Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj flightcase/koffer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj flightcase/koffer

Dag forumleden,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed passende flightcase voor mijn dj set.

Deze set bevat cdj850 - ddm4000 (behringer) - cdj800mk2, nou kom ik allemaal verschillende koffers tegen maar de ene is niet breed genoeg en de andere niet hoog genoeg. Kan iemand mij voor een prijs tot maximaal 150 - 200 een prima flightcase laten zien?

Ik zou het graag permanent willen inbouwen in deze case, alleen de cdj800mk2 zal er nog een keer uit moeten i.v.m vervanging van deze cdj.

Alvast hartelijk bedankt!

Kijk eens tussen de koffertjes van Perel: spotgoedkoop en zeer degelijk (voor maximum 25 euro /st heb je er). De moeslaag binnenin is wel hellemaal niet dik, maar misschien kan je er zelf nog een extra moeslaag inplaatsen. Het voordeel van deze koffertjes is dat je de meeste kan indelen zoals je zelf wil, met bijgeleverde schakeringen.(hier heb je een voorbeeld, maar je hebt ze in verschillende maten: http://www.perel.eu/products/view/?id=356774). Je zal je materiaal echter wel niet kunnen vastschroeven zonder een mouw aan de koffer aan te passen. Maar ik denk dat met het deksel erop dit niet echt nodig is, en als het deksel eraf gaat, staat het materiaal normaal stil, waardoor het eigenlijk niet zo erg is dat het materiaal niet vast hangt.

Je kan er ook zelf op maat maken (/ een kennis laten doen die handig is, zoals ik gedaan heb ;) ). Dit is niet zo heel moeilijk en op internet staat het bol van de tutorials over hoe je dit doet. Ben je ook een pak geld uitgespaard. Ik heb er een voor mijn dubbele cd-speler en mengpaneel voor 30euro in plaats van minimum 90 euro.

Een derde optie is natuurlijk op maat laten maken, ik denk dat je dan wel in de buurt van de 150- 200 euro zit. Er zijn best wel heel wat bedrijven die dit doen, het is gewoon een kwestie van uitkijken wie het voordeligste is.

Die eerste 2 zijn misschien niet direct wat je in gedachten had, maar volgens mij wel het overwegen waard.

Comment

Eerste optie is op zicht niet zo verkeerd, maar ik heb een slechte ervaring met aluminium koffers ( cd case die uit elkaar is gevallen) en ik wil ook niet zomaar mijn gear van pak 'm weg 2000 euro in een kistje doen van die voor mijn gevoel elk moment uit elkaar kan vallen. Dit moet dan wel stevig zijn. Vandaar dat ik eigenlijk gewoon een kant en klare zocht.

Zelf maken is inderdaad ook een optie. Maar wat zou mulitplex kosten, dit is vaak ook vrij duur in mijn ogen?

Voorkeur gaat dus uit naar een bestaande, kant en klare kist waar ik dus eventueel schuim bij kan kopen om hem aan te passen..

Comment

Road Ready RRDJCDW12.

Ik snap niet dat je wilt bezuinigen op een flightcase, als je toch al behoorlijk duur materiaal hebt om mee te draaien. Ik neem aan dat je het dan ook wilt beschermen tegen stoten, schokken, krassen, noem het maar op. Zeker bij mobiel gebruik wil je dan voor je complete DJ-set geen waaibomenhouten kistje, maar gewoon een strakke, stevige case.

Een duurdere case is een eenmalige investering, die je vervolgens nog lang kunt gebruiken. Want zowel je CDJ-800 als CDJ-850 passen er in en een Pioneer mixer kun je er ook in kwijt. Dan heb je dat al voor elkaar. ;)

Comment

Op een flightcase zou ik inderdaad ook niet besparen.
          Zo'n Perel case is leuk om wat kabeltjes, verloopjes en andere kleine zooi in op te bergen, maar mijn cdj's zou ik echt wel in een degelijke flightcase.

Comment

Working...
          X