Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCA chassis deel vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• RCA chassis deel vraag

Hallo,

Ik heb 2 rca chassis delen gehaald en wil er een xlr kabel aan solderen alleen heeft rca 2 aansluitingen en XLR 3 waar moet ik de 3e kabel op solderen op het chassis deel?

met vriendelijke groet,

Mark Bouwhuis

Kijk eens op de site van de chassis delen, er zijn veel producenten die online documenten zetten met afbeelding hoe je het best kan solderen.

Maar volgens mij moet je de ground splitsen en aan elke RCA 1 ground solderen en 1 audio draad

Comment

neutrik.com even zoeken naar de connectoren en je weet het!

Comment

Je neemt gewoon de rode draad van de xlr om op de middelste soldeerpunt vast te zetten en dan neem je de witte om deze op de buitenste rand ( met dat soldeer lipje ) vast te zetten van je connector.

Stelt dus eigenlijk helemaal niets voor. Je mantel hoef je niet te gebruiken want die werkt toch niet bij een rca verbinding.

LET WEL OP. Dit is nu dus geen geballanceerde verbinding / aansluiting meer!

Comment

Als je 1 xlr naar 1 rca wilt solderen: middelste punt van rca naar punt 2 van xlr, massa van rca naar punt 1 en 3 van xlr. Dit is ongebalanceerd. Van 2 x rca naar 1 keer xlr is wat vreemd... Punt 1 van xlr is massa, punt 2 is positief signaal, punt 3 is negatief signaal. Als je op punt 3 de andere rca gaat solderen maak je van stereo een soort mono waarbij links of rechts uit fase staat.

Comment

Working...
          X