Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ik zou een D-size paneel meenemen naar een goede elektronicaboer en vervolgens passen en meten. :) Zo zijn er ook signaalindicatorlampjes die perfect in een D-size gat passen. Zelfs 230V sleutel-schakelaars die goed in een D-size blindplaatje passend gemaakt kunnen worden, zoals ik zelf ook heb gedaan.
Ja die zijn er. Wij hebben deze ook gekocht voor in onze cuelux pro flightcase. Je hebt ze in allerlei verschillende kleuren knop als ook de rand en alle mogelijke combinaties. Ik zal wel eens kijken of ik dat adresje nog heb. Met verlichting zonder alles kan en kosten iets van een paar euro per stuk.
FF in de grote facturen bank eens gaan zoeken waar die dingen ookal weer vandaan kwamen.
Dat gaat niet. Tenzij je er een relais mee gaat aansturen. Zijn niet echt bedoeld om er lampen mee te bedienen. Hier zijn de schakelaars te licht voor.
Er zijn wel verschillende 19 inch schakel kastjes die achterop 230 aansluitingen hebben en voorop schakelaars. Kosten ook niet veel maar zijn wel wat groter.
Andere optie is een switch pak. Dan kan je ze ook wel met dmx aansturen.
Het gaat om 2 LED zwaailichten van 25 watt. Dat is iets meer dan 0,1A. Dat zullen ze toch wel aankunnen?
Aan de achterkant van de 4U double door komt zon 19"schakelpaneel als een soort hoofdschakelaar.
De zwaailampen wil ik incidenteel kort gebruiken icm een sample van een sirene op mn console. Zo'n verlichte schakelaar (of 2) op de voorkant leek me een mooie oplossing omdat ik nog een unit over heb.
Switchpack zou kunnen maar ik denk niet dat ik die lampen op DMX wil zetten. Maar misschien kan het wel. Daar wil ik nog wel een ander topic over maken.
Meet de diameter van je D-size gat op en houd rekening met de inbouwmaten. Tip, neem dan wel schakelaars die je moet monteren met een metalen ring, niet de exemplaren die je in principe 'vastklikt' en twee weerhaakjes aan de zijkant hebben. Dat gaat rammelen in je rack namelijk.
Zelf zou ik ook aanraden om een schakelaar te kiezen die zowel je live als je neutral kan schakelen, zodat je er een normale 230V kabel naartoe kan trekken en tegelijkertijd je blindplaat kunt aarden. Een aardekabel + kabelschoentje onder één van de M3 schroefjes waar je normaal een chassis mee monteert moet voldoende zijn. :)
Meet de diameter van je D-size gat op en houd rekening met de inbouwmaten. Tip, neem dan wel schakelaars die je moet monteren met een metalen ring, niet de exemplaren die je in principe 'vastklikt' en twee weerhaakjes aan de zijkant hebben. Dat gaat rammelen in je rack namelijk.
Zelf zou ik ook aanraden om een schakelaar te kiezen die zowel je live als je neutral kan schakelen, zodat je er een normale 230V kabel naartoe kan trekken en tegelijkertijd je blindplaat kunt aarden. Een aardekabel + kabelschoentje onder één van de M3 schroefjes waar je normaal een chassis mee monteert moet voldoende zijn. :)
Ik hoopte op een grote rechthoekige schakelaar die de 3mm gaatjes afdekt. Maar ik kan ook een ronde pakken idd en eventueel een blindplaatje. Dat gaat goed komen.
Standaard inbouwmaat van Moeller, Schneider en dat soort paneelspul is 23 mm. En daarmee kan je veel combinaties maken, van draai tot druktoets of schakelaar al dan niet verlicht. Tot 1 ampere kan je daar makkelijk en veilig mee schakelen, alleen loop je de kans op vonkjes, wat dan weer kan storen op je geluid.
Ook een dubbelpolige schakelaar ( daarmee schakel je de "live en neutral" in het gewoon Nederlands fase en nulleider) met verlichte knop is mogelijk met dit soort materiaal.
Comment