een dmx booster/splitter met 8 outputs.
                        Een sennheiser ew300. IEM zender.

Bovenkant 3 blindpanelen. Als steun voor laptop.
                        (dit gedeelte is in hoogte verstelbaar).

Tussen die blindpanelen zitten de kabels van de laptopvoeding en de usb hub.
                        Verder zit er 2x xlr in. (in ear) 2x usb en een xlr t.b.v. Voeding ledzwanenhals. En powercon in en out(out voor voeding tft).

In de front deksel heb ik de 22" tft touchscreen gebouwd.
                        Daaraan zit een powercon stekker, vga en usb.

Achter de achterdeksel zitten de usb dmx dongles (sunlite).
                        Een stekkerblok, en een powered usb hub..

Nou vraag ik me af, waarom vervang jij je analoge strobes niet voor dmx versies?
                        En waarom een bcr2000 en geen bcf?(heeft faders).
                        En waarom nog een scene scetter?

Sorry zie nu pas je laatst reactie..

Had voor je haken/terminators dmx verloopjes gewoon een toolcase besteld...
                        Last edited by kw showtechniek; Monday-22-08-2011, 20:51.

Comment

Maar aangezien de ADJ case toch alleen maar in de weg staat en niet wordt gebruikt...

Comment

Mazzel!! We hebben het schuine gedeelte weg gehaald. Nog ligt het touchscreen op de schroeven ervan, Past precies! Kon niet beter, we hebben niets hoeven in te korten of zo. Alleen op het schuin afgeslepen gedeelte van het 16 he profiel moet een stukje uit zodat het touchscreen meer naar voren ligt. Morgen wordt waarschijnlijk de andere inhoud besteld en wordt alweer een stukje erin gezet.

MVG Boyd

Comment

Touchscreen zit vast, lades staan in de garage. Vandaag of morgen wordt de lade voor de Behringer erin gezet.
                              Als dat is gebeurd wordt de showmaster erin gezet en daar na de rest, dan zou hij af zijn:p Gaat allemaal veel sneller dan gedacht!

MVG Boyd

Comment

Kan je ook foto's posten??

Comment

Working...
                                X