Announcement

Collapse
No announcement yet.

Double door of combicase

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Double door of combicase

Ik was dus van plan om een een 4HE double door case samen te stellen met daarin oa een equalizer en een comprossor, beide van DBX en 15cm diep. Nu heb ik ook nog een Elation Operator 192 DMX controller en die zou er in een apart case-je bovenop komen. En wil ik er ook nog een 19"" CD speler voor backup bij hebben.
    Toen bedacht ik me dat een combi case ook wel eens heel mooi kan zijn. De CD speler (2HE)aan de voorkant en in het "slant" gedeelte van beneden naar boven de DMX, de EQ en de compressor, een LED VU meter en helemaal boven zon DJ switch paneeltje en een blind paneel met daarin de schakelaars uit mijn andere topic.

Mijn vraag: zou dit passen in een 10/2 of moet ik bijv beter een 10/3 of 10/4? Liefst maak ik het geheel niet te hoog.

Iets anders wat ik mij afvraag: Kan zo'n combi case aan de achterkant ook rails hebben, zodat ik daar panelen met D-size gaten kan monteren. Ik snap dat, voor de stabiliteit, alleen een luikje kan.
    Last edited by Theo56; Saturday-19-10-2013, 11:17.

Ik zou persoonlijk licht en geluid gescheiden houden. Heb je alleen geluid nodig, dan sleep je ook spul voor je licht mee en vice versa, terwijl dat niet nodig is.

Daarnaast zijn je VU-meters, EQ, en soortgelijke randapparatuur geen zaken waar je de hele avond mee bezig bent, dat stel je 1x in, je kijkt zo nu en dan eens op je metertjes en that's it. Daarom zou ik voor je geluids-randapparatuur een ondiep 19 inch doubledoor kistje pakken en voor je lichtsturing en andere lichtgerelateerde zaken een topload 19 inch flightcase.

Iets anders wat ik mij afvraag: Kan zo'n combi case aan de achterkant ook rails hebben, zodat ik daar panelen met D-size gaten kan monteren. Ik snap dat, voor de stabiliteit, alleen een luikje kan.
    Combicases hebben aan de achterkant vrijwel nooit rackprofiel zitten, inderdaad vanwege stabiliteit. Meestal worden de aansluitpanelen gewoon aan de voorkant gemonteerd, onderaan de case. Je zou eventueel direct D-size gaten in je achterpaneel kunnen boren als je echt daar de aansluitingen wilt hebben, maar wordt niet heel vaak voor gekozen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Ik zou persoonlijk licht en geluid gescheiden houden. Heb je alleen geluid nodig, dan sleep je ook spul voor je licht mee en vice versa, terwijl dat niet nodig is.

Daarnaast zijn je VU-meters, EQ, en soortgelijke randapparatuur geen zaken waar je de hele avond mee bezig bent, dat stel je 1x in, je kijkt zo nu en dan eens op je metertjes en that's it. Daarom zou ik voor je geluids-randapparatuur een ondiep 19 inch doubledoor kistje pakken en voor je lichtsturing en andere lichtgerelateerde zaken een topload 19 inch flightcase.
      Het gescheiden houden van het licht en geluid is wel een goed argument. Er zijn wat zaken die ik op termijn nog wel erbij wil, zoals een draadloos microfoonsysteem. Met aparte kistjes ben je dan wel flexibeler.
      En een topload kist is net even wat ruimer dan een standaard kist voor een dmx controller.

Comment

Ik heb een 19'' 4HE flightcase te koop staan. Eventueel ook nog een 3HE scanmaster flightcase van DAP. Mocht je interesse hebben, stuur maar een PB.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
          Ik heb een 19'' 4HE flightcase te koop staan. Eventueel ook nog een 3HE scanmaster flightcase van DAP. Mocht je interesse hebben, stuur maar een PB.
          PB gestuurd

Comment

Working...
          X