Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flightface voor Allen & Heath ZED 12FX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flightface voor Allen & Heath ZED 12FX

Beste forumleden,

Ik ben van plan een flightcase voor de ZED 12FX te gaan kopen.
    Nou weet ik niet de precieze maten. (Dus: Units, U, HE, vooral de hoogte ect.)

Ik wil graag een combi versie, aangezien ik ook van plan ben er een microfoon in te bouwen en een lade voor waarde volle spullen. (Met sleutel uiteraard)
    Ik zelf dat aan deze.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Sven.
    Last edited by Svennie1998; Monday-13-01-2014, 21:07.

Allereerst heb je de speciale rackmount nodig voor de ZED 12FX.

Vervolgens kun je inderdaad kiezen uit verschillende combicases in 19 inch formaat.

Hoe je de hoogte in HE (of U) kunt berekenen is simpel, 1 unit staat voor 4.45 cm aan ruimte. Dus, als we de lengte van de ZED 12FX er bij pakken en dat delen door 4.45 cm, komen we op net iets meer dan 10 HE.

Maar, let ook op dat je in je diepte wat aansluitingen hebt, die je ook goed wilt kunnen monteren. Daarom zul je moeten kijken voor een 12HE diepe case, waarbij je het einde (dus waar je aansluitingen zitten) nog kunt afdekken met blindplaten of connectorpanelen.
    De case die je voorstelt gaat dus niet goed passen helaas. De Road Ready RR12M4U zou wel moeten passen.

Dan heb je onderaan de case nog 4 HE aan ruimte. Je kunt dan 2 HE pakken voor je microfoonsysteem en 2 HE voor je afsluitbare lade. De microfoons kun je dan mooi in die lade opbergen. Mocht je meer inbouwruimte willen dan moet je richting een 6 HE case gaan kijken, maar let wel op dat je dan meestal niet goed uitkomt qua werkhoogte op een gemiddelde tafel en het geheel dan vrij groot en zwaar wordt. Een 4HE case kun je vaak nog in je eentje net tillen en op een plateautje vervoeren, maar een grote 6 of 8 HE case wordt lastiger. Is dus even een afweging die je moet maken. ;)

Comment

Beste Rick,

Hartelijk dank voor uw reactie.
      Ik denk dat dat hem dan gaat worden.

Groet,
      Sven

Comment

Working...
      X